První veřejné testy robotaxi společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) v Austinu v Texasu vedly k řadě dopravních problémů a řidičských chyb, jak ukázaly videozáznamy pořízené vybranými pasažéry během prvních několika dní.
Generální ředitel Elon Musk spojil finanční budoucnost Tesly s technologií autonomního řízení a vzhledem k poklesu prodejů Tesly je v sázce hodně. Uvedl, že Tesla tuto službu zavede v dalších amerických městech ještě v tomto roce a předpověděl, že do druhé poloviny příštího roku budou „miliony Tesel“ jezdit „zcela autonomně“.
Fanoušci Tesly, kteří byli pozváni na testování, byli velmi nadšení a zveřejnili videa z hodin bezproblémové jízdy, ale problémy vyvolaly otázky federálních orgánů pro bezpečnost silničního provozu a odborníků na bezpečnost automobilů.
Mezi problémy patřilo vjíždění robotických taxi Tesly do nesprávného pruhu, vysazování cestujících uprostřed vícepruhových silnic nebo na křižovatkách, náhlé brzdění, překračování rychlosti a najíždění na obrubník.
V jednom případě robotaxi vjelo na asi 6 sekund do pruhu určeného pro protijedoucí vozidla. Vjelo do křižovatky v pruhu pro odbočení doleva se zapnutým blinkrem. Poté volant na okamžik zaváhal a místo odbočení pokračovalo rovně do pruhu určeného pro protijedoucí vozidla, což vyvolalo troubení vozidla za ním.
V jiném případě auto náhle zabrzdilo, aniž by na videu byla vidět jakákoli překážka. Cestující se prudce posunuli dopředu a jejich věci spadly na podlahu. Ve třetím videu, natočeném z jiného vozidla, robotické taxi dvakrát náhle zastavilo uprostřed silnice při předjíždění policejních vozidel s blikajícími světly.

První veřejné testy robotaxi společnosti Tesla v Austinu v Texasu vedly k řadě dopravních problémů a řidičských chyb, jak ukázaly videozáznamy pořízené vybranými pasažéry během prvních několika dní.
Generální ředitel Elon Musk spojil finanční budoucnost Tesly s technologií autonomního řízení a vzhledem k poklesu prodejů Tesly je v sázce hodně. Uvedl, že Tesla tuto službu zavede v dalších amerických městech ještě v tomto roce a předpověděl, že do druhé poloviny příštího roku budou „miliony Tesel“ jezdit „zcela autonomně“.
Fanoušci Tesly, kteří byli pozváni na testování, byli velmi nadšení a zveřejnili videa z hodin bezproblémové jízdy, ale problémy vyvolaly otázky federálních orgánů pro bezpečnost silničního provozu a odborníků na bezpečnost automobilů.
Mezi problémy patřilo vjíždění robotických taxi Tesly do nesprávného pruhu, vysazování cestujících uprostřed vícepruhových silnic nebo na křižovatkách, náhlé brzdění, překračování rychlosti a najíždění na obrubník.
V jednom případě robotaxi vjelo na asi 6 sekund do pruhu určeného pro protijedoucí vozidla. Vjelo do křižovatky v pruhu pro odbočení doleva se zapnutým blinkrem. Poté volant na okamžik zaváhal a místo odbočení pokračovalo rovně do pruhu určeného pro protijedoucí vozidla, což vyvolalo troubení vozidla za ním.
V jiném případě auto náhle zabrzdilo, aniž by na videu byla vidět jakákoli překážka. Cestující se prudce posunuli dopředu a jejich věci spadly na podlahu. Ve třetím videu, natočeném z jiného vozidla, robotické taxi dvakrát náhle zastavilo uprostřed silnice při předjíždění policejních vozidel s blikajícími světly.