Indická vláda připravila návrh, který by měl usnadnit podmínky pro zahraniční investice a umožnit společnostem jako Amazon, aby prodávaly produkty přímo od indických prodejců do zahraničí. Tento krok by mohl ohromně ovlivnit aktuální pravidla, která zakazují zahraničním e-commerce firmám prodávat přímo spotřebitelům.
Podle návrhu, který byl zaslán Ministerstvu obchodu a průmyslu, by nová pravidla měla platit pouze pro export. Důvodem pro změnu je dlouhodobé napětí mezi Novým Delhi a Washingtonem, které se týká zdlouhavých obchodních dohod. Amazon se snaží o uvolnění pravidel již delší dobu.
V současnosti méně než 10 % malých indických podniků zapojených do online prodeje využívá možnosti globálního e-commerce exportu kvůli složité dokumentaci a regulatorním požadavkům. V návrhu se uvádí, že by mohl být zaveden model zprostředkování exportu, v rámci kterého by specifická exportní entita zajišťovala soulad s pravidly.
Amazon v prosinci 2024 oznámil, že od roku 2015 pomohl generovat 13 miliard dolarů v kumulativních exportech pro indické prodejce a plánuje tento objem zvýšit na 80 miliard dolarů do roku 2030.
V návrhu však existují i silné sankce pro firmy, které by pravidla porušily, a také se očekává, že kabinet Indie návrh posoudí. Dalo by se říci, že potenciální změny mohou mít významný dopad na existenci malých indických maloobchodníků, kteří se obávají, že finanční síla Amazonu ohrožuje jejich podnikání.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky