Vzhledem k tomu, že Čína udělila licence na vývoz vzácných zemin společnostem GM, Ford a Stellantis (NYSE:STLA), ale ne společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA), vyvstávají otázky, zda je Tesla záměrně terčem útoků v souvislosti s pokračujícími obchodními napětími a otevřeným postojem Muska k zahraniční politice.
„Mediální zprávy uvádějí pouze, že licence obdržely společnosti GM, F & STLA. To znamená, že TSLA a RIVN mohou stále čekat na licence. Je možné, že je to důsledek agresivního postoje Muska k zahraniční politice a cíle Číny podporovat místní výrobce elektromobilů,“ napsala společnost Wells Fargo s odvoláním na odbornici Dr. Gracelin Baskaran.
Čína kontroluje téměř 100 % světových dodávek sedmi nejdůležitějších těžkých vzácných zemin, které jsou nezbytné pro motory elektromobilů a další pokročilou výrobu.
Americký automobilový průmysl je největším konečným uživatelem těchto materiálů, ale spotřeba USA představuje pouze zlomek celosvětové produkce – pouhých 6 600 tun z 390 000 tun vyprodukovaných v loňském roce. Po omezeních, která Čína zavedla 4. dubna, měly automobilky pouze 2–3 měsíce zásob, které se nyní tenčí.
Vzhledem k tomu, že Čína udělila licence na vývoz vzácných zemin společnostem GM, Ford a Stellantis , ale ne společnosti Tesla , vyvstávají otázky, zda je Tesla záměrně terčem útoků v souvislosti s pokračujícími obchodními napětími a otevřeným postojem Muska k zahraniční politice.
„Mediální zprávy uvádějí pouze, že licence obdržely společnosti GM, F & STLA. To znamená, že TSLA a RIVN mohou stále čekat na licence. Je možné, že je to důsledek agresivního postoje Muska k zahraniční politice a cíle Číny podporovat místní výrobce elektromobilů,“ napsala společnost Wells Fargo s odvoláním na odbornici Dr. Gracelin Baskaran.
Čína kontroluje téměř 100 % světových dodávek sedmi nejdůležitějších těžkých vzácných zemin, které jsou nezbytné pro motory elektromobilů a další pokročilou výrobu.
Americký automobilový průmysl je největším konečným uživatelem těchto materiálů, ale spotřeba USA představuje pouze zlomek celosvětové produkce – pouhých 6 600 tun z 390 000 tun vyprodukovaných v loňském roce. Po omezeních, která Čína zavedla 4. dubna, měly automobilky pouze 2–3 měsíce zásob, které se nyní tenčí.