Kraft Heinz se rozdělí na dvě společnosti, z nichž jedna se zaměří na potraviny a druhá na omáčky a pomazánky, oznámila v úterý společnost. Tím se rozpadá gigant v oblasti balených výrobků, který nikdy nedosáhl růstu, jaký se od něj očekával při jeho založení před deseti lety.
Rozdělení, které by mělo být dokončeno v druhé polovině roku 2026, je posledním z řady reorganizací mezi významnými globálními spotřebitelskými značkami, které kdysi přijaly model konglomerátu, ale nyní přehodnocují svou obchodní strukturu v důsledku stagnujících tržeb, nízkých ocenění a vysokých cel.
Pro investory je výsledek stále nejistý. Akcie v úterý odpoledne klesly o 7,2 %, i když Wall Street rozdělení do značné míry očekával poté, co Kraft Heinz v květnu oznámil, že hledá příležitosti ke zvýšení hodnoty pro akcionáře.
Fúze z roku 2015, kterou pomohla zorganizovat společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffetta společně s brazilskou soukromou investiční společností 3G Capital, vytvořila společnost v hodnotě 45 miliard dolarů s cílem snížit náklady a podpořit růst ikonických značek, jako jsou fazole Heinz, Jell-O a smetanový sýr Philadelphia. Nyní má společnost hodnotu pouhých 33 miliard dolarů.
Zároveň společnost Kraft hledala partnera po rozdělení své divize snacků v roce 2012, která se stala Mondelez International.
Buffett v úterý řekl CNBC, že byl „zklamán“ tímto rozdělením.
Fúze se neukázala jako brilantní nápad, ale rozdělení společnosti její problémy nevyřeší, řekl. Akcie od fúze ztratily 60 % své hodnoty, protože spotřebitelé omezili výdaje, zejména v důsledku pandemie COVID-19.
Chcete využít této příležitosti?Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky