Morgan Stanley doporučuje nákup akcií Li Auto, Xpeng a NIO, předpokládaje jejich potenciál k exponenciálním investičním výnosům v čínském průmyslu elektromobilů.
Li Auto vykázala stabilní zisky, Morgan Stanley zvýšila prognózu prodeje a stanovila cílovou cenu akcií na 74 USD.
Xpeng očekává zrychlení měsíčních prodejů; Morgan Stanley stanovila cílovou cenu na 18 USD, představující 90% nárůst.
NIO plánuje značku pro masový trh, což může urychlit růst prodejů vozidel; Morgan Stanley stanovila cílovou cenu na 10 USD, předpovídající 72% nárůst.
Investiční banka identifikovala tři nedostatečně vlastněné akcie, konkrétně Li Auto, Xpeng a NIO, jako potenciální horké body pro exponenciální investiční výnosy, a to navzdory přetrvávajícím tržním turbulencím. Tým Morgan Stanley pod vedením analytika Tima Hsiaoa přidělil těmto třem akciím v nedělním sdělení klientům rating “overweight”.
Hsiao předkládá kontrastní prognózu pro společnost BYD, dalšího hráče na čínském trhu s elektromobily. Naznačuje, že společnost pravděpodobně zažije další fázi revizí směrem dolů ze strany analytiků kvůli nasycení trhu v Číně, a proto jí bylo přiděleno hodnocení “equal weight”.
“Pokud se podíváme na makroekonomické a provozní pozadí, je jasné, že prostředí je náročné, ale domníváme se, že negativní vlivy působící na tyto tři akcie elektromobilů se již do značné míry promítly do cen jejich akcií,” uvedl Hsiao. Domnívá se, že i přes přetrvávající problémy se objevují předběžné známky oživení, které by mohly tyto málo vlastněné automobilky ve 2. čtvrtletí opět dostat do centra pozornosti.
Čínský automobilový sektor utrpěl od počátku roku výprodej ve výši přibližně 30 % v důsledku toho, že společnosti musely zpracovávat nadměrné zásoby v důsledku sezónního oslabení trhu. Kromě toho Hsiao upozorňuje na pokles penetrace trhu s elektromobily z vrcholných 40 % v prosinci na 33,5 % v letošním roce. Tento pokles je způsoben především tím, že výrobci automobilů se spalovacími motory v týdnech předcházejících čínskému Novému roku agresivně zvyšovali prodeje.
Zdroj: Getty Images
Navzdory nejistému začátku se čínští výrobci elektromobilů připravují na uvedení rekordního počtu nových modelů a urychlují své plány expanze do Evropy, Latinské Ameriky a jihovýchodní Asie. Současně očekávají nižší náklady na baterie, což přispívá k optimističtějším vyhlídkám tohoto odvětví.
Společnost Li Auto Inc. (LI), jedna z akcií, které Hsiao doporučuje, prokázala efektivní řízení nákladů a solidní realizaci uvádění modelů na trh tím, že zaznamenala několik po sobě jdoucích ziskových čtvrtletí. Jako odraz silnější poptávky po nových modelech zvýšila společnost Morgan Stanley svou prognózu objemu prodeje společnosti Li Auto o 12 % pro rok 2024 a o 8 % pro rok 2025. Banka rovněž stanovila cílovou cenu pro ADR akcie společnosti na 74 USD. V případě dosažení tohoto cíle by to představovalo více než dvojnásobek nedávné uzavírací ceny akcií, která byla pod 36,50 USD.
Podobně společnost XPeng Inc. (XPEV), další nedostatečně vlastněná akcie na seznamu Hsiao, úspěšně uvedla na trh několik nových modelů a vykazuje solidní přípravu. Povzbuzena svým pokrokem očekává společnost Morgan Stanley, že měsíční prodeje společnosti Xpeng budou ve srovnání s druhou polovinou roku 2023 zrychlovat. V souladu s tím stanovila společnost Hsiao cílovou cenu pro ADR společnosti Xpeng na 18 USD. Pokud by se tento cíl naplnil, znamenalo by to přibližně 90% nárůst oproti poslední uzavírací hodnotě 9,52 USD.
Hsiao rovněž upozornil na potenciál plánu společnosti NIO Inc. (NIO) uvést na trh značku pro masový trh a naznačil, že by to mohlo urychlit růst objemu prodeje vozidel společnosti. Společnost Morgan Stanley proto stanovila cílovou cenu pro ADR společnosti NIO na 10 USD, čímž předpovídá přibližně 72% nárůst oproti poslední uzavírací hodnotě 5,80 USD.
Závěrem lze říci, že navzdory chmurnému začátku roku, kdy se potýkal s mnoha problémy, by se čínský sektor elektromobilů, konkrétně tři nedostatečně vlastněné akcie společností Li Auto, Xpeng a NIO, mohl dočkat výrazného oživení. Kombinace plánované expanze na zahraniční trhy, uvedení rekordního počtu nových modelů a klesajících nákladů na baterie by mohla být silným katalyzátorem tohoto předpokládaného oživení. Nicméně nasycení trhu představuje pro společnost BYD překážku, což je v ostrém kontrastu se zdánlivě slibnými vyhlídkami jejích kolegů.
Investiční banka identifikovala tři nedostatečně vlastněné akcie, konkrétně Li Auto, Xpeng a NIO, jako potenciální horké body pro exponenciální investiční výnosy, a to navzdory přetrvávajícím tržním turbulencím. Tým Morgan Stanley pod vedením analytika Tima Hsiaoa přidělil těmto třem akciím v nedělním sdělení klientům rating “overweight”.Hsiao předkládá kontrastní prognózu pro společnost BYD, dalšího hráče na čínském trhu s elektromobily. Naznačuje, že společnost pravděpodobně zažije další fázi revizí směrem dolů ze strany analytiků kvůli nasycení trhu v Číně, a proto jí bylo přiděleno hodnocení “equal weight”.BYD Company Limited “Pokud se podíváme na makroekonomické a provozní pozadí, je jasné, že prostředí je náročné, ale domníváme se, že negativní vlivy působící na tyto tři akcie elektromobilů se již do značné míry promítly do cen jejich akcií,” uvedl Hsiao. Domnívá se, že i přes přetrvávající problémy se objevují předběžné známky oživení, které by mohly tyto málo vlastněné automobilky ve 2. čtvrtletí opět dostat do centra pozornosti.Čínský automobilový sektor utrpěl od počátku roku výprodej ve výši přibližně 30 % v důsledku toho, že společnosti musely zpracovávat nadměrné zásoby v důsledku sezónního oslabení trhu. Kromě toho Hsiao upozorňuje na pokles penetrace trhu s elektromobily z vrcholných 40 % v prosinci na 33,5 % v letošním roce. Tento pokles je způsoben především tím, že výrobci automobilů se spalovacími motory v týdnech předcházejících čínskému Novému roku agresivně zvyšovali prodeje.Navzdory nejistému začátku se čínští výrobci elektromobilů připravují na uvedení rekordního počtu nových modelů a urychlují své plány expanze do Evropy, Latinské Ameriky a jihovýchodní Asie. Současně očekávají nižší náklady na baterie, což přispívá k optimističtějším vyhlídkám tohoto odvětví.Společnost Li Auto Inc. , jedna z akcií, které Hsiao doporučuje, prokázala efektivní řízení nákladů a solidní realizaci uvádění modelů na trh tím, že zaznamenala několik po sobě jdoucích ziskových čtvrtletí. Jako odraz silnější poptávky po nových modelech zvýšila společnost Morgan Stanley svou prognózu objemu prodeje společnosti Li Auto o 12 % pro rok 2024 a o 8 % pro rok 2025. Banka rovněž stanovila cílovou cenu pro ADR akcie společnosti na 74 USD. V případě dosažení tohoto cíle by to představovalo více než dvojnásobek nedávné uzavírací ceny akcií, která byla pod 36,50 USD. Podobně společnost XPeng Inc. , další nedostatečně vlastněná akcie na seznamu Hsiao, úspěšně uvedla na trh několik nových modelů a vykazuje solidní přípravu. Povzbuzena svým pokrokem očekává společnost Morgan Stanley, že měsíční prodeje společnosti Xpeng budou ve srovnání s druhou polovinou roku 2023 zrychlovat. V souladu s tím stanovila společnost Hsiao cílovou cenu pro ADR společnosti Xpeng na 18 USD. Pokud by se tento cíl naplnil, znamenalo by to přibližně 90% nárůst oproti poslední uzavírací hodnotě 9,52 USD. Hsiao rovněž upozornil na potenciál plánu společnosti NIO Inc. uvést na trh značku pro masový trh a naznačil, že by to mohlo urychlit růst objemu prodeje vozidel společnosti. Společnost Morgan Stanley proto stanovila cílovou cenu pro ADR společnosti NIO na 10 USD, čímž předpovídá přibližně 72% nárůst oproti poslední uzavírací hodnotě 5,80 USD. Závěrem lze říci, že navzdory chmurnému začátku roku, kdy se potýkal s mnoha problémy, by se čínský sektor elektromobilů, konkrétně tři nedostatečně vlastněné akcie společností Li Auto, Xpeng a NIO, mohl dočkat výrazného oživení. Kombinace plánované expanze na zahraniční trhy, uvedení rekordního počtu nových modelů a klesajících nákladů na baterie by mohla být silným katalyzátorem tohoto předpokládaného oživení. Nicméně nasycení trhu představuje pro společnost BYD překážku, což je v ostrém kontrastu se zdánlivě slibnými vyhlídkami jejích kolegů.