Volkswagenova španělská divize SEAT se nachází v pokročilých jednáních s Bruselem o možné výjimce z přísných dovozních tarifů na elektrické vozy vyráběné v Číně. Markus Haupt, prozatímní generální ředitel SEATu, uvedl, že tyto jednání trvají již několik měsíců a nyní se blíží k závěru.
Současné tarify zahrnují dodatečných 20.7% na již existující 10% clo, které Evropská unie nařídila na čínské elektrické vozy. Tato opatření výrazně zasáhla provozní zisk divize, který vykázal v první polovině roku pokles o 91%.
Haupt vyjádřil optimismus ohledně výsledků jednání: „Jsme přesvědčeni, že brzy uvidíme pro nás pozitivní výsledek,“ uvedl na autosalonu IAA v Mnichově. Zároveň zdůraznil, že model CUPRA Tavascan, i když je vyráběn v Číně, je navržen ve Španělsku a částečně obsahuje evropské komponenty, což by mohlo mít vliv na budoucí cla.
SEAT také varoval, že přibližně 1,500 zaměstnanců je ohroženo v případě, že tarify zůstanou na současné úrovni. V případě úspěchu v jednáních by mohli pracovníci a společnost zažít odliv tlaku z neúměrných nákladů.
Chcete využít této příležitosti?Kromě toho SEAT plánuje odložit expanzi značky CUPRA na americký trh do roku 2030, a místo toho se zaměří na potenciální vstup na trhy v Blízkém východě, kde je vysoká koncentrace mladých bohatých zákazníků.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky