Britská luxusní značka Burberry ve středu oznámila, že v rámci snahy o snížení nákladů a oživení podnikání propustí celosvětově 1 700 zaměstnanců, zatímco upravený provozní zisk za celý rok končící 29. březnem překonal očekávání.
Burberry, která se nachází v rané fázi plánu na obrat vedeného generálním ředitelem Joshuou Schulmanem, těsně unikla ztrátě za finanční rok 2025 s upraveným provozním ziskem 26 milionů liber
Schulman převzal vedení společnosti loni a změnil strategii a marketing Burberry tak, aby se více zaměřila na trenčkoty a šály poté, co značka utrpěla ztráty v důsledku chybných produktových rozhodnutí, nadměrného zvyšování cen a obecného poklesu poptávky po luxusním zboží.
Srovnatelné tržby ve čtvrtém čtvrtletí poklesly o 6 %, což je lepší výsledek než průměrný odhad analytiků, kteří předpokládali pokles o 7 %.
„S zlepšením vnímání značky budeme zvyšovat frekvenci a dosah našich kampaní, jakmile se do obchodů dostanou naše podzimní a zimní kolekce,“ uvedl Schulman v prohlášení.
Tržby v Americe a v regionu Evropy, Středního východu, Indie a Afriky poklesly oproti loňskému roku o 4 %, zatímco tržby v Asii a Tichomoří poklesly o 9 %.
Horší výhled pro spotřebitelské výdaje v USA může představovat výzvu pro Schulmanovo zaměření na americké zákazníky s cílem zvýšit tržby Burberry.
Burberry se ve svém prohlášení konkrétně nezabývalo americkými cly, ale uvedlo, že „geopolitický vývoj“ zvyšuje nejistotu ekonomiky, a nestanovilo konkrétní cíle pro finanční rok 2026.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky