Tržní indexy rostou, ale mnozí investoři hledají pasivní příjem kvůli možnému propadu.
PepsiCo se zdá být solidní dividendovou investicí díky vedoucí pozici a stabilnímu růstu zisků.
Williams-Sonoma zvyšuje dividendy a odkupuje akcie, což naznačuje důvěru v podnikání a závazek k růstu.
Starbucks, přestože má problémy, se zaměřuje na dividendy a má stabilní růst zisků a vysoký dividendový výnos.
Mnozí investoři však rádi mají nějaký pasivní příjem, aby si vystačili, když dojde k nevyhnutelnému propadu.
Zde je důvod, proč se tři analytici domnívají, že společnosti PepsiCo (NASDAQ: PEP), Williams-Sonoma (NYSE: WSM) a Starbucks (NASDAQ: SBUX) jsou právě teď skvělými dividendovými akciemi k nákupu.
Klasická dividendové akcie PepsiCo, Inc. (PEP): Společnosti, které prodávají zboží, jež lidé kupují každý den, mohou být solidními výnosovými investicemi. PepsiCo je jednou z nejlepších spotřebitelských značek, které stojí za zvážení. Má vedoucí pozici v oblasti občerstvení a nápojů, s rozsáhlým portfoliem značek, jako jsou Quaker Oats, Doritos a Gatorade. V loňském roce společnost vytvořila zisk ve výši 9 miliard USD, který financoval 52. rok zvyšování dividend.
Zdroj: Reuters
Společnost PepsiCo je stále schopna dosahovat takového růstu, aby mohla dividendu zvyšovat ještě mnoho let. Vedení společnosti vidí obrovské příležitosti na rozvíjejících se trzích a v rychle rostoucích kategoriích, jako jsou energetické nápoje.
Dividenda by se měla i nadále zvyšovat s tím, jak bude podnik expandovat. Dlouhodobým cílem vedení společnosti je dosáhnout upraveného růstu zisku v ročním vyjádření ve vysokém jednociferném pásmu.
Nadprůměrný výnos společnosti PepsiCo podtrhuje hodnotu jejích akcií v současné době. Současný dividendový výnos činí 3,05 %, což je přibližně dvojnásobek tržního průměru. Kombinace růstu zisků a výnosu by měla zajistit celkové výnosy pro akcionáře na úrovni hlavních tržních indexů.
Tento odolný maloobchodní prodejce právě zvýšil investorům výplatu Williams-Sonoma, Inc. (WSM): Možná vás překvapí, že akcie společnosti Williams-Sonoma, maloobchodního prodejce luxusního vybavení do domácnosti, se za poslední rok více než zdvojnásobily.
I na náročném trhu s domácím zbožím, na němž vázne prodej nemovitostí a kde jsou vysoké úrokové sazby, Williams-Sonoma nadále generuje vysoké zisky a téměř všechny zisky z pandemie tržeb si ponechala.
Zdroj: Getty Images
Přestože srovnatelné tržby ve čtvrtém čtvrtletí meziročně poklesly o 6,8 %, což odráží problémy v celém odvětví, společnost Williams-Sonoma dosáhla působivé expanze marží, když hrubá marže vzrostla o 480 bazických bodů na 46 %. Provozní marže tak vzrostla z 19,2 % na 20,1 % a zisk na akcii se zvýšil z 5,28 USD na 5,44 USD, protože hospodářský výsledek nadále těžil z odkupu akcií.
A co víc, společnost Williams-Sonoma překvapila investory zvýšením čtvrtletní dividendy o 26 % na 1,13 USD na akcii a oznámila nový program zpětného odkupu akcií v hodnotě 1 miliardy USD, což je známkou důvěry v podnikání a závazku vrátit kapitál akcionářům.
Výhled společnosti naznačuje, že nejhorší období poklesu v odvětví je již za ní, neboť v letošním roce vidí stabilizaci tržeb, požaduje rovnoměrný růst horní linie a zlepšení provozní marže z 16,1 % na 16,5-16,8 %. To by spolu s odkupem akcií mělo v letošním roce podpořit růst zisku a v dlouhodobějším horizontu by společnost měla těžit z očekávaného poklesu úrokových sazeb a oživení na trhu s bydlením, což podpoří výdaje na vybavení domácností.
Společnost Williams-Sonoma rovněž potvrdila svůj výhled středního až vysokého jednociferného ročního růstu tržeb a provozní marže v rozmezí středních až vysokých desítek procent.
S dividendovým výnosem ve výši 1,6 % sice maloobchodní prodejce nepotěší příjmové investory, ale má správný vzorec pro konzistentní zvyšování dividend a stabilní růst zisků a zdá se, že je dobře nastaven na odměňování dlouhodobých investorů.
Největší kavárenský řetězec na světě Starbucks Corporation (SBUX): Starbucks je s více než 38 500 prodejnami zdaleka největším řetězcem kaváren na světě. Ve svém úsilí o expanzi však není zdaleka u konce a vedení společnosti se domnívá, že během několika příštích let může dosáhnout počtu 55 000 prodejen. Tím by se mohl stát největším restauračním řetězcem na světě.
Zdroj: Getty Images
V tuto chvíli Starbucks funguje hladce. Během jednoho čtvrtletí dokáže otevřít stovky prodejen a rozjet model, který funguje a zákazníci si ho oblíbili, což vede k vysokým ziskům a silnému růstu srovnatelných tržeb (comps). Po pandemickém propadu pokračuje ve zvyšování tržeb navzdory globální ekonomické a geopolitické nestabilitě. A když se obávala, že zastará, přivedla nového generálního ředitele, který ji osvěžil a vylepšil. V poslední době zahájila několik iniciativ na oživení značky, jako jsou například kávovary na jedno šálek na vyžádání a větší nabídka jídel. Zaměřuje se na svůj členský program, který buduje vztah společnosti Starbucks s jejími nejvěrnějšími zákazníky a vede k vyšší angažovanosti a prodeji.
V prvním fiskálním čtvrtletí roku 2024 (skončilo 31. prosince) se tržby meziročně zvýšily o 8 % díky 5% nárůstu komparace. Provozní marže se zvýšila na 15,8 % a zisk na akcii vzrostl o 20 % na 0,90 USD.
Vzhledem k tomu, že Starbucks se z růstové akcie změnil na akci hodnotovou, zaměřuje se na dividendu, která má vytvářet hodnotu pro akcionáře. Její výnos činí 2,5 % při současné ceně, což je výrazně nad průměrem indexu S&P 500, který činí 1,5 %. Navíc za posledních 10 let zvýšila svou dividendu o 340 %, což je mnohem více než klasické dividendové akcie jako Coca-Cola nebo Procter & Gamble.
Starbucks se v poslední době potýká s mnoha problémy, včetně vysoké odborové nálady v mnoha svých pobočkách, a jeho akcie za poslední rok klesly o 7 %. Její osud by se však mohl rychle změnit a mohla by se vrátit k překonávání trhu spolu s vyplácením spolehlivé a rostoucí dividendy.
Mnozí investoři však rádi mají nějaký pasivní příjem, aby si vystačili, když dojde k nevyhnutelnému propadu.Zde je důvod, proč se tři analytici domnívají, že společnosti PepsiCo , Williams-Sonoma a Starbucks jsou právě teď skvělými dividendovými akciemi k nákupu.Klasická dividendové akciePepsiCo, Inc. : Společnosti, které prodávají zboží, jež lidé kupují každý den, mohou být solidními výnosovými investicemi. PepsiCo je jednou z nejlepších spotřebitelských značek, které stojí za zvážení. Má vedoucí pozici v oblasti občerstvení a nápojů, s rozsáhlým portfoliem značek, jako jsou Quaker Oats, Doritos a Gatorade. V loňském roce společnost vytvořila zisk ve výši 9 miliard USD, který financoval 52. rok zvyšování dividend.Společnost PepsiCo je stále schopna dosahovat takového růstu, aby mohla dividendu zvyšovat ještě mnoho let. Vedení společnosti vidí obrovské příležitosti na rozvíjejících se trzích a v rychle rostoucích kategoriích, jako jsou energetické nápoje.Dividenda by se měla i nadále zvyšovat s tím, jak bude podnik expandovat. Dlouhodobým cílem vedení společnosti je dosáhnout upraveného růstu zisku v ročním vyjádření ve vysokém jednociferném pásmu. Nadprůměrný výnos společnosti PepsiCo podtrhuje hodnotu jejích akcií v současné době. Současný dividendový výnos činí 3,05 %, což je přibližně dvojnásobek tržního průměru. Kombinace růstu zisků a výnosu by měla zajistit celkové výnosy pro akcionáře na úrovni hlavních tržních indexů.Tento odolný maloobchodní prodejce právě zvýšil investorům výplatuWilliams-Sonoma, Inc. : Možná vás