Lemonade používá AI pro transformaci pojišťovnictví, což zvyšuje efektivitu a zákaznickou spokojenost, vedouc k rapidnímu nárůstu počtu klientů
Akcie společnosti Lemonade vykazují značný potenciál pro růst, obchodují se 89 % pod svým historickým maximem a mají prostor pro expanzi produktů
Využití AI umožnilo Lemonade snížit náklady a zefektivnit procesy, což vede k vyšší produktivitě a nižším provozním nákladům
Přes současné nízké ocenění akcií Lemonade existuje výrazný růstový potenciál, podpořený expanzí na nové trhy a rozšířením produktového portfolia
Umělá inteligence (AI) je pro většinu společností novým nástrojem, ale ne pro společnost Lemonade Inc. (LMND). Od roku 2015 využívá tuto technologii k transformaci pojišťovnictví a nachází odezvu u spotřebitelů, kteří už mají dost tradičních postupů.
Lemonade využívá umělou inteligenci k autonomnímu vypisování nabídek, zpracování pojistných událostí, výpočtu pojistného, a dokonce i k určení, kam by měla investovat své marketingové prostředky. Konečným výsledkem je pojistná platforma, která je pro zákazníky pohodlnější i levnější (v mnoha případech).
Akcie se obchodují 89 % pod svým historickým maximem stanoveným během technologického šílenství v roce 2021. Její ocenění bylo tehdy trochu iracionální, ale od té doby společnost výrazně roste ve všech ukazatelích. Ve skutečnosti poté, co nedávno oznámila finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2024, akcie v rámci odpoledního obchodování okamžitě vyskočily o 10 %.
Zde je důvod, proč by si Lemonade mohla tuto dynamiku udržet i po zbytek prázdnin – a dále.
Znovuobnovení zkušeností s pojištěním pomocí umělé inteligence Společnost Lemonade měla na konci prvního čtvrtletí téměř 2,1 milionu zákazníků, což představuje nárůst o 12,9 % oproti předchozímu roku. Studie ukazují, že je neuvěřitelně populární mezi mladšími spotřebiteli, včetně těch, kteří si možná sjednávají pojištění poprvé. Společnost však také přetahuje mnoho svých zákazníků od tradičních, zavedených pojišťovacích gigantů, což poukazuje na chuť ke změnám.
Přijetí je rychlé vzhledem k tomu, že společnost Lemonade byla založena teprve před devíti lety a působí pouze v pěti zemích: ve Spojených státech, Německu, Francii, Velké Británii a Nizozemsku. Lemonade také v současné době nabízí pouze pět produktů, včetně pojištění nájemníků, pojištění majitelů domů, životního pojištění, pojištění domácích zvířat a pojištění vozidel. Jinými slovy, tato společnost má dostatek prostoru pro rozšíření svého produktového portfolia i geografické působnosti.
Jak jsem se zmínil nahoře, na jejím dosavadním úspěchu se významně podílí umělá inteligence. Chatbot Maya s umělou inteligencí společnosti Lemonade dokáže potenciálnímu zákazníkovi předložit nabídku za méně než 90 sekund a její další bot s umělou inteligencí Jim dokáže vyplatit pojistné plnění do tří minut bez zásahu člověka. Je to vítaný odklon od tradičního procesu vyřizování pojistných událostí, který často zahrnuje několik telefonátů a dlouhé čekací doby.
Využití umělé inteligence společností Lemonade však sahá mnohem hlouběji než jen k zákaznické zkušenosti. Společnost v roce 2022 spustila svůj model Lifetime Value 6 (LTV 6), který předpovídá takové věci, jako je míra odchodu zákazníků, pravděpodobnost vzniku pojistné události a pravděpodobnost, že si zákazník koupí více pojistek, aby bylo možné přesněji stanovit cenu pojistného. Navíc analyzoval výkonnost produktů a geografických trhů, aby pomohl společnosti Lemonade rychleji otáčet své marketingové strategie. Společnost nyní používá LTV 9, přičemž každá nová verze je přesnější než předchozí.
Umělá inteligence také pomáhá společnosti Lemonade řídit klíčové ukazatele, jako je poměr nákladů na likvidaci škod (LAE), který měří náklady na správu pojistných událostí. Ukazatel LAE ve výši 10 % je typický pro celé odvětví pojišťovnictví, ale u společnosti Lemonade je to jen 7,6 %, mimo jiné díky vysoce automatizovanému procesu likvidace pojistných událostí. Ve skutečnosti se společnosti Lemonade podařilo za poslední rok snížit počet zaměstnanců o 11 %, přestože její pojistný kmen vzrostl o 22 %, což svědčí o síle umělé inteligence.
Rostoucí příjmy a klesající škody jsou receptem na spokojené investory Inforce pojistné společnosti Lemonade (celková hodnota všech aktivních pojistných smluv) dosáhlo v prvním čtvrtletí rekordní výše 794 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 21,5 %. Současně se hrubá škodovost snížila o osm procentních bodů na 79 % a je na jasné cestě k dlouhodobému cíli společnosti, kterým je 75 %.
Hrubý škodní poměr měří, kolik společnost Lemonade vyplatí na pojistných plněních v poměru k přijatému pojistnému, a 75 % nebo méně bývá pro prosperující pojišťovnu zlatým středem. Na cestě k tomuto cíli bude mít Lemonade problémy, když vstoupí do nových zemí a uvede na trh nové produkty, protože dosažení rozsahu vyžaduje čas.
Průměrné pojistné na zákazníka společnosti Lemonade dosáhlo v prvním čtvrtletí rekordní výše 379 USD a v posledních několika letech neustále stoupá, protože stále více zákazníků se rozhoduje pro více pojistek.
Všechny výše uvedené skutečnosti se v 1. čtvrtletí promítly do rekordních příjmů ve výši 119,1 milionu USD, což představovalo nárůst o 25,1 % ve srovnání s 1. čtvrtletím roku 2023. Vzhledem k tomu, že provozní náklady společnosti vzrostly pouze o 2,7 %, podařilo se společnosti Lemonade snížit čistou ztrátu o 28,1 % na pouhých 47,3 milionu USD.
Na dosažení ziskovosti se investoři společnosti Lemonade zaměřili a její vedení nyní očekává, že by do konce roku 2024 mohla dosáhnout kladného cash flow. To bylo urychleno oproti předchozímu výhledu, který předpokládal 1. čtvrtletí 2025, a je to hlavní důvod, proč akcie společnosti Lemonade po zveřejnění výsledků vzrostly o 10 %. Tento milník zajistí, že se společnost postaví na vlastní nohy, aniž by potřebovala další kapitálové injekce.
Proč akcie Lemonade nyní nakupovat Jak jsem se již zmínil dříve, akcie Lemonade klesly o 89 % ze svého historického maxima 164 USD. Investoři vynesli jejich ocenění do nereálných výšin během roku 2021 uprostřed šílenství v technologickém sektoru, ale jejich následný pokles může představovat zlatou příležitost vzhledem k silnému pokroku v základním podnikání společnosti.
Navíc příležitosti společnosti Lemonade v oblasti pojišťovnictví jsou gigantické. Předpokládá se, že jen odvětví pojištění vozidel v USA přinese během roku 2024 tržby ve výši 364,9 miliardy dolarů, takže společnost sotva poškrábala povrch svého oslovitelného trhu.
Na základě příjmů společnosti Lemonade za posledních 12 měsíců ve výši 453,7 milionu dolarů a její současné tržní kapitalizace ve výši 1,3 miliardy dolarů se její akcie obchodují s poměrem ceny k prodejům (P/S) pouhých 2,8. To je téměř nejnižší hodnota od vstupu společnosti na burzu před čtyřmi lety.
Pojištění je produkt, který si většina lidí kupuje navždy, a zaměření společnosti Lemonade na technologie přitahuje mladší skupiny zákazníků, kteří by mohli mít nejvyšší celoživotní hodnotu. Navíc společnost sotva pronikla na trhy, na kterých v současné době působí, a je tolik dalších, na které ještě ani nevstoupila.
V důsledku toho by akcie Lemonade mohly být právě teď skvělým nákupem, zejména po silné zprávě za 1. čtvrtletí.
Umělá inteligence je pro většinu společností novým nástrojem, ale ne pro společnost Lemonade Inc. . Od roku 2015 využívá tuto technologii k transformaci pojišťovnictví a nachází odezvu u spotřebitelů, kteří už mají dost tradičních postupů. Lemonade využívá umělou inteligenci k autonomnímu vypisování nabídek, zpracování pojistných událostí, výpočtu pojistného, a dokonce i k určení, kam by měla investovat své marketingové prostředky. Konečným výsledkem je pojistná platforma, která je pro zákazníky pohodlnější i levnější . Akcie se obchodují 89 % pod svým historickým maximem stanoveným během technologického šílenství v roce 2021. Její ocenění bylo tehdy trochu iracionální, ale od té doby společnost výrazně roste ve všech ukazatelích. Ve skutečnosti poté, co nedávno oznámila finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2024, akcie v rámci odpoledního obchodování okamžitě vyskočily o 10 %. Zde je důvod, proč by si Lemonade mohla tuto dynamiku udržet i po zbytek prázdnin – a dále. Znovuobnovení zkušeností s pojištěním pomocí umělé inteligenceSpolečnost Lemonade měla na konci prvního čtvrtletí téměř 2,1 milionu zákazníků, což představuje nárůst o 12,9 % oproti předchozímu roku. Studie ukazují, že je neuvěřitelně populární mezi mladšími spotřebiteli, včetně těch, kteří si možná sjednávají pojištění poprvé. Společnost však také přetahuje mnoho svých zákazníků od tradičních, zavedených pojišťovacích gigantů, což poukazuje na chuť ke změnám. Přijetí je rychlé vzhledem k tomu, že společnost Lemonade byla založena teprve před devíti lety a působí pouze v pěti zemích: ve Spojených státech, Německu, Francii, Velké Británii a Nizozemsku. Lemonade také v současné době nabízí pouze pět produktů, včetně pojištění nájemníků, pojištění majitelů domů, životního pojištění, pojištění domácích zvířat a pojištění vozidel. Jinými slovy, tato společnost má dostatek prostoru pro rozšíření svého produktového portfolia i geografické působnosti. Jak jsem se zmínil nahoře, na jejím dosavadním úspěchu se významně podílí umělá inteligence. Chatbot Maya s umělou inteligencí společnosti Lemonade dokáže potenciálnímu zákazníkovi předložit nabídku za méně než 90 sekund a její další bot s umělou inteligencí Jim dokáže vyplatit pojistné plnění do tří minut bez zásahu člověka. Je to vítaný odklon od tradičního procesu vyřizování pojistných událostí, který často zahrnuje několik telefonátů a dlouhé čekací doby. Využití umělé inteligence společností Lemonade však sahá mnohem hlouběji než jen k zákaznické zkušenosti. Společnost v roce 2022 spustila svůj model Lifetime Value 6 , který předpovídá takové věci, jako je míra odchodu zákazníků, pravděpodobnost vzniku pojistné události a pravděpodobnost, že si zákazník koupí více pojistek, aby bylo možné přesněji stanovit cenu pojistného. Navíc analyzoval výkonnost produktů a geografických trhů, aby pomohl společnosti Lemonade rychleji otáčet své marketingové strategie. Společnost nyní používá LTV 9, přičemž každá nová verze je přesnější než předchozí. Umělá inteligence také pomáhá společnosti Lemonade řídit klíčové