Jižní Korea a Spojené státy diskutují o spolupráci v oblasti lodního stavitelství, která by mohla zahrnovat investice do modernizace amerických loděnic a větší pomoc při opravách amerického námořního loďstva, zatímco Soul usiluje o lepší celní podmínky, uvedly vládní a průmyslové zdroje.
Americký prezident Donald Trump, který si jako prioritu stanovil oživení stárnoucího amerického lodního průmyslu, aby dokázal držet krok s Čínou, opakovaně nadhodil myšlenku spolupráce s moderním lodním průmyslem Jižní Koreje.
Po investicích v řádu miliard dolarů do lodního průmyslu je Čína největším výrobcem lodí na světě. Podle Centra pro strategická a mezinárodní studia má také největší námořní bojové síly na světě, které provozují 234 válečných lodí oproti 219 lodím amerického námořnictva.
„Jižní Korea může využít stavbu lodí jako páku k získání určité výhody v jednáních o clech,“ řekl Kim Suk Kyoon, bývalý komisař korejské pobřežní stráže a odborník na námořní strategii.
Tlak na Soul, aby dosáhl dohody o dovozních clech, se zvýšil poté, co Japonsko tento týden uzavřelo obchodní dohodu s USA. Jihokorejští představitelé jsou ve Washingtonu na obchodních jednáních, ale páteční schůzka na vysoké úrovni byla kvůli kolizi termínů odložena.
Jižní Korea je druhým největším stavitelem lodí na světě a zdroj s přímými informacemi o jednáních uvedl, že jakékoli partnerství by mělo zahrnovat investice jihokorejských společností v USA a větší pomoc v oblasti oprav a údržby.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky