Společnost Domino’s Pizza oznámila menší než očekávaný nárůst tržeb ve stejných prodejnách v USA za třetí čtvrtletí, což způsobilo téměř 3% pokles akcií společnosti. Pokles tržeb lze přičíst tomu, že spotřebitelé omezili výdaje na stravování mimo domov kvůli rostoucím cenám jídelních lístků v posledních dvou letech. Spotřebitelé místo toho využívají slev a speciálních nabídek, což vede ke zvýšené konkurenci v odvětví rychlého občerstvení. Analytici se domnívají, že tato konkurence, které se přezdívá “hamburgerová válka”, může mít vliv i na poptávku po pizze Domino’s, která je tradičně zaměřena na hodnoty. Společnost vykázala za toto čtvrtletí 3% nárůst tržeb ve stejných prodejnách v USA, což je méně než odhadovaný 3,6% nárůst. Společnost Domino’s upravila svou prognózu ročního růstu globálních maloobchodních tržeb v roce 2024 na 6 %, což je méně než předchozí prognóza 7 %. V roce 2025 společnost očekává celosvětový růst maloobchodních tržeb v souladu s letošním rokem. Kromě toho se návštěvnost prodejen Domino’s ve třetím čtvrtletí oproti předchozímu roku zvýšila o 8,3 %, což je pomaleji než průměrný růst 10,7 % v období duben-červen. Společnost ovlivnila také slabá poptávka na některých mezinárodních trzích, přičemž mezinárodní tržby ve stejných prodejnách vzrostly ve třetím čtvrtletí o 0,8 %, což je pod očekáváním 2,9% nárůstu. Domino’s nyní očekává v letošním roce celosvětový čistý růst počtu prodejen o 800 až 850 oproti předchozímu cíli 825 až 925 nových prodejen. Navzdory poklesu tržeb společnost vykázala za třetí čtvrtletí zředěný zisk na akcii ve výši 4,19 USD, což překonalo odhady ve výši 3,65 USD.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky