Společnost Nestlé ve čtvrtek oznámila lepší než očekávaný organický růst tržeb za první pololetí, který byl podpořen zvýšením cen, jímž společnost kompenzovala vyšší vstupní náklady na kávu a kakaové výrobky.
Tržby výrobce značek Nescafe a KitKat vzrostly za šest měsíců o 2,9 %, zejména díky zvýšení cen o 2,7 %, což mírně překonalo prognózu analytiků ve konsensu sestaveném společností, která činila 2,5 %.
Největší světový výrobce balených potravin uvedl, že reálný vnitřní růst ve výši 0,2 % odráží „nižší spotřebitelskou poptávku a krátkodobý dopad přizpůsobení se spotřebitelů a zákazníků zvýšení cen“.
Švýcarská společnost nadále upozorňuje na „zvýšené makroekonomické riziko a nejistotu“ v budoucnu, nicméně potvrdila výhledy pro rok 2025, podle nichž by měl organický růst tržeb oproti roku 2024 vzrůst a základní marže z obchodní činnosti dosáhnout 16 % nebo více.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky