Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Španělští miliardáři usilují o IPO, aby zabránili dramatu s nástupnictvím

Největší španělská kosmetická společnost Puig, která v roce 2014 velkolepě oslavila své sté výročí v novém sídle v Barceloně, vstoupila do svého druhého století a stanovila nový plán růstu.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
25 dubna, 2024
5 min. čtení
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Společnost Puig je známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera
  • Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií (IPO) v tomto roce
  • Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě
  • Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let.

 

Hlavní „architekt“, generální ředitel Marc Puig, člen třetí generace zakládající rodiny, přivedl 50 svých nejlepších zaměstnanců na Harvardovu univerzitu, svou alma mater, aby společně s profesorem obchodní školy Krishnou Palepu a tehdejším členem představenstva Pedrem Nuenem uspořádali brainstorming o budoucnosti společnosti. Plánovací úsilí přináší po deseti letech své ovoce.

Společnost Puig, známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera, zvýšila za deset let své tržby na více než dvojnásobek. Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií (IPO) v tomto roce.

IPO španělské společnosti se však uskuteční v době, kdy na silně konkurenčním trhu začíná konkurovat luxusním gigantům, jako jsou LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a Kering SA. Aby si Puig udržel růst a zvýšil svůj podíl na trhu, bude muset pokračovat ve strategických investicích a případně provést významné akvizice.

Dne 18. dubna společnost zveřejnila svůj plán získat přibližně 2,6 miliardy EUR (2,8 miliardy USD) prostřednictvím IPO. V závislosti na úspěchu prodeje akcií by skupina Puig mohla být brzy oceněna až na 13,9 miliardy eur. S oceněním v rozmezí 11 až 15násobku zisku se nachází pod rozmezím 18 až 22násobku, kterým se mohou pochlubit zavedenější společnosti, jako jsou L’Oreal a Estee Lauder. Puig plánuje použít výnosy z IPO na refinancování nedávných akvizic, financování růstu svých značek a rozšíření svého portfolia.

Zdroj: Shutterstock

Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě. Majetek rodiny by mohl v závislosti na úspěchu IPO dosáhnout až 11,7 miliardy dolarů.

Toto vzrušující období je také zásadním mezníkem pro 110 let starý rodinný podnik. V současné době pracují pro skupinu pouze dva členové rodiny, oba ve věku kolem 60 let, a ta prohlásila, že nebude zapojovat novou generaci do každodenního chodu společnosti. Tím se dostává na povrch univerzální problém mnoha rodinných podniků: generační obměna. Puig se domnívá, že dohled trhu by firmu ochránil s tím, jak se počet rodinných dědiců zvyšuje. V současné době se jen třetí generace skládá ze 14 potenciálních dědiců.

Advertisement

Přechod také znamená celopodnikovou snahu o zvýšení profesionality skupiny a zavedení pevných struktur, které by zmírnily riziko konfliktů, protože jejich podíly jsou stále více rozptýlené. Podle profesorky Kellogg School of Management na Northwestern University Jennifer Pendergastové není neobvyklé, že se rodinné společnosti rozhodnou nejmenovat rodinného generálního ředitele.

Chcete využít této příležitosti?

Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let. V třináctičlenné správní radě společnosti jsou generální ředitel Marc a místopředseda Manuel jedinými zbývajícími členy rodiny. Na rozdíl od prvních let existence společnosti, kdy se rozhodnutí často přijímala během rodinných obědů, se nyní rodina Puigových snaží, aby její členové byli jen “dobrými vlastníky”.

Zdroj: Shutterstock

Společnost Puig založil Antonio Puig v roce 1914 ze zbytků své dovozní firmy. Úspěšná společnost zabývající se distribucí parfémů brzy začala vyrábět svou řadu produktů, včetně první španělské rtěnky a nejprodávanější levandulové vůně. V průběhu 20. století společnost výrazně expandovala, především díky licencování své řady parfémů. Druhá generace vedení Puigů v čele s Antoniem a Marianem se odhodlala obnovit image skupiny, posílit marketingové úsilí a expandovat do zahraničí.

Navzdory těmto úspěchům čelila společnost Puig, stejně jako mnoho jiných korporací, turbulencím. Například na počátku 21. století klesal prodej a uvedení několika výrobků na trh nesplnilo očekávání. V roce 2004 byla společnost v reakci na neuspokojivé finanční výsledky a porušování úvěrových závazků nucena provést úplnou restrukturalizaci. Generální ředitelé Marc a Manuel Puigovi provedli transformaci s cílem učinit z Puigu vysoce ziskový subjekt tím, že snížili počet zaměstnanců o pětinu a upřednostnili výrobky určené pro masový trh.

Během posledních 13 let společnost Puig výrazně rozšířila své portfolio a získala 17 různých značek za přibližně 2,5 miliardy eur. Kč, včetně pohlcení švédské parfumérské společnosti Byredo a kosmetické značky Charlotte Tilbury. V loňském roce skupina zaznamenala 33% nárůst zisku, což při tržbách ve výši 4,3 miliardy eur znamenalo zisk ve výši 849 milionů eur.

Navzdory působivému růstu se Puig nyní potýká s rostoucí konkurencí ze strany gigantů luxusního průmyslu, jako jsou LVMH a Kering. Oba projevily zájem o trh s luxusními vůněmi, kde Puig úspěšně působí od roku 2015, kdy koupil značky Penhaligon’s a L’artisan Parfumeur. Podle analytika agentury Bloomberg Intelligence Andrey Ferdinanda Leggieriho na tomto trhu “záleží na velikosti”. To naznačuje, že Puig musí pokračovat v růstu, jinak riskuje stagnaci.

Zdroj: Shutterstock

Navzdory rostoucím problémům si Puig udržuje náskok ve svém hlavním segmentu, který je zaměřen na parfémy. Podle newyorské parfumérky Ann Gottliebové, která s organizací intenzivně spolupracovala, byla společnost Puig vždy orientovaná na vůně. Tato specializace odlišuje společnost Puig od mnoha jejích konkurentů, kteří nabízejí vůně jako součást širší produktové řady.

Odhlédneme-li však od možných problémů, rozhodnutí získat financování z veřejných trhů se podle Jennifer Pendergastové z Northwesternu jeví pro Puig jako ideální řešení. Růst na trhu zahrnuje akvizici značek a investování velkých částek do marketingu a propagace. Uspokojení této potřeby kapitálu bez veřejného kapitálu je obtížné, a proto se IPO jeví jako vyvážené řešení pro uspokojení potřeb růstu a kontroly společnosti. Vzhledem k tomu, že nadcházející IPO má být největší evropskou nabídkou akcií v tomto roce, uvidíme, jak na ni trhy zareagují.

