Společnost SAIC byla postižena 38% dovozním clem na veškerý vývoz nových energetických vozidel (NEV) do EU, což je nejvyšší clo mezi jejími kolegy. SAIC dříve předpokládal clo ve výši 20 %.
Cla byla oznámena počátkem tohoto týdne a byla zavedena v souvislosti s obavami zákonodárců EU ze zvýšené konkurence čínských výrobců elektromobilů pro místní výrobce.
Cla vstoupí v platnost od 4. července, ačkoli konečné rozhodnutí o jejich zavedení a rozsahu bude učiněno až v listopadu.
Společnost SAIC Motor Corp Ltd byla tento týden Evropskou unií zatížena podstatně vyššími než očekávanými předběžnými dovozními cly, což by podle analytiků Morgan Stanley mohlo pro čínskou automobilku znamenat „velkou komplikaci“. Společnost SAIC byla postižena 38% dovozním clem na veškerý vývoz nových energetických vozidel do EU, což je nejvyšší clo mezi jejími kolegy. SAIC dříve předpokládal clo ve výši 20 %. Cla byla oznámena počátkem tohoto týdne a byla zavedena v souvislosti s obavami zákonodárců EU ze zvýšené konkurence čínských výrobců elektromobilů pro místní výrobce. Cla vstoupí v platnost od 4. července, ačkoli konečné rozhodnutí o jejich zavedení a rozsahu bude učiněno až v listopadu.