ukazatele, jako je poměr nákladů na likvidaci škod , který měří náklady na správu pojistných událostí. Ukazatel LAE ve výši 10 % je typický pro celé odvětví pojišťovnictví, ale u společnosti Lemonade je to jen 7,6 %, mimo jiné díky vysoce automatizovanému procesu likvidace pojistných událostí. Ve skutečnosti se společnosti Lemonade podařilo za poslední rok snížit počet zaměstnanců o 11 %, přestože její pojistný kmen vzrostl o 22 %, což svědčí o síle umělé inteligence. Rostoucí příjmy a klesající škody jsou receptem na spokojené investoryInforce pojistné společnosti Lemonade dosáhlo v prvním čtvrtletí rekordní výše 794 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 21,5 %. Současně se hrubá škodovost snížila o osm procentních bodů na 79 % a je na jasné cestě k dlouhodobému cíli společnosti, kterým je 75 %. Hrubý škodní poměr měří, kolik společnost Lemonade vyplatí na pojistných plněních v poměru k přijatému pojistnému, a 75 % nebo méně bývá pro prosperující pojišťovnu zlatým středem. Na cestě k tomuto cíli bude mít Lemonade problémy, když vstoupí do nových zemí a uvede na trh nové produkty, protože dosažení rozsahu vyžaduje čas. Průměrné pojistné na zákazníka společnosti Lemonade dosáhlo v prvním čtvrtletí rekordní výše 379 USD a v posledních několika letech neustále stoupá, protože stále více zákazníků se rozhoduje pro více pojistek. Všechny výše uvedené skutečnosti se v 1. čtvrtletí promítly do rekordních příjmů ve výši 119,1 milionu USD, což představovalo nárůst o 25,1 % ve srovnání s 1. čtvrtletím roku 2023. Vzhledem k tomu, že provozní náklady společnosti vzrostly pouze o 2,7 %, podařilo se společnosti Lemonade snížit čistou ztrátu o 28,1 % na pouhých 47,3 milionu USD. Na dosažení ziskovosti se investoři společnosti Lemonade zaměřili a její vedení nyní očekává, že by do konce roku 2024 mohla dosáhnout kladného cash flow. To bylo urychleno oproti předchozímu výhledu, který předpokládal 1. čtvrtletí 2025, a je to hlavní důvod, proč akcie společnosti Lemonade po zveřejnění výsledků vzrostly o 10 %. Tento milník zajistí, že se společnost postaví na vlastní nohy, aniž by potřebovala další kapitálové injekce. Proč akcie Lemonade nyní nakupovatJak jsem se již zmínil dříve, akcie Lemonade klesly o 89 % ze svého historického maxima 164 USD. Investoři vynesli jejich ocenění do nereálných výšin během roku 2021 uprostřed šílenství v technologickém sektoru, ale jejich následný pokles může představovat zlatou příležitost vzhledem k silnému pokroku v základním podnikání společnosti. Navíc příležitosti společnosti Lemonade v oblasti pojišťovnictví jsou gigantické. Předpokládá se, že jen odvětví pojištění vozidel v USA přinese během roku 2024 tržby ve výši 364,9 miliardy dolarů, takže společnost sotva poškrábala povrch svého oslovitelného trhu. Na základě příjmů společnosti Lemonade za posledních 12 měsíců ve výši 453,7 milionu dolarů a její současné tržní kapitalizace ve výši 1,3 miliardy dolarů se její akcie obchodují s poměrem ceny k prodejům pouhých 2,8. To je téměř nejnižší hodnota od vstupu společnosti na burzu před čtyřmi lety. Pojištění je produkt, který si většina lidí kupuje navždy, a zaměření společnosti Lemonade na technologie přitahuje mladší skupiny zákazníků, kteří by mohli mít nejvyšší celoživotní hodnotu. Navíc společnost sotva pronikla na trhy, na kterých v současné době působí, a je tolik dalších, na které ještě ani nevstoupila. V důsledku toho by akcie Lemonade mohly být právě teď skvělým nákupem, zejména po silné zprávě za 1. čtvrtletí.