Disney zaplatí 10 milionů dolarů za urovnání sporu s Federální obchodní komisí (FTC), která společnosti vytýká, že umožnila shromažďování osobních údajů dětí, které sledovaly videa pro děti na YouTube, aniž by o tom řádně informovala rodiče nebo získala jejich souhlas.
Dohoda, kterou na základě doporučení FTC podalo ministerstvo spravedlnosti, se týká porušení pravidel na ochranu soukromí dětí na internetu (COPPA). Podle stížnosti Disney řádně neoznačil některé ze svých videí na YouTube jako „Made for Kids“ (určené pro děti), což umožnilo shromažďování osobních údajů od dětí mladších 13 let pro cílenou reklamu.
„Tento případ podtrhuje odhodlání FTC prosazovat COPPA, které bylo přijato Kongresem, aby zajistilo, že rozhodnutí o shromažďování a používání osobních údajů jejich dětí online budou činit rodiče, nikoli společnosti jako Disney,“ uvedl předseda FTC Andrew N. Ferguson.
Po dohodě FTC s YouTube z roku 2019 ohledně porušení COPPA začal YouTube vyžadovat, aby tvůrci obsahu označovali videa jako „Made for Kids“ (MFK) nebo „Not Made for Kids“ (NMFK). U videí označených jako MFK jsou některé funkce deaktivovány, včetně personalizovaných reklam a sekcí komentářů.
Disney zaplatí 10 milionů dolarů za urovnání sporu s Federální obchodní komisí , která společnosti vytýká, že umožnila shromažďování osobních údajů dětí, které sledovaly videa pro děti na YouTube, aniž by o tom řádně informovala rodiče nebo získala jejich souhlas.
Dohoda, kterou na základě doporučení FTC podalo ministerstvo spravedlnosti, se týká porušení pravidel na ochranu soukromí dětí na internetu . Podle stížnosti Disney řádně neoznačil některé ze svých videí na YouTube jako „Made for Kids“ , což umožnilo shromažďování osobních údajů od dětí mladších 13 let pro cílenou reklamu.
„Tento případ podtrhuje odhodlání FTC prosazovat COPPA, které bylo přijato Kongresem, aby zajistilo, že rozhodnutí o shromažďování a používání osobních údajů jejich dětí online budou činit rodiče, nikoli společnosti jako Disney,“ uvedl předseda FTC Andrew N. Ferguson.
Po dohodě FTC s YouTube z roku 2019 ohledně porušení COPPA začal YouTube vyžadovat, aby tvůrci obsahu označovali videa jako „Made for Kids“ nebo „Not Made for Kids“ . U videí označených jako MFK jsou některé funkce deaktivovány, včetně personalizovaných reklam a sekcí komentářů.