Kraft Heinz v úterý oznámil, že se rozdělí na dvě kótované společnosti, z nichž jedna se bude věnovat omáčkám a druhá potravinářským výrobkům, ve snaze oživit růst po několika letech stagnujících tržeb.
Akcie společnosti v předobchodním obchodování mírně posílily, ale za poslední rok zůstávají zhruba o 21 % a od začátku roku o 9 % nižší.
Divize omáček, která ponese název Global Taste Elevation, bude zahrnovat značky jako Heinz, Philadelphia a Kraft Mac & Cheese.
Divize potravin, North American Grocery, bude zahrnovat značky Oscar Mayer, Kraft Singles a Lunchables.
V roce 2024 dosáhla divize omáček tržeb ve výši přibližně 15,4 miliardy dolarů, zatímco divize potravinářských výrobků dosáhla tržeb ve výši přibližně 10,4 miliardy dolarů.
„Značky Kraft Heinz jsou ikonické a oblíbené, ale složitost naší současné struktury ztěžuje efektivní alokaci kapitálu, stanovení priorit iniciativ a rozšiřování našich nejslibnějších oblastí,“ uvedl Miguel Patricio, výkonný předseda představenstva společnosti.
Bezdaňové odštěpení by mělo být dokončeno ve druhé polovině roku 2026.
Chcete využít této příležitosti?Tento krok navazuje na květnové prohlášení společnosti Kraft Heinz, že zkoumá možnosti akvizic s cílem posílit výnosy akcionářů. Stejně jako mnoho jiných výrobců balených potravin čelí i tato společnost nepříznivým podmínkám, protože zákazníci se orientují na zdravější a cenově dostupnější snacky a koření.
Plánované rozdělení ruší velkou část fúze Kraft-Heinz z roku 2015, kterou zosnovali Warren Buffett a 3G Capital a která byla od té doby široce kritizována.
Odráží také širší vlnu rozdělení společností v odvětví potravin a nápojů. Společnost Kellogg se loni rozdělila na společnost Kellanova zaměřenou na snacky a výrobce cereálií WK Kellogg, zatímco společnost Keurig Dr Pepper je v procesu zrušení své fúze z roku 2018.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky