Britský antimonopolní úřad oznámil v pátek, že závazky, které získal od společnosti Google (NASDAQ:GOOGL) v roce 2022 v souvislosti s online reklamou, již nejsou považovány za nezbytné.
V roce 2022 CMA přijala závazky od Googlu, které měly zmírnit obavy ohledně tzv. „Privacy Sandbox“ – tedy plánů na odstranění některých cookies třetích stran z prohlížeče Chrome. Regulační úřad se tehdy obával, že tento krok by mohl narušit hospodářskou soutěž v oblasti digitální reklamy.
„CMA se domnívá, že závazky již nejsou potřebné, a zahájila konzultace před konečným rozhodnutím, zda je oficiálně zruší ještě letos,“ uvedl úřad.
Britský antimonopolní úřad oznámil v pátek, že závazky, které získal od společnosti Google v roce 2022 v souvislosti s online reklamou, již nejsou považovány za nezbytné.
Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy rozhodl o uvolnění těchto závazků poté, co Google v dubnu upustil od plánu zavést samostatné upozornění pro třetí strany ohledně cookies.
V roce 2022 CMA přijala závazky od Googlu, které měly zmírnit obavy ohledně tzv. „Privacy Sandbox“ – tedy plánů na odstranění některých cookies třetích stran z prohlížeče Chrome. Regulační úřad se tehdy obával, že tento krok by mohl narušit hospodářskou soutěž v oblasti digitální reklamy.
„CMA se domnívá, že závazky již nejsou potřebné, a zahájila konzultace před konečným rozhodnutím, zda je oficiálně zruší ještě letos,“ uvedl úřad.