Bernstein rozšiřuje svou analytickou metodologii pro evropské letecké společnosti, přičemž kritizuje tradiční měřítka, jako je provozní marže a výnos z investovaného kapitálu (ROIC), a prohlašuje, že jsou nedostatečné pro hodnocení tohoto odvětví.
Podle analýz se letos očekává, že Ryanair dosáhne provozní marže ve výši 16%, zatímco IAG dosahuje marže 14%. Přesto, co se týče ekonomiky jednotek, IAG s hodnotou €1.3ct převyšuje Ryanair s €0.8ct.
Analytici varují, že srovnávání těchto společností pouze prostřednictvím provozní marže může být zavádějící, vzhledem k rozdílům v obchodních modelech. Bernstein navrhuje rozdělit ROIC do šesti komponentů: EBIT/ASK, daňová sazba, vzdálenost letu, velikost letadla, hodnoty letadel a další aktiva, což by mělo poskytnout hlubší pohled na konkurenční výhodu jednotlivých aerolinek.
Ryanair čelí výhodě díky nízkým nákladům na letadla a nižší zátěži aktiv, zatímco IAG dosahuje nejlepších výsledků v oblasti ekonomiky jednotek. Bernstein dále uvádí, že IAG je nejlepší volbou z pohledu struktury trendů a potenciálu vysokého návratu hotovosti (více než 50% tržní kapitalizace vráceno jako hotovost během příštích 5 let).
Chcete využít této příležitosti?
Experti doporučují investice do IAG, přičemž udávají cílovou cenu £4.70.
Bernstein rozšiřuje svou analytickou metodologii pro evropské letecké společnosti, přičemž kritizuje tradiční měřítka, jako je provozní marže a výnos z investovaného kapitálu , a prohlašuje, že jsou nedostatečné pro hodnocení tohoto odvětví.
Podle analýz se letos očekává, že Ryanair dosáhne provozní marže ve výši 16%, zatímco IAG dosahuje marže 14%. Přesto, co se týče ekonomiky jednotek, IAG s hodnotou €1.3ct převyšuje Ryanair s €0.8ct.
Analytici varují, že srovnávání těchto společností pouze prostřednictvím provozní marže může být zavádějící, vzhledem k rozdílům v obchodních modelech. Bernstein navrhuje rozdělit ROIC do šesti komponentů: EBIT/ASK, daňová sazba, vzdálenost letu, velikost letadla, hodnoty letadel a další aktiva, což by mělo poskytnout hlubší pohled na konkurenční výhodu jednotlivých aerolinek.
Ryanair čelí výhodě díky nízkým nákladům na letadla a nižší zátěži aktiv, zatímco IAG dosahuje nejlepších výsledků v oblasti ekonomiky jednotek. Bernstein dále uvádí, že IAG je nejlepší volbou z pohledu struktury trendů a potenciálu vysokého návratu hotovosti .Chcete využít této příležitosti?
Experti doporučují investice do IAG, přičemž udávají cílovou cenu £4.70.