Federální úřad pro letectví (FAA) plánuje navrhnout změny v certifikaci rychlosti nových komerčních letadel, uvedla ve čtvrtek Trumpova administrativa v oznámení.
FAA uvedla, že do prosince plánuje navrhnout změny „s cílem modernizovat určité certifikační normy pro letadla dopravní kategorie a pohonné systémy“. Uvedla, že tato snaha bude deregulační, protože sníží počet „výjimek, zvláštních podmínek a rovnocenných úrovní bezpečnostních zjištění požadovaných během certifikačního procesu“.
Bývalý šéf FAA Mike Whitaker v prosinci agentuře Reuters sdělil, že úřad chce zjednodušit certifikaci letadel a pracuje na využití „lepší technologie“, která by k tomuto zjednodušení přispěla.
FAA uvedla, že očekává, že návrh „sníží náklady na certifikaci a zkrátí dobu potřebnou k certifikaci nových a změněných produktů jak pro průmysl, tak pro FAA, přičemž úroveň bezpečnosti zůstane zachována nebo se zvýší“. FAA také plánuje harmonizovat své předpisy s mezinárodními normami.
Boeing původně doufal, že model 737 MAX 7 získá certifikaci v roce 2022, ale narazil na řadu problémů. V lednu Boeing stáhl svou žádost o výjimku z bezpečnostních předpisů, která se týkala problému s odmrazováním motorů.

Federální úřad pro letectví plánuje navrhnout změny v certifikaci rychlosti nových komerčních letadel, uvedla ve čtvrtek Trumpova administrativa v oznámení.
FAA uvedla, že do prosince plánuje navrhnout změny „s cílem modernizovat určité certifikační normy pro letadla dopravní kategorie a pohonné systémy“. Uvedla, že tato snaha bude deregulační, protože sníží počet „výjimek, zvláštních podmínek a rovnocenných úrovní bezpečnostních zjištění požadovaných během certifikačního procesu“.
Bývalý šéf FAA Mike Whitaker v prosinci agentuře Reuters sdělil, že úřad chce zjednodušit certifikaci letadel a pracuje na využití „lepší technologie“, která by k tomuto zjednodušení přispěla.
FAA uvedla, že očekává, že návrh „sníží náklady na certifikaci a zkrátí dobu potřebnou k certifikaci nových a změněných produktů jak pro průmysl, tak pro FAA, přičemž úroveň bezpečnosti zůstane zachována nebo se zvýší“. FAA také plánuje harmonizovat své předpisy s mezinárodními normami.
Boeing původně doufal, že model 737 MAX 7 získá certifikaci v roce 2022, ale narazil na řadu problémů. V lednu Boeing stáhl svou žádost o výjimku z bezpečnostních předpisů, která se týkala problému s odmrazováním motorů.