Akcie General Motors (NYSE: NYSE:GM) a Ford Motor (NYSE: NYSE:F) vzrostly o 4 %, resp. 3 % po zprávě listu Financial Times, že prezident Donald Trump plánuje osvobodit výrobce automobilů od některých cel na dovoz z Číny. Automobiloví giganti zaznamenali nárůst hodnoty svých akcií, když trh reagoval na rozhodnutí Trumpovy administrativy ušetřit průmysl některých tíživějších cel, zejména těch na automobilové díly dovážené z Číny.
Tento krok je výraznou úlevou pro automobilový sektor, který lobboval proti clům, jež měly zvýšit náklady, narušit dodavatelské řetězce a potenciálně vést ke ztrátě pracovních míst. Zatímco 25% clo na veškerý dovoz automobilů vyrobených v zahraničí zůstane v platnosti, výjimky zmírní některé finanční tlaky tím, že automobilové díly budou vyňaty z dalších cel na ocel, hliník a dovoz z Číny, jejichž cílem je bojovat proti výrobě fentanylu.
Tento vývoj představuje ústup od agresivní obchodní politiky prezidenta Trumpa, která byla intenzivně sledována kvůli obavám z jejího dopadu na americkou ekonomiku, včetně potenciálního výrazného zvýšení cen automobilů. Vedoucí představitelé automobilového průmyslu tato cla hlasitě kritizují, přičemž předseda představenstva společnosti Stellantis (NYSE:STLA) John Elkann nedávno varoval před riziky pro americký a evropský automobilový průmysl v důsledku obchodní politiky.
Akcie General Motors a Ford Motor vzrostly o 4 %, resp. 3 % po zprávě listu Financial Times, že prezident Donald Trump plánuje osvobodit výrobce automobilů od některých cel na dovoz z Číny. Automobiloví giganti zaznamenali nárůst hodnoty svých akcií, když trh reagoval na rozhodnutí Trumpovy administrativy ušetřit průmysl některých tíživějších cel, zejména těch na automobilové díly dovážené z Číny.
Tento krok je výraznou úlevou pro automobilový sektor, který lobboval proti clům, jež měly zvýšit náklady, narušit dodavatelské řetězce a potenciálně vést ke ztrátě pracovních míst. Zatímco 25% clo na veškerý dovoz automobilů vyrobených v zahraničí zůstane v platnosti, výjimky zmírní některé finanční tlaky tím, že automobilové díly budou vyňaty z dalších cel na ocel, hliník a dovoz z Číny, jejichž cílem je bojovat proti výrobě fentanylu.
Tento vývoj představuje ústup od agresivní obchodní politiky prezidenta Trumpa, která byla intenzivně sledována kvůli obavám z jejího dopadu na americkou ekonomiku, včetně potenciálního výrazného zvýšení cen automobilů. Vedoucí představitelé automobilového průmyslu tato cla hlasitě kritizují, přičemž předseda představenstva společnosti Stellantis John Elkann nedávno varoval před riziky pro americký a evropský automobilový průmysl v důsledku obchodní politiky.