Volkswagenova divize SEAT je ve konstruktivních jednáních s Bruselem ohledně možnosti osvobození svého elektrického vozu od vysokých dovozních cel, informoval generální ředitel divize Markus Haupt. V současnosti se na CUPRA Tavascan, SUV coupe vyráběném v Číně, vztahuje dodatečné clo ve výši 20.7% vedle stávající 10% daně, což bylo zavedeno po nových tarifech na elektrická vozidla vyrobená v Číně v minulém roce.
Haupt uvedl, že jednání s Evropskou komisí probíhají již několik měsíců a nyní jsou ve finální fázi. „Jsme přesvědčeni, že brzy dosáhneme pozitivního výsledku,“ prohlásil Haupt na autosalonu IAA v Mnichově a jednání označil za „velmi dobrá“.
Je důležité poznamenat, že CUPRA Tavascan, i když se vyrábí v Číně, je navržen ve Španělsku a vyvinut v Evropě, kde také pocházejí některé součásti. Mezitím SEAT/CUPRA zaznamenal pokles provozního zisku o 91% v první polovině roku 2025, částečně kvůli těmto celním nákladům. Také varoval, že kolem 1,500 pracovníků čelí riziku propouštění, pokud zůstane clo na současných úrovních.
V souvislosti s expanzními plány CUPRA do Spojených států Haupt zmínil, že tato strategie byla do roku 2030 odložena kvůli místním tarifům. Místo toho se značka zaměřuje na možný vstup na trhy Blízkého východu, kde je velká poptávka po automobilech mezi mladými a bohatými klienty.
Chcete využít této příležitosti?Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky