Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Španělští miliardáři usilují o IPO, aby zabránili dramatu s nástupnictvím

Největší španělská kosmetická společnost Puig, která v roce 2014 velkolepě oslavila své sté výročí v novém sídle v Barceloně, vstoupila do svého druhého století a stanovila nový plán růstu.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
25 dubna, 2024
5 min. čtení
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Společnost Puig je známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera
  • Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií (IPO) v tomto roce
  • Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě
  • Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let.

 

Hlavní „architekt“, generální ředitel Marc Puig, člen třetí generace zakládající rodiny, přivedl 50 svých nejlepších zaměstnanců na Harvardovu univerzitu, svou alma mater, aby společně s profesorem obchodní školy Krishnou Palepu a tehdejším členem představenstva Pedrem Nuenem uspořádali brainstorming o budoucnosti společnosti. Plánovací úsilí přináší po deseti letech své ovoce.

Společnost Puig, známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera, zvýšila za deset let své tržby na více než dvojnásobek. Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií (IPO) v tomto roce.

IPO španělské společnosti se však uskuteční v době, kdy na silně konkurenčním trhu začíná konkurovat luxusním gigantům, jako jsou LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a Kering SA. Aby si Puig udržel růst a zvýšil svůj podíl na trhu, bude muset pokračovat ve strategických investicích a případně provést významné akvizice.

Dne 18. dubna společnost zveřejnila svůj plán získat přibližně 2,6 miliardy EUR (2,8 miliardy USD) prostřednictvím IPO. V závislosti na úspěchu prodeje akcií by skupina Puig mohla být brzy oceněna až na 13,9 miliardy eur. S oceněním v rozmezí 11 až 15násobku zisku se nachází pod rozmezím 18 až 22násobku, kterým se mohou pochlubit zavedenější společnosti, jako jsou L’Oreal a Estee Lauder. Puig plánuje použít výnosy z IPO na refinancování nedávných akvizic, financování růstu svých značek a rozšíření svého portfolia.

Zdroj: Shutterstock

Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě. Majetek rodiny by mohl v závislosti na úspěchu IPO dosáhnout až 11,7 miliardy dolarů.

Toto vzrušující období je také zásadním mezníkem pro 110 let starý rodinný podnik. V současné době pracují pro skupinu pouze dva členové rodiny, oba ve věku kolem 60 let, a ta prohlásila, že nebude zapojovat novou generaci do každodenního chodu společnosti. Tím se dostává na povrch univerzální problém mnoha rodinných podniků: generační obměna. Puig se domnívá, že dohled trhu by firmu ochránil s tím, jak se počet rodinných dědiců zvyšuje. V současné době se jen třetí generace skládá ze 14 potenciálních dědiců.

Advertisement

Přechod také znamená celopodnikovou snahu o zvýšení profesionality skupiny a zavedení pevných struktur, které by zmírnily riziko konfliktů, protože jejich podíly jsou stále více rozptýlené. Podle profesorky Kellogg School of Management na Northwestern University Jennifer Pendergastové není neobvyklé, že se rodinné společnosti rozhodnou nejmenovat rodinného generálního ředitele.

Chcete využít této příležitosti?

Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let. V třináctičlenné správní radě společnosti jsou generální ředitel Marc a místopředseda Manuel jedinými zbývajícími členy rodiny. Na rozdíl od prvních let existence společnosti, kdy se rozhodnutí často přijímala během rodinných obědů, se nyní rodina Puigových snaží, aby její členové byli jen “dobrými vlastníky”.

Zdroj: Shutterstock

Společnost Puig založil Antonio Puig v roce 1914 ze zbytků své dovozní firmy. Úspěšná společnost zabývající se distribucí parfémů brzy začala vyrábět svou řadu produktů, včetně první španělské rtěnky a nejprodávanější levandulové vůně. V průběhu 20. století společnost výrazně expandovala, především díky licencování své řady parfémů. Druhá generace vedení Puigů v čele s Antoniem a Marianem se odhodlala obnovit image skupiny, posílit marketingové úsilí a expandovat do zahraničí.

Navzdory těmto úspěchům čelila společnost Puig, stejně jako mnoho jiných korporací, turbulencím. Například na počátku 21. století klesal prodej a uvedení několika výrobků na trh nesplnilo očekávání. V roce 2004 byla společnost v reakci na neuspokojivé finanční výsledky a porušování úvěrových závazků nucena provést úplnou restrukturalizaci. Generální ředitelé Marc a Manuel Puigovi provedli transformaci s cílem učinit z Puigu vysoce ziskový subjekt tím, že snížili počet zaměstnanců o pětinu a upřednostnili výrobky určené pro masový trh.

Během posledních 13 let společnost Puig výrazně rozšířila své portfolio a získala 17 různých značek za přibližně 2,5 miliardy eur. Kč, včetně pohlcení švédské parfumérské společnosti Byredo a kosmetické značky Charlotte Tilbury. V loňském roce skupina zaznamenala 33% nárůst zisku, což při tržbách ve výši 4,3 miliardy eur znamenalo zisk ve výši 849 milionů eur.