Hlavní „architekt“, generální ředitel Marc Puig, člen třetí generace zakládající rodiny, přivedl 50 svých nejlepších zaměstnanců na Harvardovu univerzitu, svou alma mater, aby společně s profesorem obchodní školy Krishnou Palepu a tehdejším členem představenstva Pedrem Nuenem uspořádali brainstorming o budoucnosti společnosti. Plánovací úsilí přináší po deseti letech své ovoce.Společnost Puig, známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera, zvýšila za deset let své tržby na více než dvojnásobek. Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií v tomto roce.IPO španělské společnosti se však uskuteční v době, kdy na silně konkurenčním trhu začíná konkurovat luxusním gigantům, jako jsou LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a Kering SA. Aby si Puig udržel růst a zvýšil svůj podíl na trhu, bude muset pokračovat ve strategických investicích a případně provést významné akvizice.Dne 18. dubna společnost zveřejnila svůj plán získat přibližně 2,6 miliardy EUR prostřednictvím IPO. V závislosti na úspěchu prodeje akcií by skupina Puig mohla být brzy oceněna až na 13,9 miliardy eur. S oceněním v rozmezí 11 až 15násobku zisku se nachází pod rozmezím 18 až 22násobku, kterým se mohou pochlubit zavedenější společnosti, jako jsou L’Oreal a Estee Lauder. Puig plánuje použít výnosy z IPO na refinancování nedávných akvizic, financování růstu svých značek a rozšíření svého portfolia.Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě. Majetek rodiny by mohl v závislosti na úspěchu IPO dosáhnout až 11,7 miliardy dolarů.Toto vzrušující období je také zásadním mezníkem pro 110 let starý rodinný podnik. V současné době pracují pro skupinu pouze dva členové rodiny, oba ve věku kolem 60 let, a ta prohlásila, že nebude zapojovat novou generaci do každodenního chodu společnosti. Tím se dostává na povrch univerzální problém mnoha rodinných podniků: generační obměna. Puig se domnívá, že dohled trhu by firmu ochránil s tím, jak se počet rodinných dědiců zvyšuje. V současné době se jen třetí generace skládá ze 14 potenciálních dědiců.Přechod také znamená celopodnikovou snahu o zvýšení profesionality skupiny a zavedení pevných struktur, které by zmírnily riziko konfliktů, protože jejich podíly jsou stále více rozptýlené. Podle profesorky Kellogg School of Management na Northwestern University Jennifer Pendergastové není neobvyklé, že se rodinné společnosti rozhodnou nejmenovat rodinného generálního ředitele.Chcete využít této příležitosti?Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let. V třináctičlenné správní radě společnosti jsou generální ředitel Marc a místopředseda Manuel jedinými zbývajícími členy rodiny. Na rozdíl od prvních let existence společnosti, kdy se rozhodnutí často přijímala během rodinných obědů, se nyní rodina Puigových snaží, aby její členové byli jen “dobrými vlastníky”.Společnost Puig založil Antonio Puig v roce 1914 ze zbytků své dovozní firmy. Úspěšná společnost zabývající se distribucí parfémů brzy začala vyrábět svou řadu produktů, včetně první španělské rtěnky a nejprodávanější levandulové vůně. V průběhu 20. století společnost výrazně expandovala, především díky licencování své řady parfémů. Druhá generace vedení Puigů v čele s Antoniem a Marianem se odhodlala obnovit image skupiny, posílit marketingové úsilí a expandovat do zahraničí.Navzdory těmto úspěchům čelila společnost Puig, stejně jako mnoho jiných korporací, turbulencím. Například na počátku 21. století klesal prodej a uvedení několika výrobků na trh nesplnilo očekávání. V roce 2004 byla společnost v reakci na neuspokojivé finanční výsledky a porušování úvěrových závazků nucena provést úplnou restrukturalizaci. Generální ředitelé Marc a Manuel Puigovi provedli transformaci s cílem učinit z Puigu vysoce ziskový subjekt tím, že snížili počet zaměstnanců o pětinu a upřednostnili výrobky určené pro masový trh.Během posledních 13 let společnost Puig výrazně rozšířila své portfolio a získala 17 různých značek za přibližně 2,5 miliardy eur. Kč, včetně pohlcení švédské parfumérské společnosti Byredo a kosmetické značky Charlotte Tilbury. V loňském roce skupina zaznamenala 33% nárůst zisku, což při tržbách ve výši 4,3 miliardy eur znamenalo zisk ve výši 849 milionů eur.Navzdory působivému růstu se Puig nyní potýká s rostoucí konkurencí ze strany gigantů luxusního průmyslu, jako jsou LVMH a Kering. Oba projevily zájem o trh s luxusními vůněmi, kde Puig úspěšně působí od roku 2015, kdy koupil značky Penhaligon’s a L’artisan Parfumeur. Podle analytika agentury Bloomberg Intelligence Andrey Ferdinanda Leggieriho na tomto trhu “záleží na velikosti”. To naznačuje, že Puig musí pokračovat v růstu, jinak riskuje stagnaci.Navzdory rostoucím problémům si Puig udržuje náskok ve svém hlavním segmentu, který je zaměřen na parfémy. Podle newyorské parfumérky Ann Gottliebové, která s organizací intenzivně spolupracovala, byla společnost Puig vždy orientovaná na vůně. Tato specializace odlišuje společnost Puig od mnoha jejích konkurentů, kteří nabízejí vůně jako součást širší produktové řady.Odhlédneme-li však od možných problémů, rozhodnutí získat financování z veřejných trhů se podle Jennifer Pendergastové z Northwesternu jeví pro Puig jako ideální řešení. Růst na trhu zahrnuje akvizici značek a investování velkých částek do marketingu a propagace. Uspokojení této potřeby kapitálu bez veřejného kapitálu je obtížné, a proto se IPO jeví jako vyvážené řešení pro uspokojení potřeb růstu a kontroly společnosti. Vzhledem k tomu, že nadcházející IPO má být největší evropskou nabídkou akcií v tomto roce, uvidíme, jak na ni trhy zareagují.
Tagy: IPOpuigšpanělsko


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    10:26

    Dopad AI agentů na obchod a platební metody

    10:23

    Jaká je předpokládaná síla americké břidlice do roku 2026?

    10:13

    Nejlepší akciové tipy týdne od Investing.com

    09:43

    Potenciální rizika a příležitosti pro rok 2026: Co by se mohlo stát příští rok?

    06:02

    Bybit spouští BYUSDT, umožňuje snadné vydělávání aktiv sloužit jako obchodní marže bez ztráty výnosu.

    05:43

    Trump upřednostňuje Warshe nebo Hassetta pro vedení Federálního rezervního systému – WSJ

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025

    Investiční banka Citi se domnívá, že akcie společnosti Boeing vstupují do nového roku v mimořádně zajímavé pozici a mohou nabídnout...

    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    Broadcom pod tlakem: investory zneklidnily nejasné vyhlídky výnosů z AI

    13 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.