Netflix (NFLX) je stroj na generování peněz, ale v budoucnu by se mohl zpomalit, protože se dostane do bodu nasycení
Streamovací služba nedávno oznámila, že spustí novou reklamní platformu, aby získala nový zdroj příjmů
Do šílenství kolem spuštění reklamních platforem se zapojilo i mnoho nekonvenčních firem, takže je v boji o menší počet dolarů přeplněno
Streamovací gigant hledá nové zdroje příjmů, aby kompenzoval zpomalující se růst.
Netflix (NASDAQ:NFLX) je od své první veřejné nabídky v roce 2002 neuvěřitelně zajímavou akcií. Investice 10 000 dolarů při nabídkové ceně 1,16 dolaru za akcii upravené o split by dnes měla hodnotu více než 5,3 milionu dolarů.
Byla období, kdy šli investoři proti proudu. Nemusíte chodit daleko do minulosti. Akcie Netflixu po pandemii klesly o 73 %, protože do streamovacího byznysu vstoupila filmová studia. Netflix čelil tvrdé konkurenci větších a bohatších rivalů.
Taková období byla samozřejmě také nejlepší dobou pro nákup akcií Netflixu. Od tohoto nejnižšího bodu před dvěma lety přinesla tato streamovací hvězda investorům téměř 260% výnos oproti 40% výnosu indexu S&P 500. Mnozí z těchto začínajících streamerů zjistili, že vydělat na streamování není tak snadné.
Nyní, když se zdá, že se Netflix vrátil na správnou cestu a odvětví prochází obdobím přeorientování, měli by investoři očekávat, že streamer bude i nadále generovat nadprůměrné výnosy? Je vhodná doba pro nákup akcií Netflixu?
Netflix je neuvěřitelně ziskový. V roce 2023 dosáhla provozního zisku 7 miliard dolarů při marži 20,9 %. Čistý zisk ve výši 5,4 miliardy dolarů, tedy 12,03 dolaru na akcii, byl o 20 % lepší než v předchozím roce.
Provozní marže, které v prvním čtvrtletí roku 2024 prudce vzrostly o 54 %, ukazují, jakým žroutem peněz Netflix je. Marže se zvýšily na 28,1 %. Vedení společnosti předpovídá na celý rok provozní marže ve výši 25 %.
Vzhledem k tomu, že streamer již nemusí investovat do infrastruktury, může svou hotovost využít k další tvorbě obsahu a akvizicím. V letošním roce očekává, že za obsah utratí 17 miliard dolarů. To také znamená, že Netflix může přebytečnou hotovost použít ke zvýšení hodnoty pro akcionáře.
Netflix v prvním čtvrtletí odkoupil zpět 3,6 milionu akcií za 2 miliardy dolarů a zároveň splatil 400 milionů dolarů v prioritních dluhopisech.
Netflix má dlouhodobý dluh ve výši 13 miliard dolarů, ale také 7 miliard dolarů v hotovosti a ekvivalentech. To je mimořádně dobře zvládnutelné.
Nové zdroje příjmů ze streamingu
O kolik však může Netflix ještě růst? Má 270 milionů předplatitelů ve 190 zemích světa. Spojené státy, její největší trh, jsou z velké části nasyceny. Tady se růst nijak výrazně neprojeví.
Právě proto se snažila ze své členské základny vyždímat další peníze tím, že omezila sdílení hesel.
Byla to úspěšná snaha a v loňském roce přibylo asi 22 milionů účtů, ale šlo většinou o jednorázovou finanční injekci. Netflix bude nyní čelit obtížnějším srovnatelným ukazatelům, dokud nezakroužkuje období. To může být důvod, proč se streamer obrací k novému zdroji příjmů.
Netflix nedávno oznámil, že se vrhá na spuštění reklamní platformy prostřednictvím partnerství se společnostmi The Trade Desk (NASDAQ:TTD), Display & Video 360 společnosti Google a Magnite (NASDAQ:MGNI).
Streamovací web má 40 milionů předplatitelů svého plánu podporovaného reklamou, což je o pět milionů více než loni. Část z nich mohla pocházet z prolomení sdílení hesel. Podle agentury Nielsen sleduje 70 % těchto předplatitelů 10 a více hodin obsahu měsíčně, což je o 15 procentních bodů více než u nejbližšího konkurenta.
To z nich dělá angažovanější diváky, což by mělo být atraktivní pro inzerenty. Přesto stejně jako se před několika lety všichni stávali streamovacími službami, je tu náhlý spěch stát se také reklamní platformou. Není to však příliš?
Reklamní šílenství
Společnosti Pinterest (NYSE:PINS), PayPal Holdings (NASDAQ:PYPL) a další nedávno oznámily plány stát se „reklamními platformami“ a připojily se tak k zavedeným hráčům, jako jsou Amazon (NASDAQ:AMZN), Meta Platforms (NASDAQ:META) a Walmart (NYSE:WMT).
Přestože se podle společnosti eMarketer očekává, že výdaje na digitální reklamu v roce 2024 vzrostou o 12,2 %, bude to jejich vrchol. Růst pak bude v následujících letech postupně klesat. To znamená, že více platforem se bude honit za menším počtem nových reklamních dolarů. Někteří hráči mají stejně dobré nebo lepší předpoklady pro přilákání reklamních dolarů jako Netflix.