Navzdory působivému růstu se Puig nyní potýká s rostoucí konkurencí ze strany gigantů luxusního průmyslu, jako jsou LVMH a Kering. Oba projevily zájem o trh s luxusními vůněmi, kde Puig úspěšně působí od roku 2015, kdy koupil značky Penhaligon’s a L’artisan Parfumeur. Podle analytika agentury Bloomberg Intelligence Andrey Ferdinanda Leggieriho na tomto trhu “záleží na velikosti”. To naznačuje, že Puig musí pokračovat v růstu, jinak riskuje stagnaci.

Zdroj: Shutterstock

Navzdory rostoucím problémům si Puig udržuje náskok ve svém hlavním segmentu, který je zaměřen na parfémy. Podle newyorské parfumérky Ann Gottliebové, která s organizací intenzivně spolupracovala, byla společnost Puig vždy orientovaná na vůně. Tato specializace odlišuje společnost Puig od mnoha jejích konkurentů, kteří nabízejí vůně jako součást širší produktové řady.

Odhlédneme-li však od možných problémů, rozhodnutí získat financování z veřejných trhů se podle Jennifer Pendergastové z Northwesternu jeví pro Puig jako ideální řešení. Růst na trhu zahrnuje akvizici značek a investování velkých částek do marketingu a propagace. Uspokojení této potřeby kapitálu bez veřejného kapitálu je obtížné, a proto se IPO jeví jako vyvážené řešení pro uspokojení potřeb růstu a kontroly společnosti. Vzhledem k tomu, že nadcházející IPO má být největší evropskou nabídkou akcií v tomto roce, uvidíme, jak na ni trhy zareagují.

Hlavní „architekt“, generální ředitel Marc Puig, člen třetí generace zakládající rodiny, přivedl 50 svých nejlepších zaměstnanců na Harvardovu univerzitu, svou alma mater, aby společně s profesorem obchodní školy Krishnou Palepu a tehdejším členem představenstva Pedrem Nuenem uspořádali brainstorming o budoucnosti společnosti. Plánovací úsilí přináší po deseti letech své ovoce.Společnost Puig, známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera, zvýšila za deset let své tržby na více než dvojnásobek. Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií v tomto roce.IPO španělské společnosti se však uskuteční v době, kdy na silně konkurenčním trhu začíná konkurovat luxusním gigantům, jako jsou LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a Kering SA. Aby si Puig udržel růst a zvýšil svůj podíl na trhu, bude muset pokračovat ve strategických investicích a případně provést významné akvizice.Dne 18. dubna společnost zveřejnila svůj plán získat přibližně 2,6 miliardy EUR prostřednictvím IPO. V závislosti na úspěchu prodeje akcií by skupina Puig mohla být brzy oceněna až na 13,9 miliardy eur. S oceněním v rozmezí 11 až 15násobku zisku se nachází pod rozmezím 18 až 22násobku, kterým se mohou pochlubit zavedenější společnosti, jako jsou L’Oreal a Estee Lauder. Puig plánuje použít výnosy z IPO na refinancování nedávných akvizic, financování růstu svých značek a rozšíření svého portfolia.Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě. Majetek rodiny by mohl v závislosti na úspěchu IPO dosáhnout až 11,7 miliardy dolarů.Toto vzrušující období je také zásadním mezníkem pro 110 let starý rodinný podnik. V současné době pracují pro skupinu pouze dva členové rodiny, oba ve věku kolem 60 let, a ta prohlásila, že nebude zapojovat novou generaci do každodenního chodu společnosti. Tím se dostává na povrch univerzální problém mnoha rodinných podniků: generační obměna. Puig se domnívá, že dohled trhu by firmu ochránil s tím, jak se počet rodinných dědiců zvyšuje. V současné době se jen třetí generace skládá ze 14 potenciálních dědiců.Přechod také znamená celopodnikovou snahu o zvýšení profesionality skupiny a zavedení pevných struktur, které by zmírnily riziko konfliktů, protože jejich podíly jsou stále více rozptýlené. Podle profesorky Kellogg School of Management na Northwestern University Jennifer Pendergastové není neobvyklé, že se rodinné společnosti rozhodnou nejmenovat rodinného generálního ředitele.Chcete využít této příležitosti?Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let. V třináctičlenné správní radě společnosti jsou generální ředitel Marc a místopředseda Manuel jedinými zbývajícími členy rodiny. Na rozdíl od prvních let existence společnosti, kdy se rozhodnutí často přijímala během rodinných obědů, se nyní rodina Puigových snaží, aby její členové byli jen “dobrými vlastníky”.Společnost Puig založil Antonio Puig v roce 1914 ze zbytků své dovozní firmy. Úspěšná společnost zabývající se distribucí parfémů brzy začala vyrábět svou řadu produktů, včetně první španělské rtěnky a nejprodávanější levandulové vůně. V průběhu 20. století společnost výrazně expandovala, především díky licencování své řady parfémů. Druhá generace vedení Puigů v čele s Antoniem a Marianem se odhodlala obnovit image skupiny, posílit marketingové úsilí a expandovat do zahraničí.Navzdory těmto úspěchům čelila společnost Puig, stejně jako mnoho jiných korporací, turbulencím. Například na počátku 21. století klesal prodej a uvedení několika výrobků na trh nesplnilo očekávání. V roce 2004 byla společnost v reakci na neuspokojivé finanční výsledky a porušování úvěrových závazků nucena provést úplnou restrukturalizaci. Generální ředitelé Marc a Manuel Puigovi provedli transformaci s cílem učinit z Puigu vysoce ziskový subjekt tím, že snížili počet zaměstnanců o pětinu a upřednostnili výrobky určené pro masový trh.Během posledních 13 let společnost Puig výrazně rozšířila své portfolio a získala 17 různých značek za přibližně 2,5 miliardy eur. Kč, včetně pohlcení švédské parfumérské společnosti Byredo a kosmetické značky Charlotte Tilbury. V loňském roce skupina zaznamenala 33% nárůst zisku, což při tržbách ve výši 4,3 miliardy eur znamenalo zisk ve výši 849 milionů eur.Navzdory působivému růstu se Puig nyní potýká s rostoucí konkurencí ze strany gigantů luxusního průmyslu, jako jsou LVMH a Kering. Oba projevily zájem o trh s luxusními vůněmi, kde Puig úspěšně působí od roku 2015, kdy koupil značky Penhaligon’s a L’artisan Parfumeur. Podle analytika agentury Bloomberg Intelligence Andrey Ferdinanda Leggieriho na tomto trhu “záleží na velikosti”. To naznačuje, že Puig musí pokračovat v růstu, jinak riskuje stagnaci.Navzdory rostoucím problémům si Puig udržuje náskok ve svém hlavním segmentu, který je zaměřen na parfémy. Podle newyorské parfumérky Ann Gottliebové, která s organizací intenzivně spolupracovala, byla společnost Puig vždy orientovaná na vůně. Tato specializace odlišuje společnost Puig od mnoha jejích konkurentů, kteří nabízejí vůně jako součást širší produktové řady.Odhlédneme-li však od možných problémů, rozhodnutí získat financování z veřejných trhů se podle Jennifer Pendergastové z Northwesternu jeví pro Puig jako ideální řešení. Růst na trhu zahrnuje akvizici značek a investování velkých částek do marketingu a propagace. Uspokojení této potřeby kapitálu bez veřejného kapitálu je obtížné, a proto se IPO jeví jako vyvážené řešení pro uspokojení potřeb růstu a kontroly společnosti. Vzhledem k tomu, že nadcházející IPO má být největší evropskou nabídkou akcií v tomto roce, uvidíme, jak na ni trhy zareagují.
Tagy: IPOpuigšpanělsko

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Společnost WaterBridge podporovaná Five Point podává žádost o IPO
      2. Společnost Figure Technology získala při IPO 787,5 milionu dolarů
      3. Gemini jde na burzu a posiluje bohatství dvojčat Winklevossových
      4. IPO mánie je zpět. Snad se nebude opakovat situace z roku 2000
      5. Figma přepsala historii burzy: IPO vystřelilo akcie o 250 %
      6. Podzimní vlna IPO v USA získává na síle, investoři zpozorněli
      7. Úspěšné IPO společnosti Figma otevírá dveře pro další technologické giganty
      Advertisement

      Breaking.

      17:22

      Izraelský trh roste: Nemovitosti a technologie v čele!

      16:22

      Novartis posiluje pozici: Chystá akvizici Avidity Biosciences

      14:42

      Technologičtí giganti a Fed: Klíčové momenty pro trhy!

      14:12

      Saúdský trh zažil pokles, ale některé akcie zářily

      13:52

      Token $VULT debutuje: Revoluce v bezpečnosti digitálních aktiv

      13:32

      Jihokorejsko-americká aliance posílí flotilu USA: Nová lodní dohoda

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Generální ředitel ze staré školy se bude snažit zachránit Kodak

      26 října, 2025

      Když Jim Continenza provází návštěvníky po továrnách společnosti Eastman Kodak (KODK), začne tím, že je požádá, aby si sundali saka....

      Zdroj: Shutterstock

      Microsoft může znovu růst díky Azure a Copilotu, říkají analytici

      25 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Las Vegas Sands hlásí silné čtvrtletní výsledky a táhne růst sektoru

      24 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Core Scientific posiluje díky upgradu, zatímco dohoda s CoreWeave slábne

      24 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Fed naráží na limity, mladí Američané v technologiích zůstávají bez práce

      25 října, 2025

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      Dow uzavřel poprvé nad hranicí 47 000 bodů díky mírné inflaci

      24 října, 2025

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Fed potřebuje jasnější strategii, aby investory provedl nejistým obdobím

      25 října, 2025

      Deckers čelí poklesu prodejů, protože Američané mění své nákupní návyky

      26 října, 2025

      S&P 500 stoupá díky technologiím a uvolnění napětí mezi USA a Čínou

      23 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.