Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Evropský gigant stahuje výrobky PepsiCo z důvodu vysokých cen

Bezprecedentní krok: Carrefour stahuje z regálů výrobky PepsiCo s odvoláním na vysoké ceny.

David Škvára Autor: David Škvára
6 května, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Carrefour, velký řetězec supermarketů, stáhl výrobky od PepsiCo kvůli zvýšení cen, což je důsledkem inflace a vyšších nákladů.
  • Tato opatření postihla produkty jako chipsy Doritos, limonády Pepsi a 7-Up, čaje Lipton a potraviny Quaker v různých evropských zemích.
  • Carrefour kritizuje výrobce potravin za udržování vysokých cen přes pokles nákladů na suroviny.
  • Tento incident ukazuje, jak inflace a vysoké ceny ovlivňují strategie a vztahy v maloobchodě, a může mít širší dopad na odvětví potravinového maloobchodu.

 

Jeden z největších řetězců supermarketů na světě, francouzský maloobchodní gigant Carrefour S.A., který provozuje více než 12 000 obchodů po celém světě, stáhl ze svých regálů v různých evropských lokalitách oblíbené výrobky společnosti PepsiCo Inc. s odvoláním na neoprávněné zvýšení cen. Tato rozhodnutí mohou mít širší dopad nejen na vztahy mezi velkými maloobchodníky a výrobci potravin, ale i na celkovou dynamiku cen a dostupnost produktů pro spotřebitele v Evropě. Tento incident je dalším příkladem, jak prudká inflace a rostoucí náklady ovlivňují strategie a obchodní vztahy ve světě maloobchodu. Jak budou další aktéři na trhu reagovat na tento krok Carrefour S.A., zůstává otázkou a bude důležité sledovat, zda se podobné konflikty budou dále rozšiřovat v rámci celého odvětví potravinového maloobchodu.

Obchodní řetězec, který má zázemí na několika světových trzích, podle různých tiskových agentur od čtvrtka přestal prodávat chipsy Doritos a Lays, limonády Pepsi a 7-Up, čaje Lipton a potraviny Quaker z obchodů ve Francii, Itálii, Španělsku a Belgii.

Zdroj: Getty Images

Na regálech se objevily nápisy, které sloužily jako vysvětlení pro zákazníky a vyjadřovaly lítost supermarketu nad způsobenými nepříjemnostmi. Oznámení uváděla, že Carrefour přestal prodávat značky PepsiCo kvůli jejich nadměrnému a nepřijatelnému zdražení.

Nečekané rozhodnutí společnosti Carrefour přichází v situaci, kdy se výrobci a prodejci potravin, zejména v Evropě, potýkají s rostoucími cenami. Výrobci potravin a nápojů, maloobchodníci i spotřebitelé jsou výrazně postiženi rostoucí inflací potravin, zejména ve Francii. Vzhledem k tomu, že inflace u potravin dosahuje rekordních hodnot, francouzské úřady oznámily svůj záměr zmírnit krizi tím, že se zasadí o snížení cen.

Carrefour, vlivný hráč v maloobchodě, se kriticky vyjádřil na adresu potravinářských společností. Obviňuje tyto výrobce, že udržují vysoké ceny svých výrobků, přestože náklady na suroviny potřebné k výrobě výrazně poklesly. Aby na tento problém upozornil, zašel obchod na podzim 2021 tak daleko, že na některé výrobky umístil štítky “shrinkflation”, aby upozornil spotřebitele, že výrobci fakticky zvýšili cenu výrobků tím, že zmenšili velikost balení.

Advertisement

V reakci na tento krok společnosti Carrefour vydala společnost PepsiCo prohlášení pro média, v němž odhalila probíhající diskuse s francouzským maloobchodním gigantem a vyjádřila záměr pokračovat v jednání v dobré víře. V prohlášení vyjádřila naději, že se podaří dosáhnout řešení, které povede k návratu jejích výrobků na pulty Carrefouru.

Chcete využít této příležitosti?

V současné době ani společnost PepsiCo, ani Carrefour neposkytly další komentáře týkající se incidentu s vyklízením regálů.

Společnost PepsiCo Inc., přední hráč v odvětví nápojů a rychloobrátkového zboží, naznačila očekávané přetrvávání vysokých cen ve svém říjnovém hovoru k výsledkům hospodaření. Generální ředitel společnosti PepsiCo Ramon Laguarta podle přepisu společnosti FactSet zmínil, že ceny zůstanou vysoké až do roku 2024 kvůli “vyšší inflaci” v rámci obchodního modulu.

Zdroj: Reuters

Navzdory vysokým cenám nápojářská společnost ve své zprávě o výsledcích za třetí čtvrtletí překonala očekávání analytiků. Společnost PepsiCo zaznamenala impozantní nárůst tržeb, které vzrostly na 23,453 miliardy USD z 21,971 miliardy USD z předchozího roku. Analytici společnosti Wedbush interpretovali tento nárůst tržeb jako důkaz, že byl zcela “ovlivněn cenami”.

Akcie PepsiCo, Inc. (PEP) však za posledních 12 měsíců zaznamenaly 3% pokles, což ostře kontrastuje s indexem S&P 500, který ve stejném období zaznamenal 23% nárůst.

Tento nečekaný konflikt mezi Carrefourem a PepsiCo, dvěma průmyslovými velikány, poukazuje na aktuální debatu, která probíhá v mnoha ekonomikách po celém světě. Prudký nárůst inflace a vysoké ceny představují výzvu jak pro výrobce, tak pro spotřebitele, což vyvolává diskuse o životaschopných řešeních pro udržitelnou spotřebu a obchodní růst v těchto nepříznivých podmínkách. Důsledky tohoto tahání za jeden konec provazu ze strany společnosti Carrefour S.A. budou nepochybně ovlivňovat nejen evropský kontinent, ale i další regiony. Jak na tuto situaci zareagují ostatní maloobchodní giganti a výrobci, to teprve ukáže čas, ale zůstává otázkou, zda se jedná o izolovaný případ nebo začátek většího trendu v rámci globálního ekonomického prostředí.

Jeden z největších řetězců supermarketů na světě, francouzský maloobchodní gigant Carrefour S.A., který provozuje více než 12 000 obchodů po celém světě, stáhl ze svých regálů v různých evropských lokalitách oblíbené výrobky společnosti PepsiCo Inc. s odvoláním na neoprávněné zvýšení cen. Tato rozhodnutí mohou mít širší dopad nejen na vztahy mezi velkými maloobchodníky a výrobci potravin, ale i na celkovou dynamiku cen a dostupnost produktů pro spotřebitele v Evropě. Tento incident je dalším příkladem, jak prudká inflace a rostoucí náklady ovlivňují strategie a obchodní vztahy ve světě maloobchodu. Jak budou další aktéři na trhu reagovat na tento krok Carrefour S.A., zůstává otázkou a bude důležité sledovat, zda se podobné konflikty budou dále rozšiřovat v rámci celého odvětví potravinového maloobchodu.Obchodní řetězec, který má zázemí na několika světových trzích, podle různých tiskových agentur od čtvrtka přestal prodávat chipsy Doritos a Lays, limonády Pepsi a 7-Up, čaje Lipton a potraviny Quaker z obchodů ve Francii, Itálii, Španělsku a Belgii.Na regálech se objevily nápisy, které sloužily jako vysvětlení pro zákazníky a vyjadřovaly lítost supermarketu nad způsobenými nepříjemnostmi. Oznámení uváděla, že Carrefour přestal prodávat značky PepsiCo kvůli jejich nadměrnému a nepřijatelnému zdražení.Nečekané rozhodnutí společnosti Carrefour přichází v situaci, kdy se výrobci a prodejci potravin, zejména v Evropě, potýkají s rostoucími cenami. Výrobci potravin a nápojů, maloobchodníci i spotřebitelé jsou výrazně postiženi rostoucí inflací potravin, zejména ve Francii. Vzhledem k tomu, že inflace u potravin dosahuje rekordních hodnot, francouzské úřady oznámily svůj záměr zmírnit krizi tím, že se zasadí o snížení cen.Carrefour, vlivný hráč v maloobchodě, se kriticky vyjádřil na adresu potravinářských společností. Obviňuje tyto výrobce, že udržují vysoké ceny svých výrobků, přestože náklady na suroviny potřebné k výrobě výrazně poklesly. Aby na tento problém upozornil, zašel obchod na podzim 2021 tak daleko, že na některé výrobky umístil štítky “shrinkflation”, aby upozornil spotřebitele, že výrobci fakticky zvýšili cenu výrobků tím, že zmenšili velikost balení.V reakci na tento krok společnosti Carrefour vydala společnost PepsiCo prohlášení pro média, v němž odhalila probíhající diskuse s francouzským maloobchodním gigantem a vyjádřila záměr pokračovat v jednání v dobré víře. V prohlášení vyjádřila naději, že se podaří dosáhnout řešení, které povede k návratu jejích výrobků na pulty Carrefouru.Chcete využít této příležitosti?V současné době ani společnost PepsiCo, ani Carrefour neposkytly další komentáře týkající se incidentu s vyklízením regálů.Společnost PepsiCo Inc., přední hráč v odvětví nápojů a rychloobrátkového zboží, naznačila očekávané přetrvávání vysokých cen ve svém říjnovém hovoru k výsledkům hospodaření. Generální ředitel společnosti PepsiCo Ramon Laguarta podle přepisu společnosti FactSet zmínil, že ceny zůstanou vysoké až do roku 2024 kvůli “vyšší inflaci” v rámci obchodního modulu.Navzdory vysokým cenám nápojářská společnost ve své zprávě o výsledcích za třetí čtvrtletí překonala očekávání analytiků. Společnost PepsiCo zaznamenala impozantní nárůst tržeb, které vzrostly na 23,453 miliardy USD z 21,971 miliardy USD z předchozího roku. Analytici společnosti Wedbush interpretovali tento nárůst tržeb jako důkaz, že byl zcela “ovlivněn cenami”.Akcie PepsiCo, Inc. však za posledních 12 měsíců zaznamenaly 3% pokles, což ostře kontrastuje s indexem S&P 500, který ve stejném období zaznamenal 23% nárůst. Tento nečekaný konflikt mezi Carrefourem a PepsiCo, dvěma průmyslovými velikány, poukazuje na aktuální debatu, která probíhá v mnoha ekonomikách po celém světě. Prudký nárůst inflace a vysoké ceny představují výzvu jak pro výrobce, tak pro spotřebitele, což vyvolává diskuse o životaschopných řešeních pro udržitelnou spotřebu a obchodní růst v těchto nepříznivých podmínkách. Důsledky tohoto tahání za jeden konec provazu ze strany společnosti Carrefour S.A. budou nepochybně ovlivňovat nejen evropský kontinent, ale i další regiony. Jak na tuto situaci zareagují ostatní maloobchodní giganti a výrobci, to teprve ukáže čas, ale zůstává otázkou, zda se jedná o izolovaný případ nebo začátek většího trendu v rámci globálního ekonomického prostředí.
Tagy: AkcieburzyCarrefour S.A.cenyevropaPEPPepsiCo Inc.USA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Morgan Stanley označuje Amazon za svou nejlepší volbu. Proč?
      2. Coca-Cola uvádí variantu s třtinovým cukrem, úspěch u zákazníků je nejistý
      3. UBS doporučuje nakupovat nadprůměrně výkonné akcie s potenciálem dalšího růstu
      4. PepsiCo je dividendový král, který prochází náročnějším obdobím
      5. Pepsi rozšiřuje nabídku o prebiotickou colu. Míří na zdraví generace Z
      6. Společnost PepsiCo překonala očekávání a těží ze změny spotřebitelského chování
      7. Aktivista Elliott tlačí na PepsiCo: inspirujte se Coca-Colou
      Advertisement

