Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Walmart roste, Target ztrácí a rozdíl mezi řetězci se prohlubuje

Rozdíly mezi dvěma americkými maloobchodními giganty, Walmartem a Targetem, se v posledních třech letech dramaticky prohloubily.

Michael Klos Autor: Michael Klos
23 srpna, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

    • Walmart (WMT) posílil díky levnějším cenám, potravinám a silné logistice
    • Target (TGT) ztrácí kvůli vyšším cenám a slevové strategii, která změnila chování zákazníků
    • Tržby Walmartu rostou, Target ve stejných obchodech hlásí pokles

‚

 

Zatímco akcie Walmartu (WMT) od roku 2022 vzrostly o více než 100 %, Target ve stejném období odepsal téměř polovinu své hodnoty. Nedávno zveřejněné čtvrtletní výsledky jen potvrdily, že Target bojuje nejen s cenovou politikou, ale i s otázkou vlastní identity.

Podle analytiků je klíčovým faktorem rozdílného vývoje cenová strategie. David Wagner z Aptus Capital Advisors připomněl, že nákupní košík ve Walmartu vyjde o 12–15 % levněji než v Targetu (TGT). To je zásadní rozdíl v době, kdy spotřebitelé všech příjmových skupin šetří a soustředí se na cenu.

Walmart navíc těží ze své obrovské hotovostní rezervy a velikosti. Díky tomu dokáže rychleji zásobovat obchody i e-commerce sklady a zajistit, že zákazníci najdou potřebné zboží. Target v tomto ohledu zůstává pozadu a v očích spotřebitelů začíná ztrácet pověst spolehlivého prodejce.

Velkou roli sehrála i pandemie. Krize dodavatelských řetězců a prudký nárůst cen energií a potravin v roce 2022 odklonily spotřebitele k základním potřebám, zejména k potravinám, které tvoří většinu tržeb Walmartu. Target se snažil reagovat výraznými slevami, čímž si ale – jak upozorňují analytici – „naučil zákazníky čekat na slevy“. Tento krok sice krátkodobě vyřešil přebytek zásob, dlouhodobě však změnil nákupní zvyklosti zákazníků.

Zdroj: Shutterstock

Identita mezi stylem a realitou

Target se po desetiletí profiloval jako „lepší“ alternativa diskontních řetězců. Brian Mulberry ze společnosti Zacks připomněl, že firma chtěla být vnímána jako obchod nabízející stylové produkty za rozumnou cenu, nikoli jako další Kmart s levnými speciálními nabídkami. Tento positioning fungoval, dokud se maloobchodní prostředí zásadně nezměnilo.

Advertisement

S rozmachem online nakupování a rostoucí poptávkou po rychlosti a pohodlí se však Target dostává do slepé uličky. Podle Jamieho Meyerse z Laffer Tengler Investments působí firma jako v „identitní krizi“ – není jasné, zda je spíše módním řetězcem, diskontem nebo konkurentem Amazonu.

Nejasná strategie se promítá i do provozu obchodů. Analytici upozorňují na problémy s organizací prodejen, časté výpadky některých produktů a slabší e-commerce platformu. Zatímco digitální obchod Targetu mírně roste, chybí mu rozsah a cash flow, aby se mohl rovnat Walmartu, jehož online divize je jen na hraně ziskovosti.

Chcete využít této příležitosti?

Čísla mluví jasně

Rozdíly v posledních výsledcích jsou zřetelné. Ve druhém čtvrtletí vzrostly srovnatelné tržby Walmartu v USA o 4,6 %, především díky potravinám a produktům pro zdraví a wellness. Target naopak vykázal pokles tržeb ve stejných obchodech o 1,9 %. Tento kontrast jen podtrhuje, jak odlišně oba řetězce reagují na změny spotřebitelských preferencí.

Další slabinou Targetu je vyšší závislost na dovozu. Odcházející generální ředitel Brian Cornell sám uvedl, že Target patří mezi největší dovozce v USA. To firmu činí zranitelnější vůči americkým clům, která mohou zvýšit ceny importovaného zboží. Walmart oproti tomu zdůrazňuje, že více než dvě třetiny jeho sortimentu v USA pocházejí z domácí výroby.

Navíc investoři zůstávají skeptičtí i přes oznámenou změnu vedení. Target od února povede nový generální ředitel Michael Fiddelke, který má vrátit společnosti jasnější směr. Trh mu ale zatím příliš nevěří – počet doporučení „prodat“ mezi analytiky vzrostl a nyní tvoří 16 % všech hodnocení, což je u velkých akcií neobvyklé.

Cesta k oživení nebude snadná

Fiddelke tvrdí, že firma podnikne kroky k „znovuobjevení svého stylu“. Analytici však varují, že konkurence se mezitím posunula. Podle Kelly Banie z BMO se prostředí maloobchodu redefinovalo kombinací pohodlí, rychlosti a výběru, což jsou atributy, kde Target zaostává.

Další ránu utrpěla společnost po negativní reakci zákazníků na změny v oblasti diverzity a inkluze. Spolu s problémy v dodavatelských řetězcích a dopady cel se tak Target ocitá pod tlakem z více stran.

Jonathan Lazarow z Ambrose Lazarow přirovnal firmu k „o něco jasnějšímu a o něco méně depresivnímu Walmartu nebo Kohl’s“ (KSS), ale zdůraznil, že nový šéf bude mít méně prostoru pro manévrování. V očích investorů tak Target zůstává firmou, která sice má tradici a zákaznickou základnu, ale chybí jí jednoznačný směr, jak obstát ve světě dominovaném Walmartem a Amazonem (AMZN).

Target se tak nachází na rozcestí. Walmart v posledních letech dokázal využít své velikosti, finanční síly i orientace na potraviny, aby upevnil svou dominanci. Target naproti tomu zápasí s identitou a důvěrou investorů. Budoucnost společnosti bude záviset na tom, zda se novému vedení podaří znovu nastavit jasnou strategii, která přitáhne zákazníky nejen cenou, ale i hodnotou a stylem.

Zdroj: Shutterstock
Zatímco akcie Walmartu od roku 2022 vzrostly o více než 100 %, Target ve stejném období odepsal téměř polovinu své hodnoty. Nedávno zveřejněné čtvrtletní výsledky jen potvrdily, že Target bojuje nejen s cenovou politikou, ale i s otázkou vlastní identity.Podle analytiků je klíčovým faktorem rozdílného vývoje cenová strategie. David Wagner z Aptus Capital Advisors připomněl, že nákupní košík ve Walmartu vyjde o 12–15 % levněji než v Targetu . To je zásadní rozdíl v době, kdy spotřebitelé všech příjmových skupin šetří a soustředí se na cenu.Walmart navíc těží ze své obrovské hotovostní rezervy a velikosti. Díky tomu dokáže rychleji zásobovat obchody i e-commerce sklady a zajistit, že zákazníci najdou potřebné zboží. Target v tomto ohledu zůstává pozadu a v očích spotřebitelů začíná ztrácet pověst spolehlivého prodejce.Velkou roli sehrála i pandemie. Krize dodavatelských řetězců a prudký nárůst cen energií a potravin v roce 2022 odklonily spotřebitele k základním potřebám, zejména k potravinám, které tvoří většinu tržeb Walmartu. Target se snažil reagovat výraznými slevami, čímž si ale – jak upozorňují analytici – „naučil zákazníky čekat na slevy“. Tento krok sice krátkodobě vyřešil přebytek zásob, dlouhodobě však změnil nákupní zvyklosti zákazníků.Identita mezi stylem a realitouTarget se po desetiletí profiloval jako „lepší“ alternativa diskontních řetězců. Brian Mulberry ze společnosti Zacks připomněl, že firma chtěla být vnímána jako obchod nabízející stylové produkty za rozumnou cenu, nikoli jako další Kmart s levnými speciálními nabídkami. Tento positioning fungoval, dokud se maloobchodní prostředí zásadně nezměnilo.S rozmachem online nakupování a rostoucí poptávkou po rychlosti a pohodlí se však Target dostává do slepé uličky. Podle Jamieho Meyerse z Laffer Tengler Investments působí firma jako v „identitní krizi“ – není jasné, zda je spíše módním řetězcem, diskontem nebo konkurentem Amazonu.Nejasná strategie se promítá i do provozu obchodů. Analytici upozorňují na problémy s organizací prodejen, časté výpadky některých produktů a slabší e-commerce platformu. Zatímco digitální obchod Targetu mírně roste, chybí mu rozsah a cash flow, aby se mohl rovnat Walmartu, jehož online divize je jen na hraně ziskovosti. Chcete využít této příležitosti?Čísla mluví jasněRozdíly v posledních výsledcích jsou zřetelné. Ve druhém čtvrtletí vzrostly srovnatelné tržby Walmartu v USA o 4,6 %, především díky potravinám a produktům pro zdraví a wellness. Target naopak vykázal pokles tržeb ve stejných obchodech o 1,9 %. Tento kontrast jen podtrhuje, jak odlišně oba řetězce reagují na změny spotřebitelských preferencí.Další slabinou Targetu je vyšší závislost na dovozu. Odcházející generální ředitel Brian Cornell sám uvedl, že Target patří mezi největší dovozce v USA. To firmu činí zranitelnější vůči americkým clům, která mohou zvýšit ceny importovaného zboží. Walmart oproti tomu zdůrazňuje, že více než dvě třetiny jeho sortimentu v USA pocházejí z domácí výroby.Navíc investoři zůstávají skeptičtí i přes oznámenou změnu vedení. Target od února povede nový generální ředitel Michael Fiddelke, který má vrátit společnosti jasnější směr. Trh mu ale zatím příliš nevěří – počet doporučení „prodat“ mezi analytiky vzrostl a nyní tvoří 16 % všech hodnocení, což je u velkých akcií neobvyklé. Cesta k oživení nebude snadnáFiddelke tvrdí, že firma podnikne kroky k „znovuobjevení svého stylu“. Analytici však varují, že konkurence se mezitím posunula. Podle Kelly Banie z BMO se prostředí maloobchodu redefinovalo kombinací pohodlí, rychlosti a výběru, což jsou atributy, kde Target zaostává.Další ránu utrpěla společnost po negativní reakci zákazníků na změny v oblasti diverzity a inkluze. Spolu s problémy v dodavatelských řetězcích a dopady cel se tak Target ocitá pod tlakem z více stran.Jonathan Lazarow z Ambrose Lazarow přirovnal firmu k „o něco jasnějšímu a o něco méně depresivnímu Walmartu nebo Kohl’s“ , ale zdůraznil, že nový šéf bude mít méně prostoru pro manévrování. V očích investorů tak Target zůstává firmou, která sice má tradici a zákaznickou základnu, ale chybí jí jednoznačný směr, jak obstát ve světě dominovaném Walmartem a Amazonem .Target se tak nachází na rozcestí. Walmart v posledních letech dokázal využít své velikosti, finanční síly i orientace na potraviny, aby upevnil svou dominanci. Target naproti tomu zápasí s identitou a důvěrou investorů. Budoucnost společnosti bude záviset na tom, zda se novému vedení podaří znovu nastavit jasnou strategii, která přitáhne zákazníky nejen cenou, ale i hodnotou a stylem.
Tagy: Akciemaloobchodtargettrendywalmart


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    16:11

    Pět hlavních aktualizací AI od analytiků: Microsoft a Amazon dostaly snížené hodnocení, IBM zahájeno s hodnocením Outperform.

    15:40

    Collins z Fedu: Současná měnová politika je vhodná, nejistota ohledně snižování sazeb.

    13:31

    Trump čelí stejné situaci jako Biden: Američané nenávidí rostoucí ceny.

    12:20

    Švýcarský regulátor varuje, že rizika hypoték rostou, protože banky rozšiřují úvěrové směrnice.

    11:57

    Proč čínská ekonomika čelí neočekávaným výzvám ze všech stran?

    11:53

    Analýza zprávy o minerálech od čínského výboru

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Investice

    Společnost Quantgroup – černý kůň hongkongského IPO boomu

    21 listopadu, 2025

    Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...

    Zdroj: Getty Images

    Kupte akcie této společnosti vyrábějící drony, radí analytik. Čeká ji další růst

    21 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Deutsche Bank doporučuje nakoupit akcie Live Nation po „přehnaném“ poklesu

    21 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Deutsche Bank tvrdí, že je čas nakoupit akcie této kryptoměnové burzy

    20 listopadu, 2025
    Zdroj: Burzovnisvet

    Santa Claus Rally: Proč je listopad ideální měsíc pro nákup akcií

    20 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    Chuangxin Industries

    Datum IPO: 24 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 20,36 miliard HKD až 21,98 miliard HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    CPI Europe kupuje od CPIPG 12.000 bytů v ČR za téměř 15 miliard korun

    21 listopadu, 2025

    Americké akcie po zveřejnění zprávy o zaměstnanosti prudce vzrostly

    20 listopadu, 2025

    Proměnlivá pozice amerického dolaru těsně před koncem roku

    18 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá, nadšení kolem Nvidie slábne a s ním i sázky na snížení sazeb

    20 listopadu, 2025

    Nvidia čelí největšímu testu roku, který může otřást celým AI trhem

    18 listopadu, 2025

    S&P 500 posiluje díky nadějím na snížení úrokových sazeb, Nvidia kolísá

    21 listopadu, 2025

    Čína ovládá klíčové suroviny pro AI a vystavuje americkou ekonomiku riziku

    22 listopadu, 2025

    Dolar mírně posiluje před klíčovými daty o zaměstnanosti z USA

    19 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    Akcie

    Evropské trhy rostou, výsledky Nvidie zmenšily strach z AI bubliny

    20 listopadu, 2025

    Evropské akciové trhy zahájily čtvrteční obchodování v pozitivním tónu.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.