Cílem této strategické novinky je do konce roku 2024 otestovat deset těchto restaurací s čerstvým konceptem, přičemž devět jednotek je předurčeno pro Texas.
V době, kdy se téměř v každém odvětví využívá datová analytika, plánuje McDonald’s během jednoho roku provést vyčerpávající studii, která se zaměří na metriky pro posouzení životaschopnosti rozšíření tohoto kompaktního formátu.
Inspirací pro název nové značky je CosMc’s, mimozemský maskot z McDonaldlandu. Postava mimozemšťana, která se objevovala v reklamách společnosti na přelomu 80. a 90. let, měla náruživou chuť na jídlo od McDonald’s. V reklamě se objevovala i v reklamě na jídlo od McDonald’s, kde se objevovala i v reklamě na jídlo od McDonald’s. Po pozorování úspěchu využití maskotů v kampani Grimace Birthday Meal na začátku tohoto roku se společnost McDonald’s rozhodla pustit se hlouběji do marketingové taktiky zaměřené na maskoty.
Společnost McDonald’s původně oznámila vývoj CosMc’s v červenci. Zatímco konkrétní informace o tomto plánu byly skoupé na slovo, tento týden se obrázky provozovny v Bolingbrooku dostaly na veřejnost na platformě sociálních médií X, dříve známé jako Twitter.

Společnost McDonald’s rozšířila svou tradiční nabídku o položky, jako je Churro Frappes a preclíkové kousky, a chce, aby se CosMc’s stal známým místem, kde se lze zastavit na kávu nebo na posilující svačinu. “Až přijdou tři hodiny odpoledne a vy budete potřebovat povzbudit, zajděte si do CosMc’s,” prohlásil vypravěč na nedávném setkání investorů, které podtrhlo video s expozicí podniku.
McDonald’s, který se zaměřuje na dominantní trh odpolední kávy a nápojů na zakázku, který generální ředitel Chris Kempczinski osvětlil jako “kategorii v hodnotě 100 miliard dolarů, jež roste rychleji než zbytek segmentu [neformálního stravování] a má vynikající marže”.
Navzdory menší rozloze nemovitostí než typická prodejna McDonald’s budou jednotky CosMc’s testovat různé strukturální uspořádání, zahrnující například ustanovení o více jízdních pruzích. Pro urychlení obsluhy budou mít navíc zákazníci s kreditní kartou možnost zaplatit za svou objednávku přímo u reproduktorů drive-thru.
Na nedávném setkání s investory představilo vedení společnosti McDonald’s ambiciózní plány, od cílů v oblasti rozvoje nových restaurací a cíle získat 100 milionů nových členů věrnostního programu až po strategickou spolupráci s technologickým gigantem Google. Kempczinski však očekávání investorů rychle uzemnil. “Dovolte mi znovu zdůraznit, že mluvíme o 10 prodejnách,” zopakoval a podpořil vyčkávací postoj.
Kempczinski popsal spuštění CosMc’s jako něco víc než jen novou značku a ujistil: “Velkým příběhem je to, co to vypovídá o společnosti McDonald’s a o našem potenciálu.” A upřesnil: “Když si pomyslím, že před něco málo více než rokem to byl jen nápad a tento týden otevíráme první testovací provozovnu.”
Pokud bude zkušební provoz úspěšný, má CosMc’s potenciál vyrůst na trzích po celém světě. Kempczinski uvažoval, že nemá smysl podporovat nějaký nápad, pokud nemá potenciál globální rozšiřitelnosti.

Předchozí pokusy McDonald’s o diverzifikaci značek neskončily vždy úspěchem. Koncem devadesátých let získal společnosti Donatos Pizza, Boston Market a začínající Chipotle Mexican Grill. O necelých deset let později však tento podnik skončil odprodejem všech tří společností. Tyto přírůstky se staly rušivým elementem, protože společnost McDonald’s se potýkala s jinými obchodními problémy.
Až se v Bolingbrooku otevřou dveře a McDonald’s se pustí do dobrodružství CosMc’s, teprve čas ukáže, zda tento malý zelený mimozemšťan a jeho chutné menu najdou na Zemi pevnou půdu pod nohama.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky