– Generální ředitel společnosti International Business Machines (NYSE:IBM) Arvind Krishna tento týden uvedl, že umělá inteligence již nahradila několik stovek pracovních míst v oblasti lidských zdrojů, a to i přesto, že nasazení AI vede k nárůstu počtu zaměstnanců v jiných oblastech. „Celkový počet našich zaměstnanců se ve skutečnosti zvýšil,“ řekl Krishna deníku The Wall Street Journal, protože investice do AI uvolňují zdroje pro pozice s vyšší přidanou hodnotou.
V komentáři, který zazněl během konference Think 2025 pořádané společností IBM v Bostonu, zdůraznil, že díky zavedení AI v rámci společnosti se firma mohla zaměřit na nábor zaměstnanců do oblastí vyžadujících kritické myšlení, jako je softwarové inženýrství, prodej a marketing. Krishna uvedl, že společnost se i nadále soustředí na činnosti, které „čelí nebo jsou v protikladu k jiným lidem, na rozdíl od pouhého provádění rutinních procesů“.
V souladu s širšími trendy v podnikání upřednostňuje IBM menší generativní modely AI specifické pro danou oblast, které nabízejí výhody v oblasti nákladů a výkonu oproti rozsáhlým jazykovým systémům. „Menší modely jsou neuvěřitelně přesné,“ poznamenal Krishna. „Jsou mnohem, mnohem rychlejší. Jejich provoz je mnohem nákladově efektivnější.“
Na rozdíl od masivních základních modelů, jako je GPT-4, je řada IBM Granite 3.0 s 3 až 20 miliardami parametrů optimalizována pro nasazení a ladění v podnikovém prostředí. Tyto modely jsou nyní integrovány do WatsonX, platformy IBM pro umělou inteligenci, která zahrnuje nástroje pro vytváření, trénování a nasazování umělé inteligence ve velkém měřítku.
– Generální ředitel společnosti International Business Machines Arvind Krishna tento týden uvedl, že umělá inteligence již nahradila několik stovek pracovních míst v oblasti lidských zdrojů, a to i přesto, že nasazení AI vede k nárůstu počtu zaměstnanců v jiných oblastech. „Celkový počet našich zaměstnanců se ve skutečnosti zvýšil,“ řekl Krishna deníku The Wall Street Journal, protože investice do AI uvolňují zdroje pro pozice s vyšší přidanou hodnotou.
V komentáři, který zazněl během konference Think 2025 pořádané společností IBM v Bostonu, zdůraznil, že díky zavedení AI v rámci společnosti se firma mohla zaměřit na nábor zaměstnanců do oblastí vyžadujících kritické myšlení, jako je softwarové inženýrství, prodej a marketing. Krishna uvedl, že společnost se i nadále soustředí na činnosti, které „čelí nebo jsou v protikladu k jiným lidem, na rozdíl od pouhého provádění rutinních procesů“.
V souladu s širšími trendy v podnikání upřednostňuje IBM menší generativní modely AI specifické pro danou oblast, které nabízejí výhody v oblasti nákladů a výkonu oproti rozsáhlým jazykovým systémům. „Menší modely jsou neuvěřitelně přesné,“ poznamenal Krishna. „Jsou mnohem, mnohem rychlejší. Jejich provoz je mnohem nákladově efektivnější.“
Na rozdíl od masivních základních modelů, jako je GPT-4, je řada IBM Granite 3.0 s 3 až 20 miliardami parametrů optimalizována pro nasazení a ladění v podnikovém prostředí. Tyto modely jsou nyní integrovány do WatsonX, platformy IBM pro umělou inteligenci, která zahrnuje nástroje pro vytváření, trénování a nasazování umělé inteligence ve velkém měřítku.