Union Pacific v úterý oznámila, že koupí menšího konkurenta Norfolk Southern (NYSE:NSC) v rámci dohody v hodnotě 85 miliard dolarů, aby vytvořila prvního provozovatele nákladní železnice v USA spojující východní a západní pobřeží a přetvořila přepravu zboží od obilí po automobily po celé zemi.
Pokud bude dohoda schválena, bude se jednat o největší akvizici v tomto odvětví v historii a spojí se tak silná pozice společnosti Union Pacific (NYSE:UNP) v západních dvou třetinách USA s 19 500 mil (31 400 km) dlouhou sítí společnosti Norfolk, která pokrývá především 22 východních států.
Očekává se, že obě železniční společnosti budou mít společnou hodnotu 250 miliard dolarů a uvolní roční synergie ve výši přibližně 2,75 miliardy dolarů, uvedly společnosti.
Provozovatelé železnic od dob „zlých baronů“ na konci 19. století, tzv. Zlatého věku, snili o propojení amerického pobřeží Atlantiku a Tichého oceánu železnicí a administrativa prezidenta Donalda Trumpa může být pro takovou megatransakci příznivá.
„Z načasování této transakce usuzuji, že věří, že současné politické klima bude příznivější než v nedávné historii,“ řekl Mike Steenhoek, výkonný ředitel Soy Transportation Coalition, která zastupuje americký průmysl sójových bobů.
Cena 320 dolarů za akcii představuje pro Norfolk prémii 18,6 % oproti závěrečné ceně z 17. července, kdy se poprvé objevily zprávy o fúzi.
Společnosti minulý čtvrtek oznámily, že jsou v pokročilých jednáních o možné fúzi.
Union Pacific v úterý oznámila, že koupí menšího konkurenta Norfolk Southern v rámci dohody v hodnotě 85 miliard dolarů, aby vytvořila prvního provozovatele nákladní železnice v USA spojující východní a západní pobřeží a přetvořila přepravu zboží od obilí po automobily po celé zemi.
Pokud bude dohoda schválena, bude se jednat o největší akvizici v tomto odvětví v historii a spojí se tak silná pozice společnosti Union Pacific v západních dvou třetinách USA s 19 500 mil dlouhou sítí společnosti Norfolk, která pokrývá především 22 východních států.
Očekává se, že obě železniční společnosti budou mít společnou hodnotu 250 miliard dolarů a uvolní roční synergie ve výši přibližně 2,75 miliardy dolarů, uvedly společnosti.
Provozovatelé železnic od dob „zlých baronů“ na konci 19. století, tzv. Zlatého věku, snili o propojení amerického pobřeží Atlantiku a Tichého oceánu železnicí a administrativa prezidenta Donalda Trumpa může být pro takovou megatransakci příznivá.
„Z načasování této transakce usuzuji, že věří, že současné politické klima bude příznivější než v nedávné historii,“ řekl Mike Steenhoek, výkonný ředitel Soy Transportation Coalition, která zastupuje americký průmysl sójových bobů.
Cena 320 dolarů za akcii představuje pro Norfolk prémii 18,6 % oproti závěrečné ceně z 17. července, kdy se poprvé objevily zprávy o fúzi.
Společnosti minulý čtvrtek oznámily, že jsou v pokročilých jednáních o možné fúzi.