Klíčové body
- Akcie společnosti Beyond Inc. klesly o 7,9% po oznámení výrazně vyšší než očekávané čtvrtletní ztráty
- Nestabilní poptávka po nábytku a domácím zboží negativně ovlivňuje výsledky Beyond Inc.
- Beyond Inc. vykázala za první čtvrtletí čistou ztrátu 72,2 milionu dolarů, což je výrazný nárůst oproti minulému roku
- Přestože tržby společnosti vzrostly o 0,3% na 382 milionů dolarů, stále zaostaly za analytickými odhady
se v pondělí po skončení obchodování prudce propadly v důsledku výraznější ztráty, než se předpokládalo ve zprávě za 1. čtvrtletí. Společnost, která slouží jako mateřská společnost pro Bed Bath & Beyond a Overstock, bojuje o získání většího počtu zákazníků a zároveň čelí problému nestabilní poptávky po nábytku a zboží pro domácnost.
Společnost Beyond vykázala za první čtvrtletí letošního roku čistou ztrátu, která činila 72,2 milionu dolarů, v přepočtu 1,62 dolaru na akcii. Jedná se o výrazný nárůst ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím, kdy ztráta činila 10,3 milionu dolarů, tj. 23 centů na akcii. Upravená ztráta společnosti Beyond na akcii činila 1,22 dolaru.
Tržby za čtvrtletí vykázaly mírný meziroční nárůst, a to o 0,3 % na 382 milionů dolarů. Jak tyto údaje o horním, tak i o dolním řádku však zaostaly za odhady. Podle průzkumu společnosti FactSet analytici očekávali ztrátu 87 centů na akcii při tržbách přibližně 389 milionů USD. Po těchto zprávách se akcie společnosti Beyond Inc. propadly a v pondělí po skončení obchodování klesly o 7,9 %.
Beyond, Inc.
Investoři netrpělivě čekají na hmatatelnější oživení poptávky po zboží pro domácnost a nábytku, což je situace, která se ještě zhoršila v důsledku růstu cen základního zboží, jako jsou potraviny, v souvislosti s opětovným otevřením ekonomik po pandemii. V důsledku pandemie došlo k rozkvětu tohoto odvětví, ale v současné době se zdá, že se dostává do těžkého období.
K této nestabilitě v odvětví dochází současně s tím, jak společnost Beyond Inc. plánuje využít uzavření fyzických prodejen Bed Bath & Beyond v loňském roce. K dalším událostem ve společnosti patří nedávné obnovení provozu Overstock.com a nákupy na webových stránkách pro bleskové výprodeje Zulily.
V rámci strategického kroku loni v létě společnost Overstock převzala duševní vlastnictví, včetně doménových jmen, od společnosti Bed Bath & Beyond a v listopadu se přejmenovala na Beyond. O pouhé tři měsíce později, v únoru, představila společnost Beyond Inc. nové vedení svých dvou klíčových subjektů, Overstock a Bed Bath & Beyond, s důrazem na lepší personalizaci pro zákazníky.
První čtvrtletí však přineslo některé povzbudivé signály. Počet aktivních zákazníků společnosti Beyond se meziročně zvýšil o 26 % na 6 milionů, zatímco počet doručených objednávek vzrostl o 27 % na 2,2 milionu. Navzdory těmto pozitivním změnám vedení společnosti zdůraznilo, že je před ním ještě značné množství práce, zejména v oblasti získávání stálých zákazníků a snižování nákladů.
Finanční a administrativní ředitelka společnosti Beyond Adrianne Leeová k výsledkům za 1. čtvrtletí uvedla: “Jsme potěšeni růstem počtu aktivních zákazníků a transakcí v tomto čtvrtletí.” Dále dodala, že při analýze ziskovosti takového růstu se společnost strategicky rozhoduje zaměřit na investice do uvedení těchto značek na trh a získávání zákazníků s vyšší pravděpodobností opakovaných transakcí.
Nastínila jejich přístup spočívající v poskytování zdrojů pro interní tým, podpoře obezřetných investičních plánů zaměřených na budování značek pro udržitelný růst. Finanční ředitelka věří, že jejich metody povedou k dlouhodobému úspěchu a zlepší výnosy pro akcionáře.
Leeová také zmínila, že společnost Beyond je v polovině realizace plánu uvedeného v předchozím čtvrtletí, jehož cílem je snížit náklady o 45 milionů USD.

V prvních měsících roku došlo podle vládních údajů k poklesu prodeje nábytku. Přesto poslední čtvrtletní výsledky luxusního nábytkářského řetězce RH poslaly akcie vzhůru, protože se potýká s tím, co vedení označuje za “nejnáročnější trh s bydlením za posledních třicet let”. Analytici na to reagovali skepticky.
Internetový prodejce nábytku Wayfair Inc. oznámil, že jejich akcie minulý týden po vlastních čtvrtletních výsledcích vzrostly. Nicméně navzdory tomu, že čtvrtletí skončilo “vzestupem”, vedení společnosti poznamenalo, že výdaje na vybavení domácnosti zůstávají nekonzistentní.
Finanční ředitelka společnosti Wayfair, Kate Gulliverová, během hovoru k výsledkům společnosti přiznala nepravidelný průběh prodejů a přičetla jej koloběhu životních událostí, které vyvolávají každodenní potřeby v oblasti nábytku. Zůstává optimistická, že se sektor bytového zboží nakonec odrazí ode dna a vrátí se k pravidelnému modelu růstu.
Wayfair Inc.
Bez ohledu na její důvěru toto současné klima nestálé poptávky, umocněné finančními výsledky klíčových hráčů v online maloobchodě, jako je Beyond, zdůrazňuje, že sektor bytového zboží zažívá po pandemii poněkud těžkou jízdu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky