Wolfe Research uvedl, že investiční příběh společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) se stále více soustředí na její úsilí v oblasti AI a autonomie, i když krátkodobý výhled pro její hlavní automobilový byznys zůstává pod tlakem.
„Tato společnost se obchoduje spíše na základě narativu než čísel,“ napsali analytici. „Důvěra v příležitosti Tesly v oblasti AI zůstává nejdůležitějším hnacím motorem akcií.“
Makléřská společnost poukázala na několik nadcházejících katalyzátorů, včetně potenciálního schválení plně autonomního řízení v Číně a Evropě, hands-free řízení v některých částech USA a vývoje robotických taxi.
Wolfe také poznamenal, že humanoidní robot Optimus společnosti Tesla má být v roce 2026 uveden do sériové výroby, přičemž dlouhodobým cílem je dosáhnout do roku 2030 výroby 1 milionu kusů ročně.
Navzdory těmto ambicím společnost snížila odhady EPS pro roky 2025 a 2026 na 1,62 USD a 1,67 USD, což je výrazně pod konsensuálními očekáváními. Uvedla, že před námi stojí „náročné“ období, zejména pokud poptávka po modelech Model 3 a Model Y oslabí po vypršení daňových úlev na elektromobily v USA na konci roku 2025.
Divize Tesla Energy vynikla jako relativně silná. „Očekáváme, že tržby divize Energy se v roce 2026 zdvojnásobí oproti roku 2024 (na ~18 mld. USD oproti 9,2 mld. USD) a dosáhnou silné hrubé marže,“ uvedl Wolfe a zdůraznil výhodu společnosti v oblasti rozsahu a integrace, protože globální poptávka po bateriích pro skladování energie převyšuje nabídku.

Wolfe Research uvedl, že investiční příběh společnosti Tesla se stále více soustředí na její úsilí v oblasti AI a autonomie, i když krátkodobý výhled pro její hlavní automobilový byznys zůstává pod tlakem.
„Tato společnost se obchoduje spíše na základě narativu než čísel,“ napsali analytici. „Důvěra v příležitosti Tesly v oblasti AI zůstává nejdůležitějším hnacím motorem akcií.“
Makléřská společnost poukázala na několik nadcházejících katalyzátorů, včetně potenciálního schválení plně autonomního řízení v Číně a Evropě, hands-free řízení v některých částech USA a vývoje robotických taxi.
Wolfe také poznamenal, že humanoidní robot Optimus společnosti Tesla má být v roce 2026 uveden do sériové výroby, přičemž dlouhodobým cílem je dosáhnout do roku 2030 výroby 1 milionu kusů ročně.
Navzdory těmto ambicím společnost snížila odhady EPS pro roky 2025 a 2026 na 1,62 USD a 1,67 USD, což je výrazně pod konsensuálními očekáváními. Uvedla, že před námi stojí „náročné“ období, zejména pokud poptávka po modelech Model 3 a Model Y oslabí po vypršení daňových úlev na elektromobily v USA na konci roku 2025.
Divize Tesla Energy vynikla jako relativně silná. „Očekáváme, že tržby divize Energy se v roce 2026 zdvojnásobí oproti roku 2024 a dosáhnou silné hrubé marže,“ uvedl Wolfe a zdůraznil výhodu společnosti v oblasti rozsahu a integrace, protože globální poptávka po bateriích pro skladování energie převyšuje nabídku.