Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Západní značky nacházejí nový růstový potenciál v menších čínských městech

Zatímco velká města jako Šanghaj nebo Peking již nenabízejí tolik růstových příležitostí jako dříve, západní značky jako Starbucks, Skechers nebo Yum China se čím dál více soustředí na menší čínská města, kde přetrvává silná loajalita ke značkám a menší konkurence.

Michael Klos Autor: Michael Klos
15 července, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Západní značky se stále více zaměřují na menší čínská města kvůli loajalitě spotřebitelů
  • Firmy jako Starbucks (SBUX) a Skechers (SKX) rozšiřují svou přítomnost mimo hlavní metropole
  • Elektronický obchod a živé vysílání usnadňují expanzi i bez kamenných obchodů

 

Tento přesun přichází v době, kdy se čínská spotřebitelská dynamika mění, a to jak geograficky, tak i behaviorálně.

V Neijiangu, městě třetí úrovně v provincii S’-čchuan, se nedávno otevřela první pobočka Starbucks (SBUX) s obsluhou z auta. Zájem byl okamžitý a symbolizuje posun, který se odehrává napříč Čínou. Zatímco některé značky se z nejistého trhu stahují, jiné cítí příležitost právě v regionech, které byly dříve považovány za méně perspektivní.

Podle údajů čínského statistického úřadu žije více než 900 milionů lidí mimo města první a druhé úrovně. To je více než 60 % obyvatelstva. A právě zde vidí společnosti jako Yum China (YUMC) svůj další růstový potenciál – jen v loňském roce zde otevřela 1 800 nových provozoven. Šéfka společnosti Joey Wat uvedla, že „značná část budoucí expanze“ bude cílit právě na spotřebitele v těchto městech.

Zdroj: Shutterstock

Spotřebitelé hledají kvalitu, ne okázalost

V menších městech se formuje nový typ zákazníka – méně impulzivní, ale stále ochotný utrácet. Místní obyvatelé sice čelí nižším příjmům než obyvatelé metropolí, zároveň jsou však věrnější značkám a hledají spolehlivost a kvalitu. Právě to se stává hlavním tahákem pro západní firmy.

Podle nedávné zprávy společnosti McKinsey jsou spotřebitelé ve městech třetí a čtvrté úrovně optimističtější ohledně své finanční budoucnosti než ti ve velkých městech. Jsou rovněž ochotni více utrácet za produkty osobní péče, módu nebo stravování mimo domov.

Advertisement

Těchto změn si všímají i další značky. Například Skechers (SKX) má v Číně více než 3 000 obchodů, z nichž většina se nachází právě mimo hlavní centra. Společnosti jako L’Oréal (OR), Procter & Gamble (PG) nebo LVMH (LVMUY) se rovněž přizpůsobují – mění cenové strategie, nabídku a komunikaci tak, aby lépe odpovídala očekáváním a finančním možnostem spotřebitelů mimo velká města.

Technologie umožňují expanzi i bez kamenných prodejen

Jedním z klíčových faktorů, který umožňuje tento posun, je rozvoj elektronického obchodování a živého vysílání. Díky platformám jako Pinduoduo nebo Douyin (čínská verze TikToku) se dostávají značky i do regionů, kde by bylo zřízení klasického obchodu příliš nákladné nebo logisticky náročné.

Kamenné prodejny ale stále hrají důležitou roli – především tam, kde panuje nízká důvěra v pravost zboží. Fyzická přítomnost značky je v těchto lokalitách často vnímána jako záruka kvality a původu, a zároveň jako statusový symbol.

„Podle investičního analytika Kanea Hua ze společnosti Peak Investment se sídlem ve městě Čcheng-tu zásadně změnila živá vysílání způsob, jakým spotřebitelé v menších městech objevují nové produkty. Tito zákazníci jsou dnes nejen lépe informovaní, ale také náročnější.“

Výzvy na horizontu

Zaměření na menší města však není bez rizik. Marže jsou často nižší a logistika složitější. Ne každá značka dokáže efektivně přizpůsobit nabídku specifickým potřebám jednotlivých regionů. Některé domácí řetězce, které vsadily na rychlou expanzi, narazily na limity růstového potenciálu a nyní bojují s přebytečnými kapacitami a nedostatečnou poptávkou ze strany místních spotřebitelů.

Otázkou zůstává také udržitelnost poptávky v těchto oblastech. Čínská populace celkově klesá a pokračující krize v sektoru bydlení má vliv i na důvěru domácností v ekonomickou budoucnost. Přesto však menší města představují jednu z mála oblastí, kde růst stále existuje – byť v menším měřítku, pomalejším tempu a za cenu vyšší komplexity a nejistoty.

Zatímco západní značky hledají nové způsoby, jak udržet tempo růstu v době globálních nejistot, jejich pozornost se stále více obrací k místům, která byla ještě nedávno považována za druhotná. V očích těchto firem je budoucnost růstu v Číně už méně o mrakodrapech Šanghaje a více o kávě v Neijiangu — a o schopnosti přizpůsobit se odlišné realitě.

Zdroj: Getty images

Tento přesun přichází v době, kdy se čínská spotřebitelská dynamika mění, a to jak geograficky, tak i behaviorálně.V Neijiangu, městě třetí úrovně v provincii S’-čchuan, se nedávno otevřela první pobočka Starbucks s obsluhou z auta. Zájem byl okamžitý a symbolizuje posun, který se odehrává napříč Čínou. Zatímco některé značky se z nejistého trhu stahují, jiné cítí příležitost právě v regionech, které byly dříve považovány za méně perspektivní.Podle údajů čínského statistického úřadu žije více než 900 milionů lidí mimo města první a druhé úrovně. To je více než 60 % obyvatelstva. A právě zde vidí společnosti jako Yum China svůj další růstový potenciál – jen v loňském roce zde otevřela 1 800 nových provozoven. Šéfka společnosti Joey Wat uvedla, že „značná část budoucí expanze“ bude cílit právě na spotřebitele v těchto městech.Spotřebitelé hledají kvalitu, ne okázalostV menších městech se formuje nový typ zákazníka – méně impulzivní, ale stále ochotný utrácet. Místní obyvatelé sice čelí nižším příjmům než obyvatelé metropolí, zároveň jsou však věrnější značkám a hledají spolehlivost a kvalitu. Právě to se stává hlavním tahákem pro západní firmy.Podle nedávné zprávy společnosti McKinsey jsou spotřebitelé ve městech třetí a čtvrté úrovně optimističtější ohledně své finanční budoucnosti než ti ve velkých městech. Jsou rovněž ochotni více utrácet za produkty osobní péče, módu nebo stravování mimo domov.Těchto změn si všímají i další značky. Například Skechers má v Číně více než 3 000 obchodů, z nichž většina se nachází právě mimo hlavní centra. Společnosti jako L’Oréal , Procter & Gamble nebo LVMH se rovněž přizpůsobují – mění cenové strategie, nabídku a komunikaci tak, aby lépe odpovídala očekáváním a finančním možnostem spotřebitelů mimo velká města.Technologie umožňují expanzi i bez kamenných prodejenJedním z klíčových faktorů, který umožňuje tento posun, je rozvoj elektronického obchodování a živého vysílání. Díky platformám jako Pinduoduo nebo Douyin se dostávají značky i do regionů, kde by bylo zřízení klasického obchodu příliš nákladné nebo logisticky náročné.Kamenné prodejny ale stále hrají důležitou roli – především tam, kde panuje nízká důvěra v pravost zboží. Fyzická přítomnost značky je v těchto lokalitách často vnímána jako záruka kvality a původu, a zároveň jako statusový symbol.„Podle investičního analytika Kanea Hua ze společnosti Peak Investment se sídlem ve městě Čcheng-tu zásadně změnila živá vysílání způsob, jakým spotřebitelé v menších městech objevují nové produkty. Tito zákazníci jsou dnes nejen lépe informovaní, ale také náročnější.“Výzvy na horizontuZaměření na menší města však není bez rizik. Marže jsou často nižší a logistika složitější. Ne každá značka dokáže efektivně přizpůsobit nabídku specifickým potřebám jednotlivých regionů. Některé domácí řetězce, které vsadily na rychlou expanzi, narazily na limity růstového potenciálu a nyní bojují s přebytečnými kapacitami a nedostatečnou poptávkou ze strany místních spotřebitelů.Otázkou zůstává také udržitelnost poptávky v těchto oblastech. Čínská populace celkově klesá a pokračující krize v sektoru bydlení má vliv i na důvěru domácností v ekonomickou budoucnost. Přesto však menší města představují jednu z mála oblastí, kde růst stále existuje – byť v menším měřítku, pomalejším tempu a za cenu vyšší komplexity a nejistoty.Zatímco západní značky hledají nové způsoby, jak udržet tempo růstu v době globálních nejistot, jejich pozornost se stále více obrací k místům, která byla ještě nedávno považována za druhotná. V očích těchto firem je budoucnost růstu v Číně už méně o mrakodrapech Šanghaje a více o kávě v Neijiangu — a o schopnosti přizpůsobit se odlišné realitě.Zdroj: Getty images
Tagy: Akciečínaexpanzetrendyznačky

