Klíčové body
- Tržby společnosti Wayfair v prvním čtvrtletí klesly, ale po snížení počtu zaměstnanců o 13 % snížil prodejce nábytku své ztráty o více než 100 milionů dolarů
- Společnost překonala očekávání Wall Street v horní i dolní linii a také zaznamenala téměř 3% nárůst aktivních zákazníků ve srovnání s předchozím rokem
- Wayfair provedla sérii propouštění poté, co zaznamenala vzestup tržeb během pandemie a následný pokles
Navzdory poklesu tržeb překonala společnost Wayfair očekávání Wall Street v horní i dolní linii a zaznamenala téměř 3% nárůst aktivních zákazníků ve srovnání s předchozím rokem.
Podle průzkumu analytiků společnosti LSEG činila ztráta společnosti Wayfair na akcii po úpravě 32 centů, zatímco očekávaná ztráta činila 44 centů. Kromě toho tržby dosáhly 2,73 miliardy dolarů, čímž překonaly očekávané tržby ve výši 2,64 miliardy dolarů. Po oznámení těchto výsledků vzrostly akcie společnosti Wayfair během čtvrtečního předobchodního období o více než 17 %.
Čistá ztráta, kterou společnost vykázala za první čtvrtletí končící 31. března, činila 248 milionů dolarů, tj. 2,06 dolaru na akcii; oproti ztrátě 355 milionů dolarů, tj. 3,22 dolaru na akcii, z předchozího roku došlo k výraznému zlepšení. Tento údaj nezahrnuje jednorázové položky, takže ztráta společnosti na akcii činí 32 centů.
Wayfair Inc.
Tržby za čtvrtletí údajně klesly na 2,73 miliardy dolarů, což je o více než 1 % méně než před rokem, kdy činily 2,77 miliardy dolarů. Tento pokles se nejvíce projevil v mezinárodním segmentu společnosti Wayfair, kde tržby ve srovnání s předchozím rokem klesly o téměř 6 % na 338 milionů USD.
Navzdory poklesu tržeb zůstal spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Wayfair Inc. Niraj Shah optimistický. Podle něj čtvrtletí “skončilo vzestupem”, přičemž maloobchodní údaje naznačují, že zákazníci si stále častěji vybírají společnost Wayfair. Svědčí o tom i meziroční pozitivní nárůst aktivních zákazníků společnosti, který se oproti minulému čtvrtletí zrychlil. Niraj Shah dodal, že poprvé od doby před pandemií zaznamenávají, že dodavatelé zavádějí do svých katalogů velké skupiny nových produktů, což je známkou budování dynamiky pro další fázi růstu.
Stejně jako někteří její pouze digitální kolegové i společnost Wayfair Inc. zavedla sérii propouštění poté, co během pandemie zažila boom v prodeji, který se pak zmenšil, když spotřebitelé po skončení pandemie Covid-19 začali upřednostňovat večeře venku a cestování. V důsledku toho společnost v lednu oznámila, že plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 13 %, tedy přibližně o 1 650, aby mohla restrukturalizovat a snížit náklady poté, co to během pandemie podle svých slov “přehnala” s najímáním zaměstnanců. Jedná se o třetí restrukturalizaci, kterou společnost provedla od léta 2022, a očekávalo se, že ušetří přibližně 280 milionů dolarů.
Společnost Wayfair Inc. je stále na cestě k ziskovosti a v prvním čtvrtletí se jí po posledním kole propouštění podařilo snížit ztrátu o 107 milionů dolarů. Společnost také zvýšila počet svých aktivních zákazníků v době, kdy sektor zboží pro domácnost čelí tlaku kvůli vysokým úrokovým sazbám a pomalému trhu s bydlením, který ovlivňuje prodeje. Během čtvrtletí vzrostl počet aktivních zákazníků společnosti Wayfair o 2,8 % na 22,3 milionu, což je mírně nad očekáváním analytiků, kteří očekávali 22,1 milionu, uvádí server StreetAccount.

Co se týče hodnoty objednávek, společnost Wayfair Inc. uvedla, že průměrná hodnota objednávek během čtvrtletí činila 285 USD, zatímco analytici podle StreetAccount předpovídali 275,07 USD. Průměrná hodnota objednávky však byla nepatrně nižší než v předchozím roce, kdy činila 287 USD. Podle společnosti je to způsobeno změnami jednotkových cen Wayfair, které byly v letech 2021 a 2022 nadsazené a loni začaly klesat.
Na základě výsledků za první čtvrtletí se zdá, že se společnost Wayfair Inc. usadila v udržitelnější růstové struktuře s omezením náboru zaměstnanců, přípravou nových produktů od dodavatelů a stálým nárůstem aktivních zákazníků. Přestože snížení ztrát a lepší než očekávané tržby zdůrazňují některé pozitivní aspekty společnosti Wayfair, mírný pokles hrubých tržeb a znatelný propad na mezinárodních trzích jsou náročné oblasti, kterými se společnost musí prokousat, aby lépe stabilizovala své finance a realizovala ziskovost, o kterou usiluje.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky