Citi zařadila Pirelli (BIT:PIRC) na svůj evropský Focus List a ponechala pro akcie rating Buy a cílovou cenu 7 EUR s odkazem na přesvědčivý profil rizika a výnosu navzdory nejistotám spojeným s tarify.
Banka tvrdí, že nedávné oslabení ceny akcií, kdy se akcie nacházejí 15 % pod nedávnými maximy, představuje atraktivní vstupní bod pro dlouhodobé investory.
Podle názoru Citi má Pirelli i nadále dobrou pozici pro dosažení výsledků za první čtvrtletí, které by měly podpořit investiční důvody, s předpokládaným růstem organických tržeb o 3,6 % a očekávanou marží EBIT ve výši 15,6 %, což je přibližně o 3 % více, než je konsensus.
„První čtvrtletí roku 25 by nemělo rozvrátit káru jablek,“ uvedli analytici v čele s Rossem MacDonaldem s tím, že mix a ceny pomohou kompenzovat slabší poptávku po originálním vybavení.
Klíčovým krátkodobým rizikem je dopad amerických cel na dovážené pneumatiky, zejména z Brazílie a Evropy.
Zatímco mexická výroba společnosti Pirelli je v souladu s USMCA, a je tedy dočasně osvobozena od dodatečných cel, cla na přibližně 40 % amerického dovozu by mohla v nejhorším případě vést k revizi EBIT o přibližně 5 %.

Citi zařadila Pirelli na svůj evropský Focus List a ponechala pro akcie rating Buy a cílovou cenu 7 EUR s odkazem na přesvědčivý profil rizika a výnosu navzdory nejistotám spojeným s tarify.
Banka tvrdí, že nedávné oslabení ceny akcií, kdy se akcie nacházejí 15 % pod nedávnými maximy, představuje atraktivní vstupní bod pro dlouhodobé investory.
Podle názoru Citi má Pirelli i nadále dobrou pozici pro dosažení výsledků za první čtvrtletí, které by měly podpořit investiční důvody, s předpokládaným růstem organických tržeb o 3,6 % a očekávanou marží EBIT ve výši 15,6 %, což je přibližně o 3 % více, než je konsensus.
„První čtvrtletí roku 25 by nemělo rozvrátit káru jablek,“ uvedli analytici v čele s Rossem MacDonaldem s tím, že mix a ceny pomohou kompenzovat slabší poptávku po originálním vybavení.
Klíčovým krátkodobým rizikem je dopad amerických cel na dovážené pneumatiky, zejména z Brazílie a Evropy.
Zatímco mexická výroba společnosti Pirelli je v souladu s USMCA, a je tedy dočasně osvobozena od dodatečných cel, cla na přibližně 40 % amerického dovozu by mohla v nejhorším případě vést k revizi EBIT o přibližně 5 %.