Společnost Disney zaplatí 10 milionů dolarů za urovnání sporu s Federální obchodní komisí (FTC), která ji obvinila, že umožnila shromažďování osobních údajů o dětech, které sledovaly videa pro děti na YouTube, aniž by o tom řádně informovala rodiče nebo získala jejich souhlas.
Dohoda, kterou na základě doporučení FTC podalo ministerstvo spravedlnosti, se týká porušení pravidel na ochranu soukromí dětí na internetu (COPPA). Podle stížnosti Disney řádně neoznačil některé ze svých videí na YouTube jako „Made for Kids“ (určené pro děti), což umožnilo shromažďování osobních údajů od dětí mladších 13 let pro cílenou reklamu.
„Tento případ podtrhuje odhodlání FTC prosazovat COPPA, které bylo přijato Kongresem, aby zajistilo, že rozhodnutí o shromažďování a používání osobních údajů jejich dětí online budou činit rodiče, nikoli společnosti jako Disney,“ uvedl předseda FTC Andrew N. Ferguson.
Po dohodě FTC s YouTube z roku 2019 ohledně porušení COPPA začal YouTube vyžadovat, aby tvůrci obsahu označovali videa jako „Made for Kids“ (MFK) nebo „Not Made for Kids“ (NMFK). U videí označených jako MFK jsou některé funkce deaktivovány, včetně personalizovaných reklam a sekcí komentářů.
Stížnost tvrdí, že Disney se rozhodl označit všechna svá videa na YouTube na úrovni kanálu, nikoli jednotlivě. To mělo za následek, že mnoho videí určených pro děti bylo ve výchozím nastavení nesprávně označeno jako NMFK. I poté, co YouTube v polovině roku 2020 informoval Disney, že změnil označení více než 300 videí Disney z NMFK na MFK, Disney pokračoval ve své politice označování na úrovni kanálu.
Mezi dotčená videa patřil obsah určený pro děti z populárních franšíz, jako jsou Úžasňákovi, Coco, Toy Story, Ledové království a Mickey Mouse.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Disney zaplatí 10 milionů dolarů za urovnání sporu s Federální obchodní komisí , která ji obvinila, že umožnila shromažďování osobních údajů o dětech, které sledovaly videa pro děti na YouTube, aniž by o tom řádně informovala rodiče nebo získala jejich souhlas.
Dohoda, kterou na základě doporučení FTC podalo ministerstvo spravedlnosti, se týká porušení pravidel na ochranu soukromí dětí na internetu . Podle stížnosti Disney řádně neoznačil některé ze svých videí na YouTube jako „Made for Kids“ , což umožnilo shromažďování osobních údajů od dětí mladších 13 let pro cílenou reklamu.
„Tento případ podtrhuje odhodlání FTC prosazovat COPPA, které bylo přijato Kongresem, aby zajistilo, že rozhodnutí o shromažďování a používání osobních údajů jejich dětí online budou činit rodiče, nikoli společnosti jako Disney,“ uvedl předseda FTC Andrew N. Ferguson.
Po dohodě FTC s YouTube z roku 2019 ohledně porušení COPPA začal YouTube vyžadovat, aby tvůrci obsahu označovali videa jako „Made for Kids“ nebo „Not Made for Kids“ . U videí označených jako MFK jsou některé funkce deaktivovány, včetně personalizovaných reklam a sekcí komentářů.
Stížnost tvrdí, že Disney se rozhodl označit všechna svá videa na YouTube na úrovni kanálu, nikoli jednotlivě. To mělo za následek, že mnoho videí určených pro děti bylo ve výchozím nastavení nesprávně označeno jako NMFK. I poté, co YouTube v polovině roku 2020 informoval Disney, že změnil označení více než 300 videí Disney z NMFK na MFK, Disney pokračoval ve své politice označování na úrovni kanálu.
Mezi dotčená videa patřil obsah určený pro děti z populárních franšíz, jako jsou Úžasňákovi, Coco, Toy Story, Ledové království a Mickey Mouse.
Chcete využít této příležitosti?