S omezeným růstem počtu předplatitelů, omezenými dalšími zdroji příjmů a menším počtem, ale intenzivnějšími konkurenty mohou příjmy Netflixu stagnovat. A při obchodování za 45násobek zisku a 40násobek volného peněžního toku je těžké říci, že akcie Netflixu je možné koupit.
Streamovací gigant hledá nové zdroje příjmů, aby kompenzoval zpomalující se růst. Netflix je od své první veřejné nabídky v roce 2002 neuvěřitelně zajímavou akcií. Investice 10 000 dolarů při nabídkové ceně 1,16 dolaru za akcii upravené o split by dnes měla hodnotu více než 5,3 milionu dolarů. Byla období, kdy šli investoři proti proudu. Nemusíte chodit daleko do minulosti. Akcie Netflixu po pandemii klesly o 73 %, protože do streamovacího byznysu vstoupila filmová studia. Netflix čelil tvrdé konkurenci větších a bohatších rivalů. Taková období byla samozřejmě také nejlepší dobou pro nákup akcií Netflixu. Od tohoto nejnižšího bodu před dvěma lety přinesla tato streamovací hvězda investorům téměř 260% výnos oproti 40% výnosu indexu S&P 500. Mnozí z těchto začínajících streamerů zjistili, že vydělat na streamování není tak snadné. Nyní, když se zdá, že se Netflix vrátil na správnou cestu a odvětví prochází obdobím přeorientování, měli by investoři očekávat, že streamer bude i nadále generovat nadprůměrné výnosy? Je vhodná doba pro nákup akcií Netflixu?Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Zisková velmoc Netflix je neuvěřitelně ziskový. V roce 2023 dosáhla provozního zisku 7 miliard dolarů při marži 20,9 %. Čistý zisk ve výši 5,4 miliardy dolarů, tedy 12,03 dolaru na akcii, byl o 20 % lepší než v předchozím roce. Provozní marže, které v prvním čtvrtletí roku 2024 prudce vzrostly o 54 %, ukazují, jakým žroutem peněz Netflix je. Marže se zvýšily na 28,1 %. Vedení společnosti předpovídá na celý rok provozní marže ve výši 25 %. Vzhledem k tomu, že streamer již nemusí investovat do infrastruktury, může svou hotovost využít k další tvorbě obsahu a akvizicím. V letošním roce očekává, že za obsah utratí 17 miliard dolarů. To také znamená, že Netflix může přebytečnou hotovost použít ke zvýšení hodnoty pro akcionáře. Netflix v prvním čtvrtletí odkoupil zpět 3,6 milionu akcií za 2 miliardy dolarů a zároveň splatil 400 milionů dolarů v prioritních dluhopisech. Netflix má dlouhodobý dluh ve výši 13 miliard dolarů, ale také 7 miliard dolarů v hotovosti a ekvivalentech. To je mimořádně dobře zvládnutelné. Nové zdroje příjmů ze streamingu O kolik však může Netflix ještě růst? Má 270 milionů předplatitelů ve 190 zemích světa. Spojené státy, její největší trh, jsou z velké části nasyceny. Tady se růst nijak výrazně neprojeví. Právě proto se snažila ze své členské základny vyždímat další peníze tím, že omezila sdílení hesel. Byla to úspěšná snaha a v loňském roce přibylo asi 22 milionů účtů, ale šlo většinou o jednorázovou finanční injekci. Netflix bude nyní čelit obtížnějším srovnatelným ukazatelům, dokud nezakroužkuje období. To může být důvod, proč se streamer obrací k novému zdroji příjmů. Netflix nedávno oznámil, že se vrhá na spuštění reklamní platformy prostřednictvím partnerství se společnostmi The Trade Desk , Display & Video 360 společnosti Google a Magnite . Streamovací web má 40 milionů předplatitelů svého plánu podporovaného reklamou, což je o pět milionů více než loni. Část z nich mohla pocházet z prolomení sdílení hesel. Podle agentury Nielsen sleduje 70 % těchto předplatitelů 10 a více hodin obsahu měsíčně, což je o 15 procentních bodů více než u nejbližšího konkurenta. To z nich dělá angažovanější diváky, což by mělo být atraktivní pro inzerenty. Přesto stejně jako se před několika lety všichni stávali streamovacími službami, je tu náhlý spěch stát se také reklamní platformou. Není to však příliš? Reklamní šílenství Společnosti Pinterest , PayPal Holdings a další nedávno oznámily plány stát se „reklamními platformami“ a připojily se tak k zavedeným hráčům, jako jsou Amazon , Meta Platforms a Walmart . Přestože se podle společnosti eMarketer očekává, že výdaje na digitální reklamu v roce 2024 vzrostou o 12,2 %, bude to jejich vrchol. Růst pak bude v následujících letech postupně klesat. To znamená, že více platforem se bude honit za menším počtem nových reklamních dolarů. Někteří hráči mají stejně dobré nebo lepší předpoklady pro přilákání reklamních dolarů jako Netflix. S omezeným růstem počtu předplatitelů, omezenými dalšími zdroji příjmů a menším počtem, ale intenzivnějšími konkurenty mohou příjmy Netflixu stagnovat. A při obchodování za 45násobek zisku a 40násobek volného peněžního toku je těžké říci, že akcie Netflixu je možné koupit.