Šanghaj (Reuters) – Toyota Motor prodlužuje svůj plán na snížení výroby v jednom ze svých společných podniků v Číně, aby bojovala s rostoucí konkurencí. Podle dopisu společného podniku Toyoty s čínskou státní skupinou FAW Group, který byl původně naplánován na říjen a listopad, bude nyní snížení výroby prodlouženo o tři měsíce. Cílem je zmírnit tlak na skladové zásoby prodejců a umožnit jim efektivně fungovat v náročném tržním prostředí.
Od prosince do února bude výroba nadále výrazně omezena, což povede ke snížení prodeje vozů prodejcům Toyoty. Očekává se, že prodej v prosinci dosáhne 66 000 kusů, v lednu 60 000 kusů a v únoru 38 000 kusů.
I když se Toyotě podařilo vyhnout se dopadům, kterým čelí ostatní japonské automobilky v důsledku přechodu na elektromobily a vzestupu domácích značek v Číně, je na největším automobilovém trhu na světě stále pod tlakem. Čínští konkurenti, včetně společnosti BYD, získávají podíl na trhu díky konkurenceschopným cenám plug-in hybridů a elektromobilů.
V červenci Toyota vypověděla smlouvy přibližně 1 000 pracovníkům dispečinku v jiném společném podniku kvůli úrovni výroby. Toyota je v současné době na třetím místě v prodejích v Číně za společnostmi BYD a Volkswagen, přičemž v prvních devíti měsících letošního roku došlo k 9% poklesu prodejů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Toyota odmítla komentovat svou výrobní strategii nebo dopis.
Šanghaj – Toyota Motor prodlužuje svůj plán na snížení výroby v jednom ze svých společných podniků v Číně, aby bojovala s rostoucí konkurencí. Podle dopisu společného podniku Toyoty s čínskou státní skupinou FAW Group, který byl původně naplánován na říjen a listopad, bude nyní snížení výroby prodlouženo o tři měsíce. Cílem je zmírnit tlak na skladové zásoby prodejců a umožnit jim efektivně fungovat v náročném tržním prostředí.
Od prosince do února bude výroba nadále výrazně omezena, což povede ke snížení prodeje vozů prodejcům Toyoty. Očekává se, že prodej v prosinci dosáhne 66 000 kusů, v lednu 60 000 kusů a v únoru 38 000 kusů.
I když se Toyotě podařilo vyhnout se dopadům, kterým čelí ostatní japonské automobilky v důsledku přechodu na elektromobily a vzestupu domácích značek v Číně, je na největším automobilovém trhu na světě stále pod tlakem. Čínští konkurenti, včetně společnosti BYD, získávají podíl na trhu díky konkurenceschopným cenám plug-in hybridů a elektromobilů.
V červenci Toyota vypověděla smlouvy přibližně 1 000 pracovníkům dispečinku v jiném společném podniku kvůli úrovni výroby. Toyota je v současné době na třetím místě v prodejích v Číně za společnostmi BYD a Volkswagen, přičemž v prvních devíti měsících letošního roku došlo k 9% poklesu prodejů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Toyota odmítla komentovat svou výrobní strategii nebo dopis.