Spotřebitelský sektor byl doposud nejhorším sektorem
Ekonomické ukazatele poskytují náhled na to, proč sektor zaostává za širším trhem
Sektor by mohl pokračovat v horších výsledcích, dokud se nezlepší zdraví spotřebitelů, což je do značné míry závislé na úrokových sazbách
Tento sektorový ETF zahrnuje společnosti Tesla, Amazon, Home Depot a spoustu dalších špičkových akcií.
Studium sektorů akciového trhu nám může hodně napovědět o tom, co žene širší indexy vzhůru nebo je brzdí. A pokud se více zaměřujete na jednotlivé akcie, může vám napovědět, kde hledat.
Ukázkovým příkladem je dnes sektor spotřebního zboží. Spotřebitelský diskreční sektor je jediným z 11 sektorů trhu, který letos klesá, ale myslím, že dlouhodobí investoři mají dobré důvody očekávat obrat. Existuje spousta nízkonákladových burzovně obchodovaných fondů (ETF), které odrážejí složení daného sektoru, a Vanguard Consumer Discretionary ETF (VCR) je skvělým způsobem, jak do něj investovat.
Zde se dozvíte, proč sektor consumer discretionary nedosahuje výkonnosti širších indexů a jak využít ETF k dosažení diverzifikace na akciovém trhu.
Není to tak úplně typický ETF
Sektor Consumer discretionary zahrnuje širokou škálu odvětví zaměřených na spotřebitele, jako je maloobchod, automobilový průmysl, domácí potřeby, restaurace, letoviska a výletní lodě. Jedná se o věci, které většina spotřebitelů nakupuje poté, co pokryjí své základní potřeby, jako jsou potraviny a výrobky osobní péče (které spadají pod základní spotřební zboží).
Jedná se o jedinečný sektor z řady důvodů. Pokud se podíváte na podíly fondu Vanguard Consumer Discretionary ETF, okamžitě vám do očí padne 23,4% podíl společnosti Amazon(AMZN) a 10,6% podíl společnosti Tesla (TSLA).
Společnost Amazon působí v tomto odvětví díky svému zaměření na elektronické obchodování a maloobchod. Není však žádným tajemstvím, že Amazon Web Services je dnes pravděpodobně nejcennějším aspektem společnosti Amazon. Společnost by se pravděpodobně lépe hodila do technologického sektoru, vzhledem k jejímu zaměření na cloudovou infrastrukturu.
Tesla je na tom podobně. Tesla se stále méně zaměřuje na elektromobily a více na robotiku a umělou inteligenci. A dokonce i generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk investorům řekl, že pokud nevěří v široké přijetí technologického balíku společnosti Full Self Driving, neměli by akcie držet. Existuje tedy i případ, že by Tesla mohla být v technologickém sektoru.
Zde je úplný přehled odvětví, která pokrývá fond Vanguard Consumer Discretionary ETF:
PRŮMYSL
% VÁHA V TOMTO ETF
Broadline retail
26.1%
Automobile manufactures
13.2%
Restaurants
10.8%
Home improvement retail
9.2%
Hotels, resorts, and cruise lines
8.8%
Apparel retail
4.7%
Homebuilding
4.3%
Automotive retail
4%
Footwear
2.8%
Other specialty retail
2.3%
Automotive parts and equipment
2.2%
Casinos and gaming
2.2%
Apparel, accessories, and luxury goods
2%
Leisure products
1.1%
Education services
1%
Distributors
0.9%
Specialized consumer services
0.7%
Home furnishing retail
0.7%
Consumer electronics
0.6%
Computer and electronics retail
0.6%
Leisure facilities
0.6%
Home furnishings
0.5%
Household appliances
0.3%
Housewares and specialties
0.1%
Motorcycle manufacturers
0.1%
Tires and rubber
0.1%
Jiná odvětví mohou být silně koncentrována jen v několika málo oborech. Například technologický sektor se v zásadě dělí na hardware a software. Finanční sektor zahrnuje většinou velké banky, regionální banky, společnosti vydávající kreditní karty, pojišťovny a společnosti spravující aktiva. Diverzifikace sektoru spotřebního zboží napříč tolika odvětvími je tedy jeho jedinečnou vlastností.
Mnohá z těchto odvětví však mohou být silně korelována s širší ekonomikou.
Spotřebitelské výdaje nejsou hnací silou hospodářského růstu
Diskreční sektor spotřebitelů se neúčastní širšího růstu akciových trhů z bolestně jednoduchého důvodu – hospodářský růst je poháněn podnikovými výdaji, nikoliv výdaji spotřebitelů.
Velké technologické společnosti investují do čipů Nvidia(NVDA) miliardy dolarů. Zvýšená poptávka po energii na podporu hospodářského růstu a výpočetní výkon potřebný k provozování složitých modelů umělé inteligence by mohly být přínosem pro společnosti zabývající se potrubní a energetickou infrastrukturou a veřejnými službami.
Je méně pravděpodobné, že spotřebitelé omezí výdaje na základní spotřební zboží pro domácnost vyráběné společností Procter & Gamble(PG) nebo značky nápojů vlastněné společností Coca-Cola(KO) stejným způsobem, jako by odložili nákup velkého zboží, jako je nové auto nebo dům. A jistě, P&G i Coca-Cola se pohybují kolem historických maxim.
Je těžké přesně určit, kdy se spotřebitelské výdaje opět zvednou. Existuje však několik užitečných ekonomických ukazatelů, které napovídají o zdraví spotřebitelů.
Tento sektorový ETF zahrnuje společnosti Tesla, Amazon, Home Depot a spoustu dalších špičkových akcií. Studium sektorů akciového trhu nám může hodně napovědět o tom, co žene širší indexy vzhůru nebo je brzdí. A pokud se více zaměřujete na jednotlivé akcie, může vám napovědět, kde hledat. Ukázkovým příkladem je dnes sektor spotřebního zboží. Spotřebitelský diskreční sektor je jediným z 11 sektorů trhu, který letos klesá, ale myslím, že dlouhodobí investoři mají dobré důvody očekávat obrat. Existuje spousta nízkonákladových burzovně obchodovaných fondů , které odrážejí složení daného sektoru, a Vanguard Consumer Discretionary ETF je skvělým způsobem, jak do něj investovat. Zde se dozvíte, proč sektor consumer discretionary nedosahuje výkonnosti širších indexů a jak využít ETF k dosažení diverzifikace na akciovém trhu. Není to tak úplně typický ETF Sektor Consumer discretionary zahrnuje širokou škálu odvětví zaměřených na spotřebitele, jako je maloobchod, automobilový průmysl, domácí potřeby, restaurace, letoviska a výletní lodě. Jedná se o věci, které většina spotřebitelů nakupuje poté, co pokryjí své základní potřeby, jako jsou potraviny a výrobky osobní péče . Jedná se o jedinečný sektor z řady důvodů. Pokud se podíváte na podíly fondu Vanguard Consumer Discretionary ETF, okamžitě vám do očí padne 23,4% podíl společnosti Amazon a 10,6% podíl společnosti Tesla . Společnost Amazon působí v tomto odvětví díky svému zaměření na elektronické obchodování a maloobchod. Není však žádným tajemstvím, že Amazon Web Services je dnes pravděpodobně nejcennějším aspektem společnosti Amazon. Společnost by se pravděpodobně lépe hodila do technologického sektoru, vzhledem k jejímu zaměření na cloudovou infrastrukturu. Tesla je na tom podobně. Tesla se stále méně zaměřuje na elektromobily a více na robotiku a umělou inteligenci. A dokonce i generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk investorům řekl, že pokud nevěří v široké přijetí technologického balíku společnosti Full Self Driving, neměli by akcie držet. Existuje tedy i případ, že by Tesla mohla být v technologickém sektoru. Zde je úplný přehled odvětví, která pokrývá fond Vanguard Consumer Discretionary ETF: PRŮMYSL% VÁHA V TOMTO ETFBroadline retail26.1%Automobile manufactures13.2%Restaurants10.8%Home improvement retail9.2%Hotels, resorts, and cruise lines8.8%Apparel retail4.7%Homebuilding4.3%Automotive retail4%Footwear2.8%Other specialty retail2.3%Automotive parts and equipment2.2%Casinos and gaming2.2%Apparel, accessories, and luxury goods2%Leisure products1.1%Education services1%Distributors0.9%Specialized consumer services0.7%Home furnishing retail0.7%Consumer electronics0.6%Computer and electronics retail0.6%Leisure facilities0.6%Home furnishings0.5%Household appliances0.3%Housewares and specialties0.1%Motorcycle manufacturers0.1%Tires and rubber0.1% Jiná odvětví mohou být silně koncentrována jen v několika málo oborech. Například technologický sektor se v zásadě dělí na hardware a software. Finanční sektor zahrnuje většinou velké banky, regionální banky, společnosti vydávající kreditní karty, pojišťovny a společnosti spravující aktiva. Diverzifikace sektoru spotřebního zboží napříč tolika odvětvími je tedy jeho jedinečnou vlastností. Mnohá z těchto odvětví však mohou být silně korelována s širší ekonomikou. Spotřebitelské výdaje nejsou hnací silou hospodářského růstu Diskreční sektor spotřebitelů se neúčastní širšího růstu akciových trhů z bolestně jednoduchého důvodu – hospodářský růst je poháněn podnikovými výdaji, nikoliv výdaji spotřebitelů. Velké technologické společnosti investují do čipů Nvidia miliardy dolarů. Zvýšená poptávka po energii na podporu hospodářského růstu a výpočetní výkon potřebný k provozování složitých modelů umělé inteligence by mohly být přínosem pro společnosti zabývající se potrubní a energetickou infrastrukturou a veřejnými službami. Je méně pravděpodobné, že spotřebitelé omezí výdaje na základní spotřební zboží pro domácnost vyráběné společností Procter & Gamble nebo značky nápojů vlastněné společností Coca-Cola stejným způsobem, jako by odložili nákup velkého zboží, jako je nové auto nebo dům. A jistě, P&G i Coca-Cola se pohybují kolem historických maxim. Je těžké přesně určit, kdy se spotřebitelské výdaje opět zvednou. Existuje však několik užitečných ekonomických ukazatelů, které napovídají o zdraví spotřebitelů.