První společností je hvězda pandemické éry, která nyní upadla v nemilost
Druhou je přední gigant v oblasti sportovních bot a oblečení, který v poslední době ztratil několik kroků
A to může znamenat příležitost.
Index S&P 500(^GSPC 0,38 %) má ve svých řadách spoustu vítězů, a proto je tento slavný burzovní barometr od začátku roku 2024, kdy píšu tyto řádky, o více než 31 % výše.
Přesto se v každém souboru čítajícím stovky akcií určitě najdou i zaostávající, a to je případ tohoto ostře sledovaného indexu. V době, kdy se chystáme nechat letošní rok za sebou, se podíváme na nyní podhodnocenou dvojici akcií, jejichž cena od začátku roku klesla, ale které své investory nadále zasypávají dividendami. Zde je důvod, proč mě tyto dvě pošramocené krásky přitahují: Pfizer(PFE) a Nike(NKE).
1. Pfizer
V poněkud převráceném světě farmaceutického průmyslu může být děsivá globální zdravotní krize pro podnikání docela přínosem. Například v době vrcholící pandemie COVID byla společnost Pfizer nejen spolutvůrcem široce rozšířené vakcíny proti komirnatě, ale také subjektem, který stál za léčbou lékem Paxlovid. Tato dvojkombinace zvýšila příjmy a ziskovost ve stratosféře v těchto jinak těžkých dobách.
To bylo tehdy, teď je to tady. Pro investory to byl případ „Co jste pro mě v poslední době udělali?“ se společností Pfizer. Comirnaty a Paxlovid se těžko sledují a horní i dolní linie společnosti se oproti pandemickému vrcholu snížily.
K problémům společnosti Pfizer se přidal i aktivistický investor Starboard, který nedávno koupil kotevní podíl a od té doby se snaží o změny způsobem aktivistického investora, který nedává rány. Starboard v podstatě tvrdí, že strategie společnosti Pfizer spočívající v nákupu slibných léků je drahá a nepřináší smysluplné výsledky.
Já se na to dívám jinak. Proces vývoje léčiv je náročný a vyžaduje velké množství zdrojů, takže pro společnost s velkou kapsou, jako je Pfizer, má často smysl kupovat produkty, které již urazily určitý kus cesty. Myslím si, že společnost uzavírá rozumné obchody, jako když koncem loňského roku uzavřela dohodu o akvizici biotechnologické společnosti Seagen zaměřené na léčbu rakoviny v hodnotě 43 miliard dolarů.
Pfizer nechal Starboard s trochou vejce na tváři s výsledky za třetí čtvrtletí, které představil na konci října. Opět platí, že COVID je stále hrozbou a naštěstí pro svět – a investory společnosti Pfizer – byly Comirnaty a Paxlovid připraveny na boj. Prodeje obou těchto léků meziročně vyskočily, což společnosti pomohlo k monstróznímu 31% zlepšení tržeb (na 17,7 miliardy dolarů) a k obratu v non-GAAP (upravené) ziskovosti na více než 6 miliard dolarů.
Společnost Pfizer často vykazuje miliardové zisky, a proto se můžete vsadit, že má obvykle dostatek hotovosti na výplatu dividend. A nejen to, společnost každoročně vyhlašuje zvýšení dividendy, které je sice obvykle postupné, ale přesto se sčítá. V současné době, v kombinaci s poklesem ceny akcií, vyplácí společnost Pfizer dividendu s vysokým výnosem, který dosahuje 6 %.
S největší pravděpodobností jste odpověděli „Nike“, protože i po mnoha letech je stále nejznámějším výrobcem a dodavatelem skvělých bot pro všechny možné sporty a oblečení a doplňků, které je doplňují. Logo společnosti „swoosh“ je okamžitě rozpoznatelné.
Jen málokterá firma dosáhne takové síly značky. V pravděpodobném případě se příliš nezmenší, což by mělo udržet Nike v popředí zájmu mnoha lidí, kteří mají rádi takové výrobky.
