Čína zaznamenala významný pokrok v komercializaci solid-state baterií, což by mohlo znamenat zásadní zlom v technologii baterií. Podle analýzy společnosti Bernstein, solid-state baterie slibují větší kapacitu uchování energie než tradiční lithium-iontové alternativa, což umožňuje delší dojezd elektrických vozidel.
V reakci na růst poptávky po těchto bateriích, čínské společnosti realizují pozitivní kroky v oblasti jejich výroby. Například Wuxi Lead Intelligent Equipment hlásí zvýšení poptávky po výrobním vybavení pro polotuhé a úplně pevné baterie v prvních šesti měsících roku 2025, kdy tyto produkty představují významnou část jejich příjmů.
V návaznosti na to plánuje společnost Gotion zahájit masovou výrobu 2 GWh celé kapacity ASSB již příští rok, zatímco EVE Energy představí pilotní linku této technologie v roce 2026. Nicméně, vysoká cena ASSB, která je zhruba 10krát vyšší než u stávajících baterií, obdobně omezí poptávku na prémiové aplikace.
Analytici varují, že úspěšná masová implementace solid-state baterií by mohla znamenat „polibek smrti“ pro motorové vozy se spalovacími motory, protože by významně zlepšily výkon a dojezd elektromobilů. Anketa provedená v USA ukázala, že 35% Američanů upřednostňuje elektromobily s dojezdem alespoň 500 mil.
Chcete využít této příležitosti?Očekává se, že solid-state baterie poskytnou nový impuls pro rozvoj trhu s elektromobily, kdy spotřebitelé reagují prospěšně na delší dojezd a kratší doby nabíjení. Komentáře uvedené v analýze naznačují, že čínská poptávka po těchto technologiích by mohla přinést výrazné změny v automobilovém průmyslu, zejména v brzké budoucnosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky