Akcie společnosti Kraft Heinz klesají kvůli slabším prodejům
Společnost Kraft Heinz, významný hráč v odvětví balených potravin, ve své poslední čtvrtletní zprávě o hospodaření překvapivě zaznamenala pokles tržeb, což naznačuje, že současné chování spotřebitelů vede k omezování nákupů.
Společnost zaznamenala překvapivý pokles tržeb, což naznačuje omezení nákupů spotřebitelů
Tržby klesly o 7,1 %, překvapivě pod konsensuálním odhadem Wall Street, což byl první meziroční pokles od roku 2022.
Tržby se zvyšují v segmentech rozvíjejících se trhů a stravovacích služeb, ale maloobchodní tržby v USA klesly o 2 %.
Společnost plánuje investovat do marketingu a diverzifikace výrobků a předpovídá stabilní ziskové výsledky pro rok 2024.
Upravený zisk na akcii společnosti Kraft Heinz za čtvrté čtvrtletí, který byl zveřejněn ve středu před otevřením burzy, činil 78 centů, což představuje 8,2% pokles oproti loňskému roku. To však bylo těsně nad předpovědí analytiků FactSet ve výši 77 centů.
Ještě větší obavy vzbuzovaly čisté tržby maloobchodního sektoru, které oproti předchozímu roku klesly o 7,1 % na 6,86 miliardy dolarů, čímž výrazně zaostaly za konsensuálním odhadem Wall Street ve výši 7 miliard dolarů. To znamenalo první meziroční pokles od druhého čtvrtletí roku 2022, což se promítlo do středečního poledního poklesu hodnoty akcií o 6 % a degenerovalo na 33,96 USD.
Společnost The Kraft Heinz Company (KHC) se ve čtvrtém čtvrtletí potýkala s negativním vlivem v odvětví, který byl podpořen pokračujícím tlakem spotřebitelů, uvedl ve zprávě o výsledcích generální ředitel Carlos Abrams-Rivera. Hlavním důvodem byly vyšší ceny, které vedly k menšímu nakupování spotřebitelů v obchodech s potravinami. Ve snaze kvantifikovat tuto skutečnost společnost představila svou metriku “objem/sortiment”, která podrobně popisuje objemy prodeje a sortiment prodávaných výrobků. Údaj vykázal pokles o 4,4 % oproti předchozímu roku a zároveň odhalil odpovídající nárůst cen výrobků o 3,7 %.
Společnost však zaznamenává vzestup díky silnému růstu tržeb v segmentech rozvíjejících se trhů a stravovacích služeb, což signalizuje určité světlo v rámci všudypřítomné skleslosti. Tržby maloobchodních prodejen v USA však poklesly o 2 %, čímž pokračuje znepokojivý trend. Významným zdrojem tohoto tlaku byla řada Easy Meals společnosti Kraft Heinz, konkrétně její výrobek s makarony a sýrem, a to ještě více u příjemců stravenek. Pokles těchto dávek v loňském roce tedy přispěl k poklesu, jak uvedla Abrams-Rivera během telefonátu, v němž diskutovala s analytiky o výsledcích.
Přesto lze mít hlavy vzhůru, protože společnost naznačuje, že se blýská na lepší časy, a to díky zvýšeným investicím do marketingu a diverzifikace výrobků, včetně rostlinné varianty makaronů se sýrem, jak prozradil generální ředitel. Společnost Kraft Heinz také oslovuje maloobchodníky, aby si zajistila více místa v regálech.
Při pohledu do budoucna společnost předpovídá upravený zisk ve výši 3,01 až 3,07 USD na akcii v roce 2024, což je rozmezí, jehož střed se shoduje s konsensuální předpovědí analytiků ve výši 3,04 USD na akcii. “V roce 2024 předpokládáme pokroky směrem k růstu horní linie, pozitivním objemům, rozšíření hrubých marží a provozních marží, přičemž budeme pokračovat v reinvesticích do podnikání a ikonických značek,” uvedla Abrams-Rivera.
Vzhledem k citlivosti trhu se základními potravinami vůči zvyšování cen je nutná ostražitost. To je patrné u prodeje pečiva, koření a mražených potravin, kde spotřebitelé obvykle nemají preferenci značky a snadno se přesouvají na základě hodnoty. Trh navíc čelí silné konkurenci privátních značek obchodů s potravinami, které nabízejí cenově dostupné alternativy.
Zdroj: Getty Images
Objem prodeje konkurenční společnosti Conagra Brands, známé svými konzervovanými a balenými jídly, se v posledním čtvrtletí snížil o 3 %. Současně došlo k poklesu objemu prodeje společností Campbell Soup a General Mills o 5 %, resp. 4 %. K těmto poklesům došlo i přesto, že ceny vzrostly pouze o 3 %.
Přestože tyto společnosti v uplynulém roce zvyšovaly ceny, spotřebitelé se rozhodovali spíše pro jejich levnější výrobky. To negativně ovlivnilo průměrnou cenu prodávaných výrobků a jejich celkovou hodnotu prodeje.
Naopak společnosti prodávající občerstvení a nápoje odrážely optimističtější výsledky. Společnost Mondelez International, výrobce sušenek Oreo, čokoládovna Hersheys a nápojový gigant Coca-Cola hlásily rostoucí poptávku bez ohledu na zvyšování cen. Zejména společnost Coca-Cola vykázala ve čtvrtém čtvrtletí silný růst tržeb a většinu rostoucích nákladů úspěšně přenesla na spotřebitele bez výraznějších ztrát. V Severní Americe se objem prodeje snížil pouze o 1 %, i když ceny vzrostly o 8 % oproti loňskému roku.
Upravený zisk na akcii společnosti Kraft Heinz za čtvrté čtvrtletí, který byl zveřejněn ve středu před otevřením burzy, činil 78 centů, což představuje 8,2% pokles oproti loňskému roku. To však bylo těsně nad předpovědí analytiků FactSet ve výši 77 centů.Ještě větší obavy vzbuzovaly čisté tržby maloobchodního sektoru, které oproti předchozímu roku klesly o 7,1 % na 6,86 miliardy dolarů, čímž výrazně zaostaly za konsensuálním odhadem Wall Street ve výši 7 miliard dolarů. To znamenalo první meziroční pokles od druhého čtvrtletí roku 2022, což se promítlo do středečního poledního poklesu hodnoty akcií o 6 % a degenerovalo na 33,96 USD.Společnost The Kraft Heinz Company se ve čtvrtém čtvrtletí potýkala s negativním vlivem v odvětví, který byl podpořen pokračujícím tlakem spotřebitelů, uvedl ve zprávě o výsledcích generální ředitel Carlos Abrams-Rivera. Hlavním důvodem byly vyšší ceny, které vedly k menšímu nakupování spotřebitelů v obchodech s potravinami. Ve snaze kvantifikovat tuto skutečnost společnost představila svou metriku “objem/sortiment”, která podrobně popisuje objemy prodeje a sortiment prodávaných výrobků. Údaj vykázal pokles o 4,4 % oproti předchozímu roku a zároveň odhalil odpovídající nárůst cen výrobků o 3,7 %. Společnost však zaznamenává vzestup díky silnému růstu tržeb v segmentech rozvíjejících se trhů a stravovacích služeb, což signalizuje určité světlo v rámci všudypřítomné skleslosti. Tržby maloobchodních prodejen v USA však poklesly o 2 %, čímž pokračuje znepokojivý trend. Významným zdrojem tohoto tlaku byla řada Easy Meals společnosti Kraft Heinz, konkrétně její výrobek s makarony a sýrem, a to ještě více u příjemců stravenek. Pokles těchto dávek v loňském roce tedy přispěl k poklesu, jak uvedla Abrams-Rivera během telefonátu, v němž diskutovala s analytiky o výsledcích.Přesto lze mít hlavy vzhůru, protože společnost naznačuje, že se blýská na lepší časy, a to díky zvýšeným investicím do marketingu a diverzifikace výrobků, včetně rostlinné varianty makaronů se sýrem, jak prozradil generální ředitel. Společnost Kraft Heinz také oslovuje maloobchodníky, aby si zajistila více místa v regálech.Při pohledu do budoucna společnost předpovídá upravený zisk ve výši 3,01 až 3,07 USD na akcii v roce 2024, což je rozmezí, jehož střed se shoduje s konsensuální předpovědí analytiků ve výši 3,04 USD na akcii. “V roce 2024 předpokládáme pokroky směrem k růstu horní linie, pozitivním objemům, rozšíření hrubých marží a provozních marží, přičemž budeme pokračovat v reinvesticích do podnikání a ikonických značek,” uvedla Abrams-Rivera.Vzhledem k citlivosti trhu se základními potravinami vůči zvyšování cen je nutná ostražitost. To je patrné u prodeje pečiva, koření a mražených potravin, kde spotřebitelé obvykle nemají preferenci značky a snadno se přesouvají na základě hodnoty. Trh navíc čelí silné konkurenci privátních značek obchodů s potravinami, které nabízejí cenově dostupné alternativy.Objem prodeje konkurenční společnosti Conagra Brands, známé svými konzervovanými a balenými jídly, se v posledním čtvrtletí snížil o 3 %. Současně došlo k poklesu objemu prodeje společností Campbell Soup a General Mills o 5 %, resp. 4 %. K těmto poklesům došlo i přesto, že ceny vzrostly pouze o 3 %.Přestože tyto společnosti v uplynulém roce zvyšovaly ceny, spotřebitelé se rozhodovali spíše pro jejich levnější výrobky. To negativně ovlivnilo průměrnou cenu prodávaných výrobků a jejich celkovou hodnotu prodeje.Naopak společnosti prodávající občerstvení a nápoje odrážely optimističtější výsledky. Společnost Mondelez International, výrobce sušenek Oreo, čokoládovna Hersheys a nápojový gigant Coca-Cola hlásily rostoucí poptávku bez ohledu na zvyšování cen. Zejména společnost Coca-Cola vykázala ve čtvrtém čtvrtletí silný růst tržeb a většinu rostoucích nákladů úspěšně přenesla na spotřebitele bez výraznějších ztrát. V Severní Americe se objem prodeje snížil pouze o 1 %, i když ceny vzrostly o 8 % oproti loňskému roku.