Společnost to nyní potřebuje, protože se již několik let nachází v útlumu. Bývalý generální ředitel John Donahoe přesunul prodejní strategii společnosti na digitální a přímý prodej a opustil široký maloobchodní trh. I když to na papíře vypadalo v dnešní době, kdy je vše online, dobře, Nike se tímto krokem stal méně významným. To snížilo sílu značky a – ne náhodou – vedlo ke slabšímu růstu prodeje a dokonce k nedávnému poklesu.
Donahoe již není ve funkci generálního ředitele. Minulý měsíc ho Nike nahradil 32letým veteránem Elliottem Hillem. Hill působil u výrobce obuvi a oděvů v letech jeho největší slávy, kdy značka silně rostla a patřila k nejvýznamnějším prodejcům sportovního oblečení.
Přinejmenším se chystá změna strategie a očekával bych, že se Nike vrátí ke svým dřívějším metodám prosazování výrobků u prodejců třetích stran. Inovace by také mohly dostat bohuţel zabrat, protoţe Hill si jistě pamatuje, jak dobře si společnost vedla s nezapomenutelně unikátním, vlastním zboţím, jako jsou Air Jordany.
Nike se mezitím i přes klesající růst neochvějně drží své politiky vyplácení dividend. Nejenže je spolehlivým plátcem každé čtvrtletí, ale také neustále zvedá dividendy, neboť je vyhlašuje nepřetržitě od roku 2004. Volný peněžní tok roste, což poskytuje nejen dostatek prostoru pro současnou výplatu, ale pravděpodobně i pro budoucí zvyšování dividend.
Zvyšování dividend bývá vyhlašováno ke konci každého kalendářního roku, takže můžeme očekávat, že nové zvýšení Nike oznámí již brzy. V současné době činí čtvrtletní výplata společnosti 0,37 USD. To při současné ceně akcií přináší výnos 1,9 %, což je výrazně nad průměrem 1,3 % u akcií, které jsou součástí indexu S&P 500, a pomáhá to z Nike udělat akcii, kterou stojí za to koupit.
Zdroj: Getty Images
A to může znamenat příležitost.Index S&P 500 má ve svých řadách spoustu vítězů, a proto je tento slavný burzovní barometr od začátku roku 2024, kdy píšu tyto řádky, o více než 31 % výše.Přesto se v každém souboru čítajícím stovky akcií určitě najdou i zaostávající, a to je případ tohoto ostře sledovaného indexu. V době, kdy se chystáme nechat letošní rok za sebou, se podíváme na nyní podhodnocenou dvojici akcií, jejichž cena od začátku roku klesla, ale které své investory nadále zasypávají dividendami. Zde je důvod, proč mě tyto dvě pošramocené krásky přitahují: Pfizer a Nike .1. PfizerV poněkud převráceném světě farmaceutického průmyslu může být děsivá globální zdravotní krize pro podnikání docela přínosem. Například v době vrcholící pandemie COVID byla společnost Pfizer nejen spolutvůrcem široce rozšířené vakcíny proti komirnatě, ale také subjektem, který stál za léčbou lékem Paxlovid. Tato dvojkombinace zvýšila příjmy a ziskovost ve stratosféře v těchto jinak těžkých dobách.To bylo tehdy, teď je to tady. Pro investory to byl případ „Co jste pro mě v poslední době udělali?“ se společností Pfizer. Comirnaty a Paxlovid se těžko sledují a horní i dolní linie společnosti se oproti pandemickému vrcholu snížily. K problémům společnosti Pfizer se přidal i aktivistický investor Starboard, který nedávno koupil kotevní podíl a od té doby se snaží o změny způsobem aktivistického investora, který nedává rány. Starboard v podstatě tvrdí, že strategie společnosti Pfizer spočívající v nákupu slibných léků je drahá a nepřináší smysluplné výsledky.Já se na to dívám jinak. Proces vývoje léčiv je náročný a vyžaduje velké množství zdrojů, takže pro společnost s velkou kapsou, jako je Pfizer, má často smysl kupovat produkty, které již urazily určitý kus cesty. Myslím si, že společnost uzavírá rozumné obchody, jako když koncem loňského roku uzavřela dohodu o akvizici biotechnologické společnosti Seagen zaměřené na léčbu rakoviny v hodnotě 43 miliard dolarů.Pfizer nechal Starboard s trochou vejce na tváři s výsledky za třetí čtvrtletí, které představil na konci října. Opět platí, že COVID je stále hrozbou a naštěstí pro svět – a investory společnosti Pfizer – byly Comirnaty a Paxlovid připraveny na boj. Prodeje obou těchto léků meziročně vyskočily, což společnosti pomohlo k monstróznímu 31% zlepšení tržeb a k obratu v non-GAAP ziskovosti na více než 6 miliard dolarů.Společnost Pfizer často vykazuje miliardové zisky, a proto se můžete vsadit, že má obvykle dostatek hotovosti na výplatu dividend. A nejen to, společnost každoročně vyhlašuje zvýšení dividendy, které je sice obvykle postupné, ale přesto se sčítá. V současné době, v kombinaci s poklesem ceny akcií, vyplácí společnost Pfizer dividendu s vysokým výnosem, který dosahuje 6 %.2. NikeRychle, jmenujte špičkovou značku sportovního oblečení!S největší pravděpodobností jste odpověděli „Nike“, protože i po mnoha letech je stále nejznámějším výrobcem a dodavatelem skvělých bot pro všechny možné sporty a oblečení a doplňků, které je doplňují. Logo společnosti „swoosh“ je okamžitě rozpoznatelné.Jen málokterá firma dosáhne takové síly značky. V pravděpodobném případě se příliš nezmenší, což by mělo udržet Nike v popředí zájmu mnoha lidí, kteří mají rádi takové výrobky.Společnost to nyní potřebuje, protože se již několik let nachází v útlumu. Bývalý generální ředitel John Donahoe přesunul prodejní strategii společnosti na digitální a přímý prodej a opustil široký maloobchodní trh. I když to na papíře vypadalo v dnešní době, kdy je vše online, dobře, Nike se tímto krokem stal méně významným. To snížilo sílu značky a – ne náhodou – vedlo ke slabšímu růstu prodeje a dokonce k nedávnému poklesu. Donahoe již není ve funkci generálního ředitele. Minulý měsíc ho Nike nahradil 32letým veteránem Elliottem Hillem. Hill působil u výrobce obuvi a oděvů v letech jeho největší slávy, kdy značka silně rostla a patřila k nejvýznamnějším prodejcům sportovního oblečení.Přinejmenším se chystá změna strategie a očekával bych, že se Nike vrátí ke svým dřívějším metodám prosazování výrobků u prodejců třetích stran. Inovace by také mohly dostat bohuţel zabrat, protoţe Hill si jistě pamatuje, jak dobře si společnost vedla s nezapomenutelně unikátním, vlastním zboţím, jako jsou Air Jordany.Nike se mezitím i přes klesající růst neochvějně drží své politiky vyplácení dividend. Nejenže je spolehlivým plátcem každé čtvrtletí, ale také neustále zvedá dividendy, neboť je vyhlašuje nepřetržitě od roku 2004. Volný peněžní tok roste, což poskytuje nejen dostatek prostoru pro současnou výplatu, ale pravděpodobně i pro budoucí zvyšování dividend.Zvyšování dividend bývá vyhlašováno ke konci každého kalendářního roku, takže můžeme očekávat, že nové zvýšení Nike oznámí již brzy. V současné době činí čtvrtletní výplata společnosti 0,37 USD. To při současné ceně akcií přináší výnos 1,9 %, což je výrazně nad průměrem 1,3 % u akcií, které jsou součástí indexu S&P 500, a pomáhá to z Nike udělat akcii, kterou stojí za to koupit.