Akcie Fordu klesly o 11 % po oznámení nižšího než očekávaného zisku za druhé čtvrtletí
Tržby Fordu vzrostly na 44,81 miliardy USD, ale zvýšené náklady na záruky snížily zisky
Generální ředitel Jim Farley zůstává optimistický ohledně budoucnosti Fordu, navzdory současným výzvám
Ford nezměnil svůj výhled zisku pro rok 2024, což zklamalo některé investory
Ford Motor ve druhém čtvrtletí nedosáhl očekávaného zisku, přestože tržby překonaly očekávání.
Společnost Ford Motor dosáhla ve druhém čtvrtletí zisku, který byl nižší než předpovědi Wall Street, především kvůli pokračujícím nákladům na záruky. Ačkoli společnost zaznamenala nárůst příjmů, nesplnění očekávání ohledně zisku vedlo po uzavření trhu k přibližně 11% poklesu hodnoty akcií.
Společnost Ford Motor (F), která je zásadní součástí automobilového průmyslu, se ve druhém čtvrtletí potýkala s problémy a nesplnila očekávání ohledně zisku stanovená analytiky trhu podle průzkumu LSEG. Detroitská korporace vykázala upravený zisk na akcii ve výši 47 centů, čímž zklamala prognózu Wall Street ve výši 68 centů. Naopak Ford Motor překonal předpovědi týkající se tržeb, když vykázal 44,81 miliardy dolarů oproti očekávaným 44,02 miliardy dolarů.
Přestože korporace překonala odhad tržeb Wall Street, nedosáhla na zisk kvůli výraznému zvýšení záručních rezerv. Podle finančního ředitele společnosti Ford Motor Johna Lawlera jsou tyto finanční prostředky alokovány na řešení problémů s vozidly, které se týkají především modelů z roku 2021 a starších modelů.
Navzdory tomuto neúspěchu zůstává Ford Motor ohledně své finanční budoucnosti optimistický. Generální ředitel Jim Farley ujistil investory, že jeho plán restrukturalizace Ford+, zahájený v květnu 2021, má za cíl zvýšit ziskovost automobilky. Připustil však, že transformace společnosti s sebou přinese určité výzvy.
V rámci restrukturalizace pracuje Ford Motor na několika iniciativách, jejichž cílem je zlepšit kvalitu uvádění vozů na trh. Podle Lawlera se snahy společnosti Ford Motor o zlepšení kvality a efektivity uvádění vozů na trh osvědčují a očekává se, že v budoucnu sníží náklady na záruky. Dále poznamenal, že zaměření společnosti na zvyšování kvality bude mít dlouhodobý přínos.
Přestože přesná celková výše záručních nákladů společnosti Ford Motor za druhé čtvrtletí roku 2024 zůstala nezveřejněna, Lawler uvedl, že přesáhla náklady předchozího čtvrtletí o 800 milionů USD.
Přestože společnost nesplnila předpovědi ohledně zisku, odhalila ve druhém čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,83 miliardy dolarů, tj. 46 centů na akcii. Tento údaj vykazuje mírné snížení ve srovnání s předchozím rokem, který se pyšnil 1,92 miliardy dolarů neboli 47 centů na akcii. Společnost Ford Motor rovněž zveřejnila 27% meziroční pokles upraveného zisku EBIT na 2,76 miliardy dolarů neboli 47 centů na akcii oproti 3,79 miliardy dolarů neboli 72 centů na akcii během druhého čtvrtletí roku 2023.
Celkové tržby společnosti Ford Motor ve druhém čtvrtletí, včetně finančních aktivit, zaznamenaly meziroční nárůst o přibližně 6 % na 47,81 miliardy USD. Kromě toho tradiční obchodní aktivity společnosti, známé jako Ford Blue, vygenerovaly ve druhém čtvrtletí 1,17 miliardy dolarů. Ford Pro, její obchodní činnost, vydělala 2,56 miliardy dolarů, zatímco jednotka “Model e” vyrábějící elektromobily utrpěla ztrátu 1,14 miliardy dolarů.
Plán Ford+ se zpočátku výrazně soustředil na elektromobily, ale v zájmu zvýšení zisku se přesunul na výběr pro zákazníky a na elektromobily nové generace. Farley vyjádřil důvěru ve strategii společnosti Ford v oblasti elektromobilů a uvedl, že “realističtější a vyostřenější” přístup k elektromobilům se společnosti v příštích letech vyplatí.
Navzdory všem problémům a 11% poklesu akcií po výsledku hospodaření zůstaly akcie Fordu odolné a za celý rok vzrostly o více než 10 %. Za tuto odolnost do značné míry vděčí silnému cenovému prostředí v automobilovém průmyslu. Konkrétní analytici z Wall Street jsou však skeptičtí ohledně udržitelnosti těchto vrcholů zisku.
Pokud jde o výhled do budoucna, společnost Ford Motor v reakci na výsledky nezměnila svůj výhled zisku na rok 2024 a ponechala očekávaný zisk před úroky a zdaněním ve výši 10 až 12 miliard USD. Tato stálost se nelíbila některým investorům, kteří očekávali potenciální nárůst. To mohlo zvýšit tlak na Ford, aby zvýšil svůj výhled, zejména proto, že konkurenční General Motors letos již podruhé zvýšil svůj roční výhled. Ironií je, že přestože GM překonal očekávání Wall Street ohledně horních i dolních výsledků, jeho akcie klesly o 6,4 %.
Ford Motor ve druhém čtvrtletí nedosáhl očekávaného zisku, přestože tržby překonaly očekávání. Společnost Ford Motor dosáhla ve druhém čtvrtletí zisku, který byl nižší než předpovědi Wall Street, především kvůli pokračujícím nákladům na záruky. Ačkoli společnost zaznamenala nárůst příjmů, nesplnění očekávání ohledně zisku vedlo po uzavření trhu k přibližně 11% poklesu hodnoty akcií. Společnost Ford Motor , která je zásadní součástí automobilového průmyslu, se ve druhém čtvrtletí potýkala s problémy a nesplnila očekávání ohledně zisku stanovená analytiky trhu podle průzkumu LSEG. Detroitská korporace vykázala upravený zisk na akcii ve výši 47 centů, čímž zklamala prognózu Wall Street ve výši 68 centů. Naopak Ford Motor překonal předpovědi týkající se tržeb, když vykázal 44,81 miliardy dolarů oproti očekávaným 44,02 miliardy dolarů. Přestože korporace překonala odhad tržeb Wall Street, nedosáhla na zisk kvůli výraznému zvýšení záručních rezerv. Podle finančního ředitele společnosti Ford Motor Johna Lawlera jsou tyto finanční prostředky alokovány na řešení problémů s vozidly, které se týkají především modelů z roku 2021 a starších modelů. Navzdory tomuto neúspěchu zůstává Ford Motor ohledně své finanční budoucnosti optimistický. Generální ředitel Jim Farley ujistil investory, že jeho plán restrukturalizace Ford+, zahájený v květnu 2021, má za cíl zvýšit ziskovost automobilky. Připustil však, že transformace společnosti s sebou přinese určité výzvy. V rámci restrukturalizace pracuje Ford Motor na několika iniciativách, jejichž cílem je zlepšit kvalitu uvádění vozů na trh. Podle Lawlera se snahy společnosti Ford Motor o zlepšení kvality a efektivity uvádění vozů na trh osvědčují a očekává se, že v budoucnu sníží náklady na záruky. Dále poznamenal, že zaměření společnosti na zvyšování kvality bude mít dlouhodobý přínos. Přestože přesná celková výše záručních nákladů společnosti Ford Motor za druhé čtvrtletí roku 2024 zůstala nezveřejněna, Lawler uvedl, že přesáhla náklady předchozího čtvrtletí o 800 milionů USD. Přestože společnost nesplnila předpovědi ohledně zisku, odhalila ve druhém čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,83 miliardy dolarů, tj. 46 centů na akcii. Tento údaj vykazuje mírné snížení ve srovnání s předchozím rokem, který se pyšnil 1,92 miliardy dolarů neboli 47 centů na akcii. Společnost Ford Motor rovněž zveřejnila 27% meziroční pokles upraveného zisku EBIT na 2,76 miliardy dolarů neboli 47 centů na akcii oproti 3,79 miliardy dolarů neboli 72 centů na akcii během druhého čtvrtletí roku 2023. Celkové tržby společnosti Ford Motor ve druhém čtvrtletí, včetně finančních aktivit, zaznamenaly meziroční nárůst o přibližně 6 % na 47,81 miliardy USD. Kromě toho tradiční obchodní aktivity společnosti, známé jako Ford Blue, vygenerovaly ve druhém čtvrtletí 1,17 miliardy dolarů. Ford Pro, její obchodní činnost, vydělala 2,56 miliardy dolarů, zatímco jednotka “Model e” vyrábějící elektromobily utrpěla ztrátu 1,14 miliardy dolarů. Plán Ford+ se zpočátku výrazně soustředil na elektromobily, ale v zájmu zvýšení zisku se přesunul na výběr pro zákazníky a na elektromobily nové generace. Farley vyjádřil důvěru ve strategii společnosti Ford v oblasti elektromobilů a uvedl, že “realističtější a vyostřenější” přístup k elektromobilům se společnosti v příštích letech vyplatí. Navzdory všem problémům a 11% poklesu akcií po výsledku hospodaření zůstaly akcie Fordu odolné a za celý rok vzrostly o více než 10 %. Za tuto odolnost do značné míry vděčí silnému cenovému prostředí v automobilovém průmyslu. Konkrétní analytici z Wall Street jsou však skeptičtí ohledně udržitelnosti těchto vrcholů zisku. Pokud jde o výhled do budoucna, společnost Ford Motor v reakci na výsledky nezměnila svůj výhled zisku na rok 2024 a ponechala očekávaný zisk před úroky a zdaněním ve výši 10 až 12 miliard USD. Tato stálost se nelíbila některým investorům, kteří očekávali potenciální nárůst. To mohlo zvýšit tlak na Ford, aby zvýšil svůj výhled, zejména proto, že konkurenční General Motors letos již podruhé zvýšil svůj roční výhled. Ironií je, že přestože GM překonal očekávání Wall Street ohledně horních i dolních výsledků, jeho akcie klesly o 6,4 %.