Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Bude tady virtuální realita nové generace dříve než jsme mysleli?

Virtuální realita (VR) byla dlouho považována za revoluční technologii, která změní způsob, jakým konzumujeme zábavu.

David Škvára Autor: David Škvára
14 července, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Canva

Zdroj: Canva

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Apple (AAPL) a Meta (META) výrazně investují do rozvoje imerzivního VR obsahu
  • IDC předpovídá téměř 100% růst dodávek headsetů do roku 2026
  • Klíčem k úspěchu je exkluzivní a nativní obsah vytvořený pro VR
  • Zábavní průmysl hledá v XR nový kanál pro prémiový obsah

 

První headsety, jako byl Oculus Rift, vzbudily před více než deseti lety obrovská očekávání. V roce 2025 se však zdá, že tato očekávání zatím nebyla zcela naplněna. Přesto technologičtí a mediální giganti nadále věří, že zlomový okamžik je na dohled.

Podle nejnovějších zpráv a aktivit velkých hráčů jako Meta (META) nebo Apple (AAPL) se investice do imerzivního obsahu zrychlují. Meta jedná s firmami jako Disney nebo A24 o produkci VR obsahu pro své headsety Quest. Apple naopak vsází na své zařízení Vision Pro a rozšiřuje možnosti sdílení obsahu mezi uživateli. Společnost v letošním roce uvedla imerzivní koncert kapely Metallica a připravuje další významný upgrade zařízení. Zájem o zprostředkování koncertů, filmů a sportovních událostí ve virtuálním prostředí roste, a spolu s tím roste i ochota spotřebitelů za tyto zážitky platit.

Zdroj: Getty Images

Technologie, obsah a přijetí veřejností

Během více než deseti let od uvedení prvních VR headsetů výrobci neustále vylepšovali jejich pohodlí, výkon i uživatelský zážitek. Zároveň se zábavní společnosti postupně otevírají nové formě vyprávění příběhů. Meta již dříve nabídla přenosy sportovních utkání jako Stanley Cup nebo zápasy NBA, stejně tak virtuální koncerty. Apple zase umožnil uživatelům sledovat show zpěvačky Alicie Keys ve VR. Disney dokonce spustil aplikaci Disney+ pro Vision Pro hned první den roku 2024.

Tyto projekty však byly často jen zkušební – jejich cílem bylo otestovat trh. Klíčovou překážkou zůstává tzv. paradox slepice a vejce: aby se VR rozšířila, je potřeba kvalitní obsah, ale ten vznikne teprve tehdy, pokud bude existovat dostatečná uživatelská základna.

Zástupci společností jako Meta však tvrdí, že se tento cyklus již začíná lámat. Sarah Malkin, vedoucí oddělení zábavního obsahu v divizi Reality Labs, říká, že „moment pravdy“ nastane, když se zážitky ve smíšené realitě stanou běžnou součástí života. A podle ní se tento moment již děje.

Advertisement

Zpráva společnosti IDC uvádí, že celosvětové dodávky headsetů pro VR a AR vzrostly v roce 2024 o přibližně 10 % na 7,5 milionu kusů. V USA to bylo dokonce o 30,8 % více. Ačkoli se letos očekává mírný pokles kvůli zpoždění nových produktů, IDC předpovídá, že v roce 2026 dojde k výraznému růstu až na 11,3 milionu kusů.

Chcete využít této příležitosti?

Investice pokračují navzdory ztrátám

Ne všechny ekonomické ukazatele jsou však pozitivní. Divize Reality Labs společnosti Meta, která se zaměřuje na VR, vykázala v prvním čtvrtletí roku 2025 provozní ztrátu ve výši 4,2 miliardy dolarů. Tržby zároveň klesly na 412 milionů dolarů. Za tři roky investovala Meta do projektu Metaverse přibližně 46 miliard dolarů.

Přesto technologické firmy v investicích pokračují. Podle Bloombergu investovala Meta 3,5 miliardy dolarů do výrobce brýlí EssilorLuxottica, aby posílila svou pozici v oblasti brýlí s rozšířenou realitou. Snap oznámil plán uvést nové AR brýle v roce 2026 a Google vyvíjí nové headsety ve spolupráci s partnery jako Xreal a Samsung. Nová zařízení budou fungovat na systému Android XR a Samsung plánuje uvést svůj headset Project Moohan jako jeden z prvních.

Zdroj: Getty Images

I když finanční výsledky nejsou vždy přesvědčivé, odborníci tvrdí, že díky sofistikovanějšímu hardwaru a rostoucímu portfoliu obsahu se blíží doba širšího přijetí. Bertrand Nepveu, partner společnosti Triptyq Capital a bývalý přispěvatel Apple Vision Pro, tvrdí, že technická omezení už nejsou hlavní překážkou – klíčové je získat dostatek investic a uživatelů.

Cesta k mainstreamu vede přes exkluzivitu

Jedním z důvodů pomalého rozšiřování VR je skutečnost, že velká studia často přistupovala k této technologii jako k dalšímu kanálu pro distribuci existujícího obsahu. Jenna Seiden, konzultantka se zkušenostmi ze Skydance Media, Niantic a Xbox, však upozorňuje, že pro úspěch VR je třeba tvořit obsah nativně pro tento formát. Podle ní nestačí převzít ploché verze pořadů z Netflixu nebo Disney+, ale je třeba nabídnout odlišný zážitek.

Právě exkluzivita je podle Seiden jedním z klíčových prvků, které dokáží přitáhnout uživatele. Připomíná úspěšný start platforem jako HBO Max nebo Apple TV+, které si získaly publikum díky exkluzivnímu obsahu. VR by mohla následovat podobný model.

Sportovní přenosy se přitom jeví jako ideální vstupní brána pro diváky, kteří nejsou technologickými nadšenci. Paul Raphaël, spoluzakladatel společnosti Felix & Paul, uvedl, že sportovní události lze snadno přizpůsobit pro VR prostředí pomocí 180stupňových kamer. Obsah je podle něj snadné vytvořit i vysílat, pokud bude dostatek diváků.

V době, kdy tradiční média čelí úpadku kabelových sítí a klesajícím tržbám kin, hledají zábavní společnosti nové zdroje příjmů. VR může nabídnout právě ten formát, který by mohl vyplnit tuto mezeru. Jack Davis, spoluzakladatel CryptTV, tvrdí, že headsety mohou sloužit jako nový kanál pro prémiový obsah a umožnit zábavnímu průmyslu nahradit výpadky v příjmech.

Rozpočtové a obsahové překážky však stále přetrvávají. V poslední dekádě byly investice do VR zastíněny jinými trendy, především nástupem autonomních vozidel a umělé inteligence. Podle dat Crunchbase vzrostly investice do AI a autonomního řízení ze zhruba 40 miliard dolarů v roce 2019 na více než 105 miliard v roce 2025. Mezitím financování projektů v oblasti XR kleslo z vrcholu 4 miliard dolarů v roce 2021 na méně než 350 milionů v roce 2025.

To ukazuje, že VR má před sebou ještě dlouhou cestu. Přesto se zdá, že klíčové prvky – technologie, obsah i zájem spotřebitelů – se konečně začínají sbíhat.

První headsety, jako byl Oculus Rift, vzbudily před více než deseti lety obrovská očekávání. V roce 2025 se však zdá, že tato očekávání zatím nebyla zcela naplněna. Přesto technologičtí a mediální giganti nadále věří, že zlomový okamžik je na dohled.Podle nejnovějších zpráv a aktivit velkých hráčů jako Meta nebo Apple se investice do imerzivního obsahu zrychlují. Meta jedná s firmami jako Disney nebo A24 o produkci VR obsahu pro své headsety Quest. Apple naopak vsází na své zařízení Vision Pro a rozšiřuje možnosti sdílení obsahu mezi uživateli. Společnost v letošním roce uvedla imerzivní koncert kapely Metallica a připravuje další významný upgrade zařízení. Zájem o zprostředkování koncertů, filmů a sportovních událostí ve virtuálním prostředí roste, a spolu s tím roste i ochota spotřebitelů za tyto zážitky platit. Technologie, obsah a přijetí veřejnostíBěhem více než deseti let od uvedení prvních VR headsetů výrobci neustále vylepšovali jejich pohodlí, výkon i uživatelský zážitek. Zároveň se zábavní společnosti postupně otevírají nové formě vyprávění příběhů. Meta již dříve nabídla přenosy sportovních utkání jako Stanley Cup nebo zápasy NBA, stejně tak virtuální koncerty. Apple zase umožnil uživatelům sledovat show zpěvačky Alicie Keys ve VR. Disney dokonce spustil aplikaci Disney+ pro Vision Pro hned první den roku 2024.Tyto projekty však byly často jen zkušební – jejich cílem bylo otestovat trh. Klíčovou překážkou zůstává tzv. paradox slepice a vejce: aby se VR rozšířila, je potřeba kvalitní obsah, ale ten vznikne teprve tehdy, pokud bude existovat dostatečná uživatelská základna.Zástupci společností jako Meta však tvrdí, že se tento cyklus již začíná lámat. Sarah Malkin, vedoucí oddělení zábavního obsahu v divizi Reality Labs, říká, že „moment pravdy“ nastane, když se zážitky ve smíšené realitě stanou běžnou součástí života. A podle ní se tento moment již děje.Zpráva společnosti IDC uvádí, že celosvětové dodávky headsetů pro VR a AR vzrostly v roce 2024 o přibližně 10 % na 7,5 milionu kusů. V USA to bylo dokonce o 30,8 % více. Ačkoli se letos očekává mírný pokles kvůli zpoždění nových produktů, IDC předpovídá, že v roce 2026 dojde k výraznému růstu až na 11,3 milionu kusů. Chcete využít této příležitosti?Investice pokračují navzdory ztrátámNe všechny ekonomické ukazatele jsou však pozitivní. Divize Reality Labs společnosti Meta, která se zaměřuje na VR, vykázala v prvním čtvrtletí roku 2025 provozní ztrátu ve výši 4,2 miliardy dolarů. Tržby zároveň klesly na 412 milionů dolarů. Za tři roky investovala Meta do projektu Metaverse přibližně 46 miliard dolarů.Přesto technologické firmy v investicích pokračují. Podle Bloombergu investovala Meta 3,5 miliardy dolarů do výrobce brýlí EssilorLuxottica, aby posílila svou pozici v oblasti brýlí s rozšířenou realitou. Snap oznámil plán uvést nové AR brýle v roce 2026 a Google vyvíjí nové headsety ve spolupráci s partnery jako Xreal a Samsung. Nová zařízení budou fungovat na systému Android XR a Samsung plánuje uvést svůj headset Project Moohan jako jeden z prvních.I když finanční výsledky nejsou vždy přesvědčivé, odborníci tvrdí, že díky sofistikovanějšímu hardwaru a rostoucímu portfoliu obsahu se blíží doba širšího přijetí. Bertrand Nepveu, partner společnosti Triptyq Capital a bývalý přispěvatel Apple Vision Pro, tvrdí, že technická omezení už nejsou hlavní překážkou – klíčové je získat dostatek investic a uživatelů.Cesta k mainstreamu vede přes exkluzivituJedním z důvodů pomalého rozšiřování VR je skutečnost, že velká studia často přistupovala k této technologii jako k dalšímu kanálu pro distribuci existujícího obsahu. Jenna Seiden, konzultantka se zkušenostmi ze Skydance Media, Niantic a Xbox, však upozorňuje, že pro úspěch VR je třeba tvořit obsah nativně pro tento formát. Podle ní nestačí převzít ploché verze pořadů z Netflixu nebo Disney+, ale je třeba nabídnout odlišný zážitek.Právě exkluzivita je podle Seiden jedním z klíčových prvků, které dokáží přitáhnout uživatele. Připomíná úspěšný start platforem jako HBO Max nebo Apple TV+, které si získaly publikum díky exkluzivnímu obsahu. VR by mohla následovat podobný model.Sportovní přenosy se přitom jeví jako ideální vstupní brána pro diváky, kteří nejsou technologickými nadšenci. Paul Raphaël, spoluzakladatel společnosti Felix & Paul, uvedl, že sportovní události lze snadno přizpůsobit pro VR prostředí pomocí 180stupňových kamer. Obsah je podle něj snadné vytvořit i vysílat, pokud bude dostatek diváků.V době, kdy tradiční média čelí úpadku kabelových sítí a klesajícím tržbám kin, hledají zábavní společnosti nové zdroje příjmů. VR může nabídnout právě ten formát, který by mohl vyplnit tuto mezeru. Jack Davis, spoluzakladatel CryptTV, tvrdí, že headsety mohou sloužit jako nový kanál pro prémiový obsah a umožnit zábavnímu průmyslu nahradit výpadky v příjmech.Rozpočtové a obsahové překážky však stále přetrvávají. V poslední dekádě byly investice do VR zastíněny jinými trendy, především nástupem autonomních vozidel a umělé inteligence. Podle dat Crunchbase vzrostly investice do AI a autonomního řízení ze zhruba 40 miliard dolarů v roce 2019 na více než 105 miliard v roce 2025. Mezitím financování projektů v oblasti XR kleslo z vrcholu 4 miliard dolarů v roce 2021 na méně než 350 milionů v roce 2025.To ukazuje, že VR má před sebou ještě dlouhou cestu. Přesto se zdá, že klíčové prvky – technologie, obsah i zájem spotřebitelů – se konečně začínají sbíhat.
Tagy: AAPLapplemetaMeta Platformsvirtuální realitaVR


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    00:10

    Feldschuh nakupuje 18 000 akcií Daxor v hodnotě 0 $.

    00:05

    Michel Robert J, finanční ředitel Daxor, nakoupil 3 000 akcií

    00:00

    Odvolání Applu ve sporu o App Store s Epicem bylo soudem zamítnuto.

    23:54

    Akcie Tenaya Therapeutics klesají po oznámení plánované nabídky akcií a warrantů.

    23:50

    Generální ředitel společnosti Lululemon Athletica plánuje rezignovat v lednu.

    23:44

    Costco překonává čtvrtletní prodejní prognózy díky silné poptávce

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Bloomberg
    Akcie

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    Akcie streamovací společnosti Roku mají za sebou mimořádně silný rok, během kterého vzrostly o více než 40 %.

    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Energetické tituly zůstávají na radaru Goldman Sachs díky růstu i ocenění

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Google stahuje náskok ChatGPT, Gemini prudce roste a mění trh AI

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Raymond James sází na obrat u Blue Owl Capital a zvyšuje rating

    10 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Goldman Sachs vidí další růst u akcií Nvidia, Wynn Resorts i dalších titulů

    7 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    Akcie Victoria’s Secret rostou, výsledky potvrzují úspěch strategie oživení

    7 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Regulátoři vyzývají k přijetí opatření proti „front-runningu“ od tvůrců trhu

    8 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.