Rahim Suleman se po léta opakovaně obracel na automobilky a další potenciální zákazníky, aby jim prodal magnety ze vzácných zemin z továrny, kterou jeho společnost stavěla v Estonsku, jedné z mála mimo dominantní Čínu.
Po 4. dubnu, kdy Peking uvalil nová omezení na super silné magnety používané v elektrických vozidlech a větrných turbínách, však Suleman své prodejní argumenty stáhl. Už je nepotřeboval.
Od té doby, co Čína v rámci obchodní války s USA zpřísnila vývozní kontroly některých vzácných zemin, což způsobilo chaos v dodavatelských řetězcích a uzavření některých automobilek, „telefon zvoní bez přestání“, řekl Suleman.
Společnosti zakládající nové závody v Evropě, USA a Asii již dříve informovaly o obtížných jednáních o smlouvách, které zahrnovaly vyšší náklady na výrobu magnetů mimo Čínu, která těží z levnější pracovní síly a úspor z rozsahu, jakož i z vládní podpory prostřednictvím daňových refundací.
Krize však podle desítek účastníků z odvětví, včetně automobilek, výrobců magnetů, producentů vzácných zemin, konzultantů a vládních úředníků, s nimiž hovořila agentura Reuters, vedla mnoho zákazníků k tomu, že zmírnili nebo upustili od námitek proti placení těchto příplatků, protože se snaží uzavřít dohody.
Zatímco magnety ze vzácných zemin z Číny začínají opět proudit, zákazníci zůstávají nervózní z hrozby budoucího nedostatku.
Sulemanova společnost Neo Performance Materials zahájila v květnu výrobu permanentních magnetů ve svém závodě v Estonsku. Nyní podle něj „všichni chtějí mluvit o tom, jak
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky