Společnost Robert Bosch, přední dodavatel automobilového průmyslu, oznámila, že bude muset propustit 13 000 zaměstnanců v rámci snahy o snížení nákladů. Tato komplikovaná situace byla způsobena stagnující poptávkou na trhu a konkurencí, která tlačí na zaměstnavatele, aby se snažili o úspory.
Podle předběžných odhadů se roční nákladový rozdíl společnosti Bosch pohybuje kolem 2,5 miliardy eur (přibližně 2,9 miliardy dolarů). Společnost se nachází v obtížné ekonomické situaci, která ji nutí k urychlenému jednání o snížení nákladů. Mezi plánovanými kroky je kromě propouštění také snížení nákladů na materiál a provoz, nízké investice do zařízení a zjednodušení logistických a dodavatelských řetězců.
V rámci těchto změn se plánuje propouštění na různých místech po Německu až do konce roku 2030. Očekává se, že propouštění bude nepříjemné, ale nutné. Stefan Grosch, člen vedení a ředitel průmyslových vztahů, uvedl: „Musíme naléhavě pracovat na naší konkurenceschopnosti v oblasti mobility a trvale snižovat naše náklady.“
Stefan Hartung, generální ředitel Bosch, také uvedl, že v roce 2025 očekává růst tržeb o přibližně 2 % z předešlého roku, kdy jejich tržby dosáhly 90,5 miliardy eur. Nedávné změny v obchodních dohodách mezi USA a EU, které oznámily nižší 15% celní sazbu na automobily a autodíly i pro EU, však nezmírnily tlak na evropský automobilový průmysl.
Chcete využít této příležitosti?
Markus Heyn, další člen vedení Bosch, varoval, že geopolitičtí vývoj a obchodní bariéry vytvářejí značnou nejistotu. „Očekává se, že intenzita soutěže bude i nadále výrazně růst,“ dodal.
Podle aktuálních údajů měla Bosch v loňském roce přibližně 418 000 zaměstnanců po celém světě.
Společnost Robert Bosch, přední dodavatel automobilového průmyslu, oznámila, že bude muset propustit 13 000 zaměstnanců v rámci snahy o snížení nákladů. Tato komplikovaná situace byla způsobena stagnující poptávkou na trhu a konkurencí, která tlačí na zaměstnavatele, aby se snažili o úspory.
Podle předběžných odhadů se roční nákladový rozdíl společnosti Bosch pohybuje kolem 2,5 miliardy eur . Společnost se nachází v obtížné ekonomické situaci, která ji nutí k urychlenému jednání o snížení nákladů. Mezi plánovanými kroky je kromě propouštění také snížení nákladů na materiál a provoz, nízké investice do zařízení a zjednodušení logistických a dodavatelských řetězců.
V rámci těchto změn se plánuje propouštění na různých místech po Německu až do konce roku 2030. Očekává se, že propouštění bude nepříjemné, ale nutné. Stefan Grosch, člen vedení a ředitel průmyslových vztahů, uvedl: „Musíme naléhavě pracovat na naší konkurenceschopnosti v oblasti mobility a trvale snižovat naše náklady.“
Stefan Hartung, generální ředitel Bosch, také uvedl, že v roce 2025 očekává růst tržeb o přibližně 2 % z předešlého roku, kdy jejich tržby dosáhly 90,5 miliardy eur. Nedávné změny v obchodních dohodách mezi USA a EU, které oznámily nižší 15% celní sazbu na automobily a autodíly i pro EU, však nezmírnily tlak na evropský automobilový průmysl.Chcete využít této příležitosti?
Markus Heyn, další člen vedení Bosch, varoval, že geopolitičtí vývoj a obchodní bariéry vytvářejí značnou nejistotu. „Očekává se, že intenzita soutěže bude i nadále výrazně růst,“ dodal.
Podle aktuálních údajů měla Bosch v loňském roce přibližně 418 000 zaměstnanců po celém světě.