Společnost Kering, známá svými luxusními značkami, čelí nevídanému tlaku od short sellerů, kteří vsadili na pokles hodnoty jejích akcií v nejvyšší míře za více než deset let. S příchodem Luca de Meo, který od dnešního dne oficiálně převzal vedení, se očekává, že provede revizi a obnoví důvěru v finance firmy, jež se potýká s poklesem prodeje u svých klíčových značek, Gucci a Saint Laurent, o více než deset procent.
Kering poznamenává, že úroveň short pozic dosáhla 10,7 % z volně obchodovatelných akcií, což je nejvíce od roku 2014. Z analýz vyplývá, že přestože short pozice mírně klesly na 8 % na začátku září, stále zůstávají daleko nad průměrnými hodnotami rivalů, jako jsou LVMH a Hermes. De Meo, známý svými úspěchy v rekonstrukci Renaultu, by měl implementovat strategii, která by mohla Keringu pomoci v restrukturalizaci, včetně plánovaného snížení dluhů a uzavření částí prodejen. Očekává se, že výsledky jeho snah se začnou projevovat v horizontu 18 měsíců.
Situace Keringu je tak výzvou, která vyžaduje rychlé a efektivní reakce na rostoucí obavy investorů. Gasitorik na hodnocení společnosti a její schopnost čelit konkurenci na trhu luxusního zboží bude klíčová pro budoucí růst a stabilitu pod novým vedením.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky