Čínská automobilka BYD zintenzivňuje své úsilí o prodej elektromobilů v Japonsku, a to i přes problémy na trhu. Společnost, kterou podporuje Warren Buffett, se stala největším čínským výrobcem elektromobilů a nyní se snaží expandovat po celém světě, včetně Japonska. Poptávka po elektromobilech v Japonsku je však tradičně pomalá a vláda nedávno snížila dotace pro společnost BYD a její konkurenty. Aby tyto problémy překonala, nabízí společnost BYD slevy a pobídky pro japonské řidiče a také vysílá televizní reklamy s japonskou herečkou. Od otevření svého prvního showroomu v Japonsku v únoru 2022 prodala společnost BYD přes 2 500 vozů, zatímco Toyota za stejné období prodala 4 200 bateriových elektromobilů a 17 000 vozů Tesla. Společnost BYD se snaží získat zákazníky v Japonsku cenovou dostupností a výkonem a zároveň zvýšit povědomí o značce prostřednictvím reklamních kampaní. Společnost také plánuje do konce příštího roku nainstalovat rychlonabíječky na 100 místech, aby získala nárok na větší dotace. Japonská vláda v dubnu přepracovala svůj systém dotací pro elektromobily a změnila kritéria pro poskytování dotací na základě faktorů, jako je počet instalovaných nabíječek a poprodejní servis. Dotace pro SUV Atto 3 společnosti BYD byly sníženy téměř o polovinu, což ovlivnilo prodeje. Navzdory tomu se zahraniční automobilové značky podílely na prodeji elektromobilů v Japonsku během prvních sedmi měsíců letošního roku téměř 70 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky