Severoameričtí těžaři grafitu ve středu požádali americkou vládu, aby na čínské dodavatele tohoto kovu pro baterie uvalila clo ve výši 920 %, aby tak čelila „zlovolným obchodním praktikám“ Pekingu.
Tento krok je nejnovějším pokusem západních dodavatelů kritických nerostů kompenzovat rozsáhlou kontrolu Číny nad světovou těžbou a zpracováním stavebních kamenů pro elektromobily a elektroniku.
Grafit, objemově největší součást baterií pro elektromobily, lze vyrábět synteticky nebo zpracovávat z přírodních zdrojů. Čína je největším producentem obou typů a začátkem tohoto měsíce zpřísnila vývoz tohoto kovu do USA.
Američtí výrobci materiálů pro aktivní anody, skupina amerických a kanadských výrobců grafitu, požádala americké ministerstvo obchodu a americkou Komisi pro mezinárodní obchod ( ITC (NS:ITC)), aby „prošetřily, zda Čína vyváží přírodní a syntetický grafit … za nekalé ceny do Spojených států“, a aby zavedly celní sazbu.
Severoameričtí těžaři grafitu ve středu požádali americkou vládu, aby na čínské dodavatele tohoto kovu pro baterie uvalila clo ve výši 920 %, aby tak čelila „zlovolným obchodním praktikám“ Pekingu.Tento krok je nejnovějším pokusem západních dodavatelů kritických nerostů kompenzovat rozsáhlou kontrolu Číny nad světovou těžbou a zpracováním stavebních kamenů pro elektromobily a elektroniku.Grafit, objemově největší součást baterií pro elektromobily, lze vyrábět synteticky nebo zpracovávat z přírodních zdrojů. Čína je největším producentem obou typů a začátkem tohoto měsíce zpřísnila vývoz tohoto kovu do USA.Američtí výrobci materiálů pro aktivní anody, skupina amerických a kanadských výrobců grafitu, požádala americké ministerstvo obchodu a americkou Komisi pro mezinárodní obchod ), aby „prošetřily, zda Čína vyváží přírodní a syntetický grafit … za nekalé ceny do Spojených států“, a aby zavedly celní sazbu.