Vietnamský výrobce elektromobilů VinFast ve čtvrtek oznámil vyšší čistou ztrátu za druhé čtvrtletí, protože zvýšil výdaje na expanzi a marketing, aby podpořil svou ambiciózní strategii růstu.
Výrobce elektromobilů vykázal za čtvrtletí končící 30. červnem čistou ztrátu ve výši 812 milionů dolarů, což je o 15 % více než v předchozích třech měsících. Tržby vzrostly o 1,9 % oproti předchozímu čtvrtletí a o 91,6 % meziročně na 663 milionů dolarů.
Dodávky vozidel vzrostly meziročně o 172 % na 35 837 kusů za čtvrtletí, přičemž největším trhem zůstává domácí Vietnam.
To znamenalo, že dodávky za první pololetí dosáhly 72 167 kusů, což znamená, že společnost má před sebou ještě hodně práce, aby dosáhla svého ročního prodejního cíle 200 000 kusů.
„Obvykle dodávky v první polovině roku představují asi 30 % z celkového objemu,“ řekla předsedkyně Thuy Le agentuře Reuters.
„Do konce roku nás čeká ještě mnoho dodávek, a to jak ve Vietnamu, tak na mezinárodních trzích, včetně Indonésie, Filipín, Indie a severoamerického trhu.“
Společnost, která v roce 2022 přešla na výrobu výhradně elektrických vozidel, uvedla, že je přesvědčena o splnění svých dodacích cílů pro rok 2025, a znovu potvrdila svůj závazek dosáhnout do konce roku 2026 bodu zvratu.
Chcete využít této příležitosti?„V každém podnikání musíte na začátku počítat s určitými ztrátami, ale hrubá marže se zlepšuje a stále směřujeme k dosažení rovnováhy,“ řekl Le.
Skupina minulý měsíc odprodala své výzkumné a vývojové aktivity svému zakladateli a generálnímu řediteli Pham Nhat Vuongovi za 1,5 miliardy dolarů, aby podpořila své expanzní plány.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky