Akcie společnosti Boeing (NYSE:BA) ve čtvrtek klesly o 5 % poté, co havaroval letoun Air India typu 787-8 Dreamliner krátce po startu. Tragédie je velkou ranou pro výrobce letadel, jehož nový CEO se snaží obnovit důvěru po sérii problémů s bezpečností a výrobou.
Podle úřadů při nehodě v západoindickém městě Ahmedabad zemřelo všech 242 lidí na palubě letadla směřujícího do Londýna, což z ní činí nejhorší leteckou katastrofu za posledních deset let.
Příčina nehody zatím není známá. Boeing uvedl, že o incidentu ví a shromažďuje další informace.
Tato smrtelná nehoda poškozuje bezpečnostní pověst modelu Dreamliner a komplikovala úsilí CEO Kellyho Orthberga o zvýšení produkce, i když Boeing v květnu zaznamenal nové objednávky a splnil výrobní cíle před pařížským aerosalonem.
Letouny řady 787, jedny z nejmodernějších širokotrupých letadel, dosud nikdy nezažily smrtelnou havárii. V roce 2013 byly krátce odstaveny kvůli problémům s bateriemi, tehdy však nebyli hlášeni žádní zranění.
Boeing však už několik let čelí problémům s úzkotrupým modelem 737 MAX, který byl po dvou smrtelných nehodách dlouho uzemněn.
Loni byl výrobce opět pod drobnohledem, když se během letu uvolnila záslepka dveří u modelu 737 MAX 9, což vedlo k dočasnému zákazu provozu FAA a dalším obavám o kontrolu kvality.
Chcete využít této příležitosti?
Akcie společnosti Boeing ve čtvrtek klesly o 5 % poté, co havaroval letoun Air India typu 787-8 Dreamliner krátce po startu. Tragédie je velkou ranou pro výrobce letadel, jehož nový CEO se snaží obnovit důvěru po sérii problémů s bezpečností a výrobou.
Podle úřadů při nehodě v západoindickém městě Ahmedabad zemřelo všech 242 lidí na palubě letadla směřujícího do Londýna, což z ní činí nejhorší leteckou katastrofu za posledních deset let.
Příčina nehody zatím není známá. Boeing uvedl, že o incidentu ví a shromažďuje další informace.
Tato smrtelná nehoda poškozuje bezpečnostní pověst modelu Dreamliner a komplikovala úsilí CEO Kellyho Orthberga o zvýšení produkce, i když Boeing v květnu zaznamenal nové objednávky a splnil výrobní cíle před pařížským aerosalonem.
Letouny řady 787, jedny z nejmodernějších širokotrupých letadel, dosud nikdy nezažily smrtelnou havárii. V roce 2013 byly krátce odstaveny kvůli problémům s bateriemi, tehdy však nebyli hlášeni žádní zranění.
Boeing však už několik let čelí problémům s úzkotrupým modelem 737 MAX, který byl po dvou smrtelných nehodách dlouho uzemněn.
Loni byl výrobce opět pod drobnohledem, když se během letu uvolnila záslepka dveří u modelu 737 MAX 9, což vedlo k dočasnému zákazu provozu FAA a dalším obavám o kontrolu kvality.Chcete využít této příležitosti?