Akcie společnosti BYD kótované na hongkongské burze v pondělí klesly téměř o 8 % poté, co čínský výrobce elektromobilů oznámil prudký pokles čtvrtletního zisku v důsledku agresivní cenové války v domácím odvětví.
Konkurent společnosti Tesla v pátek oznámil čistý zisk ve výši 6,36 miliardy juanů (891 milionů dolarů) za čtvrtletí duben–červen, což je podle údajů LSEG pokles o přibližně 30 % oproti předchozímu roku.
K tomuto výsledku došlo navzdory růstu zahraničního prodeje, který pomohl společnosti zvýšit tržby meziročně o 14 % na přibližně 201 miliard juanů.
Ziskovost společnosti BYD byla poškozena vypuknutím další slevové války v Číně v minulém čtvrtletí – což se v tomto odvětví stalo běžným jevem.
Společnost ve svém pololetním výkazu zisku uvedla, že „zvýšená cenová konkurence a časté případy nadměrného marketingu“ v čínském odvětví elektromobilů „měly nepříznivý periodický dopad na rozvoj tohoto odvětví“.
Podle nedávné zprávy Nomura, která cituje údaje zpráva Autohome Research Institute, klesly maloobchodní ceny automobilů v Číně za poslední dva roky přibližně o 19 % na zhruba 165 000 juanů (22 900 USD).

Akcie společnosti BYD kótované na hongkongské burze v pondělí klesly téměř o 8 % poté, co čínský výrobce elektromobilů oznámil prudký pokles čtvrtletního zisku v důsledku agresivní cenové války v domácím odvětví.
Konkurent společnosti Tesla v pátek oznámil čistý zisk ve výši 6,36 miliardy juanů za čtvrtletí duben–červen, což je podle údajů LSEG pokles o přibližně 30 % oproti předchozímu roku.
K tomuto výsledku došlo navzdory růstu zahraničního prodeje, který pomohl společnosti zvýšit tržby meziročně o 14 % na přibližně 201 miliard juanů.
Ziskovost společnosti BYD byla poškozena vypuknutím další slevové války v Číně v minulém čtvrtletí – což se v tomto odvětví stalo běžným jevem.
Společnost ve svém pololetním výkazu zisku uvedla, že „zvýšená cenová konkurence a časté případy nadměrného marketingu“ v čínském odvětví elektromobilů „měly nepříznivý periodický dopad na rozvoj tohoto odvětví“.
Podle nedávné zprávy Nomura, která cituje údaje zpráva Autohome Research Institute, klesly maloobchodní ceny automobilů v Číně za poslední dva roky přibližně o 19 % na zhruba 165 000 juanů .