      Breaking.

      16:55

      Revoluce v léčbě rakoviny prsu: Enhertu přináší naději pacientkám

      16:52

      ENHERTU: Revoluční pokrok v boji proti rakovině prsu!

      16:12

      WhatsApp chráněn: Soud zakazuje NSO špehovat uživatele

      16:08

      Rakousko mění kurz: Podpoří nové sankce EU proti Rusku

      16:04

      Heathrow čeká revoluce: Philip Jansen favoritem na předsedu

      16:02

      L’Oréal na prahu velké akvizice: Kering prodává beauty divizi

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Luxusní akcie znovu ožívají, investiční banky sázejí na další růst sektoru

      18 října, 2025

      Evropský luxusní sektor zažívá pozoruhodný návrat optimismu.

      Zdroj: Getty Images

      Akcie společnosti Praxis Precision po průlomu v léčbě třesu vystřelily vzhůru

      17 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Wells Fargo vidí v T-Mobile velký potenciál díky expanzi na venkov a firemní trhy

      16 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA sází na Sea Limited a očekává silný růst díky e-commerce a AI

      16 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Akcie Vertiv vzrostly o 1 600 % a Deutsche Bank věří, že zisky ještě přijdou

      16 října, 2025

      IPO Radar.

      JST Group Corporation Limited

      Datum IPO: 21 října, 2025
      Potenciální ocenění: HK$8 miliard (přibližně 1 miliarda USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie směřují k růstu navzdory existujícím obavám trhu

      17 října, 2025

      Fibocom Wireless: čínský lídr IoT vstupuje na hongkongskou burzu

      16 října, 2025

      S&P 500 klesá poté, co Trump varoval Čínu o zákazu dovozu kuchyňského oleje

      14 října, 2025

      S&P 500 dále klesá s eskalací obchodního napětí mezi USA a Čínou

      16 října, 2025

      S&P 500 posiluje, Powell z Fedu naznačuje uvolnění měnové politiky

      14 října, 2025

      S&P 500 stoupá, zatímco obavy ohledně USA a Číny a regionálních bank mizí

      17 října, 2025

      Zlato v centru dění: rekordní ceny dominují zasedání MMF a Světové banky

      18 října, 2025

      Krátkodobá prognóza kurzu EUR/USD po francouzském výkyvu

      15 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.