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Prodeje piva Constellation Brands klesají kvůli imigraci a ekonomickým tlakům
      2. Americké akcie zaostávají za zbytkem světa nejvýrazněji od roku 1993
      3. Trumpova cla ženou USA do stagflace a posilují Evropu i bitcoin
      4. Apple porušil soudní příkaz kvůli App Store, soud hrozí trestním stíháním
      5. eToro získává pozornost trhu, názory analytiků však zůstávají rozdělené
      6. Atraktivní akcie v sektoru AI pro dlouhodobé investory hledající stabilní růst
      7. Rozvíjející se trhy nabírají na síle, zatímco Amerika ztrácí důvěru investorů
      8. SoFi posiluje růst díky propojení bankovních a úvěrových služeb
      9. „Story“ akcie v roce 2025 letí vzhůru, sází se na ně i za cenu vysokého rizika
      10. Fed potichu nakupuje dluhopisy, zlato a bitcoin reagují růstem
      Advertisement

      Breaking.

      19:55

      Americká cla na brazilské zboží mohou zasáhnout tržby společnosti Embraer stejně jako COVID-19, říká generální ředitel

      19:32

      Schleich jedná o restrukturalizaci dluhu, Partners Group může přijít o kontrolu – Bloomberg

      19:15

      Google podepsal smlouvu na dodávku vodní energie v hodnotě 3 miliard dolarů, což je největší dohoda svého druhu v oblasti čisté energie

      19:00

      Horníci zrušili blokády podél hlavní trasy pro přepravu mědi v Peru, uvedl vůdce protestů

      18:47

      Zisk JPMorgan překonal odhady díky oživení na Wall Street; zvyšuje prognózu úrokových výnosů

      18:47

      Americká cla na brazilské zboží mohou zasáhnout tržby společnosti Embraer stejně jako COVID-19, říká generální ředitel

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: MHill Chicago
      Akcie

      Vydavatel učebnic McGraw Hill míří na burzu s cílem získat až 537 milionů dolarů

      15 července, 2025

      McGraw Hill se vrací na burzu. IPO má přinést až 537 milionů dolarů a ocenění 4 miliardy Vydavatel učebnic a...

      Zdroj: NIQ

      NIQ chystá obří IPO za víc než miliardu dolarů. Ocenění míří na 10 miliard!

      15 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Výplaty dividend by letos mohly dosáhnout rekordní výše. Tyto akcie jsou favority

      15 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Jaký dopad má dosažení tržní kapitalizace Nvidie 4 bilionů dolarů na indexy?

      14 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Strategie, jak se stát full-time investorem s malým startovním kapitálem

      14 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      Akcie

      JPMorgan očekává příliv 500 miliard dolarů a pokračující růst amerických akcií

      11 července, 2025

      Ve druhé polovině letošního roku by se do amerických akcií mohlo přelít až 500 miliard dolarů.

      Nejčtenější zprávy.

      USA hrozí Rusku „přísnými“ cly a sankcemi kvůli válce na Ukrajině

      14 července, 2025

      Rozpor v důvěře spotřebitelů naznačuje vyšší riziko recese a nejistotu na trzích

      13 července, 2025

      S&P 500 zaznamenal týdenní ztrátu v důsledku zesílení obav z obchodní války

      11 července, 2025

      Perspektivní akcie na poli AI, které v redakci právě sledujeme

      13 července, 2025

      Optimismus kolem AI pohání AMD, akcie mohou růst o desítky procent

      11 července, 2025

      S&P 500 mírně posiluje poté, co Trump vyjádřil ochotu jednat o clech

      14 července, 2025

      Akcie Nvidia rostou po obnovení prodeje H20 v Číně a oznámení nového AI procesoru

      15 července, 2025

      xAI vydává omluvu za násilné a antisemitské příspěvky platformy Grok

      12 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.