Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Západní značky nacházejí nový růstový potenciál v menších čínských městech

Zatímco velká města jako Šanghaj nebo Peking již nenabízejí tolik růstových příležitostí jako dříve, západní značky jako Starbucks, Skechers nebo Yum China se čím dál více soustředí na menší čínská města, kde přetrvává silná loajalita ke značkám a menší konkurence.

Michael Klos Autor: Michael Klos
15 července, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Západní značky se stále více zaměřují na menší čínská města kvůli loajalitě spotřebitelů
  • Firmy jako Starbucks (SBUX) a Skechers (SKX) rozšiřují svou přítomnost mimo hlavní metropole
  • Elektronický obchod a živé vysílání usnadňují expanzi i bez kamenných obchodů

 

Tento přesun přichází v době, kdy se čínská spotřebitelská dynamika mění, a to jak geograficky, tak i behaviorálně.

V Neijiangu, městě třetí úrovně v provincii S’-čchuan, se nedávno otevřela první pobočka Starbucks (SBUX) s obsluhou z auta. Zájem byl okamžitý a symbolizuje posun, který se odehrává napříč Čínou. Zatímco některé značky se z nejistého trhu stahují, jiné cítí příležitost právě v regionech, které byly dříve považovány za méně perspektivní.

Podle údajů čínského statistického úřadu žije více než 900 milionů lidí mimo města první a druhé úrovně. To je více než 60 % obyvatelstva. A právě zde vidí společnosti jako Yum China (YUMC) svůj další růstový potenciál – jen v loňském roce zde otevřela 1 800 nových provozoven. Šéfka společnosti Joey Wat uvedla, že „značná část budoucí expanze“ bude cílit právě na spotřebitele v těchto městech.

Zdroj: Shutterstock

Spotřebitelé hledají kvalitu, ne okázalost

V menších městech se formuje nový typ zákazníka – méně impulzivní, ale stále ochotný utrácet. Místní obyvatelé sice čelí nižším příjmům než obyvatelé metropolí, zároveň jsou však věrnější značkám a hledají spolehlivost a kvalitu. Právě to se stává hlavním tahákem pro západní firmy.

Podle nedávné zprávy společnosti McKinsey jsou spotřebitelé ve městech třetí a čtvrté úrovně optimističtější ohledně své finanční budoucnosti než ti ve velkých městech. Jsou rovněž ochotni více utrácet za produkty osobní péče, módu nebo stravování mimo domov.

Advertisement

Těchto změn si všímají i další značky. Například Skechers (SKX) má v Číně více než 3 000 obchodů, z nichž většina se nachází právě mimo hlavní centra. Společnosti jako L’Oréal (OR), Procter & Gamble (PG) nebo LVMH (LVMUY) se rovněž přizpůsobují – mění cenové strategie, nabídku a komunikaci tak, aby lépe odpovídala očekáváním a finančním možnostem spotřebitelů mimo velká města.

Chcete využít této příležitosti?

Technologie umožňují expanzi i bez kamenných prodejen

Jedním z klíčových faktorů, který umožňuje tento posun, je rozvoj elektronického obchodování a živého vysílání. Díky platformám jako Pinduoduo nebo Douyin (čínská verze TikToku) se dostávají značky i do regionů, kde by bylo zřízení klasického obchodu příliš nákladné nebo logisticky náročné.

Kamenné prodejny ale stále hrají důležitou roli – především tam, kde panuje nízká důvěra v pravost zboží. Fyzická přítomnost značky je v těchto lokalitách často vnímána jako záruka kvality a původu, a zároveň jako statusový symbol.