překvapí, že akcie společnosti Williams-Sonoma, maloobchodního prodejce luxusního vybavení do domácnosti, se za poslední rok více než zdvojnásobily.I na náročném trhu s domácím zbožím, na němž vázne prodej nemovitostí a kde jsou vysoké úrokové sazby, Williams-Sonoma nadále generuje vysoké zisky a téměř všechny zisky z pandemie tržeb si ponechala.Přestože srovnatelné tržby ve čtvrtém čtvrtletí meziročně poklesly o 6,8 %, což odráží problémy v celém odvětví, společnost Williams-Sonoma dosáhla působivé expanze marží, když hrubá marže vzrostla o 480 bazických bodů na 46 %. Provozní marže tak vzrostla z 19,2 % na 20,1 % a zisk na akcii se zvýšil z 5,28 USD na 5,44 USD, protože hospodářský výsledek nadále těžil z odkupu akcií.A co víc, společnost Williams-Sonoma překvapila investory zvýšením čtvrtletní dividendy o 26 % na 1,13 USD na akcii a oznámila nový program zpětného odkupu akcií v hodnotě 1 miliardy USD, což je známkou důvěry v podnikání a závazku vrátit kapitál akcionářům.Výhled společnosti naznačuje, že nejhorší období poklesu v odvětví je již za ní, neboť v letošním roce vidí stabilizaci tržeb, požaduje rovnoměrný růst horní linie a zlepšení provozní marže z 16,1 % na 16,5-16,8 %. To by spolu s odkupem akcií mělo v letošním roce podpořit růst zisku a v dlouhodobějším horizontu by společnost měla těžit z očekávaného poklesu úrokových sazeb a oživení na trhu s bydlením, což podpoří výdaje na vybavení domácností.Společnost Williams-Sonoma rovněž potvrdila svůj výhled středního až vysokého jednociferného ročního růstu tržeb a provozní marže v rozmezí středních až vysokých desítek procent. S dividendovým výnosem ve výši 1,6 % sice maloobchodní prodejce nepotěší příjmové investory, ale má správný vzorec pro konzistentní zvyšování dividend a stabilní růst zisků a zdá se, že je dobře nastaven na odměňování dlouhodobých investorů.Největší kavárenský řetězec na světěStarbucks Corporation : Starbucks je s více než 38 500 prodejnami zdaleka největším řetězcem kaváren na světě. Ve svém úsilí o expanzi však není zdaleka u konce a vedení společnosti se domnívá, že během několika příštích let může dosáhnout počtu 55 000 prodejen. Tím by se mohl stát největším restauračním řetězcem na světě.V tuto chvíli Starbucks funguje hladce. Během jednoho čtvrtletí dokáže otevřít stovky prodejen a rozjet model, který funguje a zákazníci si ho oblíbili, což vede k vysokým ziskům a silnému růstu srovnatelných tržeb . Po pandemickém propadu pokračuje ve zvyšování tržeb navzdory globální ekonomické a geopolitické nestabilitě. A když se obávala, že zastará, přivedla nového generálního ředitele, který ji osvěžil a vylepšil. V poslední době zahájila několik iniciativ na oživení značky, jako jsou například kávovary na jedno šálek na vyžádání a větší nabídka jídel. Zaměřuje se na svůj členský program, který buduje vztah společnosti Starbucks s jejími nejvěrnějšími zákazníky a vede k vyšší angažovanosti a prodeji.V prvním fiskálním čtvrtletí roku 2024 se tržby meziročně zvýšily o 8 % díky 5% nárůstu komparace. Provozní marže se zvýšila na 15,8 % a zisk na akcii vzrostl o 20 % na 0,90 USD.Vzhledem k tomu, že Starbucks se z růstové akcie změnil na akci hodnotovou, zaměřuje se na dividendu, která má vytvářet hodnotu pro akcionáře. Její výnos činí 2,5 % při současné ceně, což je výrazně nad průměrem indexu S&P 500, který činí 1,5 %. Navíc za posledních 10 let zvýšila svou dividendu o 340 %, což je mnohem více než klasické dividendové akcie jako Coca-Cola nebo Procter & Gamble. Starbucks se v poslední době potýká s mnoha problémy, včetně vysoké odborové nálady v mnoha svých pobočkách, a jeho akcie za poslední rok klesly o 7 %. Její osud by se však mohl rychle změnit a mohla by se vrátit k překonávání trhu spolu s vyplácením spolehlivé a rostoucí dividendy.