„Podle investičního analytika Kanea Hua ze společnosti Peak Investment se sídlem ve městě Čcheng-tu zásadně změnila živá vysílání způsob, jakým spotřebitelé v menších městech objevují nové produkty. Tito zákazníci jsou dnes nejen lépe informovaní, ale také náročnější.“

Výzvy na horizontu

Zaměření na menší města však není bez rizik. Marže jsou často nižší a logistika složitější. Ne každá značka dokáže efektivně přizpůsobit nabídku specifickým potřebám jednotlivých regionů. Některé domácí řetězce, které vsadily na rychlou expanzi, narazily na limity růstového potenciálu a nyní bojují s přebytečnými kapacitami a nedostatečnou poptávkou ze strany místních spotřebitelů.

Otázkou zůstává také udržitelnost poptávky v těchto oblastech. Čínská populace celkově klesá a pokračující krize v sektoru bydlení má vliv i na důvěru domácností v ekonomickou budoucnost. Přesto však menší města představují jednu z mála oblastí, kde růst stále existuje – byť v menším měřítku, pomalejším tempu a za cenu vyšší komplexity a nejistoty.

Zatímco západní značky hledají nové způsoby, jak udržet tempo růstu v době globálních nejistot, jejich pozornost se stále více obrací k místům, která byla ještě nedávno považována za druhotná. V očích těchto firem je budoucnost růstu v Číně už méně o mrakodrapech Šanghaje a více o kávě v Neijiangu — a o schopnosti přizpůsobit se odlišné realitě.

Zdroj: Getty images
Tento přesun přichází v době, kdy se čínská spotřebitelská dynamika mění, a to jak geograficky, tak i behaviorálně.V Neijiangu, městě třetí úrovně v provincii S’-čchuan, se nedávno otevřela první pobočka Starbucks s obsluhou z auta. Zájem byl okamžitý a symbolizuje posun, který se odehrává napříč Čínou. Zatímco některé značky se z nejistého trhu stahují, jiné cítí příležitost právě v regionech, které byly dříve považovány za méně perspektivní.Podle údajů čínského statistického úřadu žije více než 900 milionů lidí mimo města první a druhé úrovně. To je více než 60 % obyvatelstva. A právě zde vidí společnosti jako Yum China svůj další růstový potenciál – jen v loňském roce zde otevřela 1 800 nových provozoven. Šéfka společnosti Joey Wat uvedla, že „značná část budoucí expanze“ bude cílit právě na spotřebitele v těchto městech.Spotřebitelé hledají kvalitu, ne okázalostV menších městech se formuje nový typ zákazníka – méně impulzivní, ale stále ochotný utrácet. Místní obyvatelé sice čelí nižším příjmům než obyvatelé metropolí, zároveň jsou však věrnější značkám a hledají spolehlivost a kvalitu. Právě to se stává hlavním tahákem pro západní firmy.Podle nedávné zprávy společnosti McKinsey jsou spotřebitelé ve městech třetí a čtvrté úrovně optimističtější ohledně své finanční budoucnosti než ti ve velkých městech. Jsou rovněž ochotni více utrácet za produkty osobní péče, módu nebo stravování mimo domov.Těchto změn si všímají i další značky. Například Skechers má v Číně více než 3 000 obchodů, z nichž většina se nachází právě mimo hlavní centra. Společnosti jako L’Oréal , Procter & Gamble nebo LVMH se rovněž přizpůsobují – mění cenové strategie, nabídku a komunikaci tak, aby lépe odpovídala očekáváním a finančním možnostem spotřebitelů mimo velká města.Chcete využít této příležitosti?Technologie umožňují expanzi i bez kamenných prodejenJedním z klíčových faktorů, který umožňuje tento posun, je rozvoj elektronického obchodování a živého vysílání. Díky platformám jako Pinduoduo nebo Douyin se dostávají značky i do regionů, kde by bylo zřízení klasického obchodu příliš nákladné nebo logisticky náročné.Kamenné prodejny ale stále hrají důležitou roli – především tam, kde panuje nízká důvěra v pravost zboží. Fyzická přítomnost značky je v těchto lokalitách často vnímána jako záruka kvality a původu, a zároveň jako statusový symbol.„Podle investičního analytika Kanea Hua ze společnosti Peak Investment se sídlem ve městě Čcheng-tu zásadně změnila živá vysílání způsob, jakým spotřebitelé v menších městech objevují nové produkty. Tito zákazníci jsou dnes nejen lépe informovaní, ale také náročnější.“Výzvy na horizontuZaměření na menší města však není bez rizik. Marže jsou často nižší a logistika složitější. Ne každá značka dokáže efektivně přizpůsobit nabídku specifickým potřebám jednotlivých regionů. Některé domácí řetězce, které vsadily na rychlou expanzi, narazily na limity růstového potenciálu a nyní bojují s přebytečnými kapacitami a nedostatečnou poptávkou ze strany místních spotřebitelů.Otázkou zůstává také udržitelnost poptávky v těchto oblastech. Čínská populace celkově klesá a pokračující krize v sektoru bydlení má vliv i na důvěru domácností v ekonomickou budoucnost. Přesto však menší města představují jednu z mála oblastí, kde růst stále existuje – byť v menším měřítku, pomalejším tempu a za cenu vyšší komplexity a nejistoty.Zatímco západní značky hledají nové způsoby, jak udržet tempo růstu v době globálních nejistot, jejich pozornost se stále více obrací k místům, která byla ještě nedávno považována za druhotná. V očích těchto firem je budoucnost růstu v Číně už méně o mrakodrapech Šanghaje a více o kávě v Neijiangu — a o schopnosti přizpůsobit se odlišné realitě.Zdroj: Getty images
Tagy: Akciečínaexpanzetrendyznačky


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    21:54

    AB InBev plánuje koupit 85% podíl v BeatBox Beverage za 490 milionů dolarů.

    21:49

    Brazilské trhy končí níže, Bovespa klesá o 3,85 %

    21:44

    Pět akcií ridesharingu ke sledování podle hodnocení WarrenAI

    21:36

    J.P. Morgan zvyšuje hodnocení KGHM, zvyšuje cílovou cenu díky silné prognóze zisků a podpoře komodit.

    21:31

    Zrušení letů IndiGo vede Indii k pozastavení předpisů pro služby pilotů

    21:29

    Zde je důvod, proč Yardeni věří, že ‚rok 2026 by mohl být neobvyklý rok‘

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Wall Street vítá škrty Meta v metaversu. Investoři čekají růst akcií

    5 prosince, 2025

    Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...

    Zdroj: Getty Images

    Platební společnosti zažily nejhorší rok za 15 let. Kde hledat příležitosti

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Čínská firma Moore Threads vystřelila po IPO o více než 400 %

    5 prosince, 2025
    Zdroj: lumexaimaging

    IPO Lumexa Imaging: Jeden z největších hráčů v diagnostice míří na burzu

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Proč partnerství Microsoftu s OpenAI může být klíčové pro růst akcií

    5 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Trumpova úprava norem spotřeby paliva: proč nepovede k levnějším automobilům

    4 prosince, 2025

    Americké akcie po slabých údajích o zaměstnanosti v soukromém sektoru klesají

    3 prosince, 2025

    Index S&P 500 zahajuje prosinec s mírnými ztrátami, investoři sledují Fed

    1 prosince, 2025

    S&P 500 sílí, data o zaměstnanosti podpořila sázky na snížení úrokových sazeb

    3 prosince, 2025

    Trump vybírá šéfa Fedu, který prosadí rychlejší snížení sazeb

    1 prosince, 2025

    S&P 500 zaznamenal mírný nárůst před zveřejněním klíčových údajů o inflaci

    4 prosince, 2025

    S&P 500 sílí, nejnovější data o inflaci potvrzují očekávání snížení sazeb Fedu

    5 prosince, 2025

    S&P 500 posiluje díky obnovení zájmu o technologické akcie

    2 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost