Agentura Fitch Ratings snížila dlouhodobý rating emitenta (IDR) společnosti Spirit Airlines z „CCC-“ na „D“ poté, co letecká společnost 28. srpna 2025 podala žádost o bankrot podle kapitoly 11.
Jedná se o druhé podání návrhu na konkurz společnosti Spirit v tomto roce, které přichází jen několik měsíců poté, co se v březnu 2025 dostala z předchozího řízení podle kapitoly 11. Letecká společnost plánuje provést „komplexní provozní a finanční restrukturalizaci“ s cílem snížit svou nákladovou strukturu v souvislosti s přetrvávajícími problémy s rentabilitou.
Agentura Fitch také snížila rating seniorního zajištěného dluhu společností Spirit IP Cayman Ltd. a Spirit Loyalty Cayman Ltd. z „CCC-“/„RR4“ na „C“ s ratingem návratnosti „RR4“, přičemž potvrdila certifikáty Spirit 2017-1 třídy AA, 2017-1 třídy A a 2015-1 třídy A.
Ratingová agentura očekává delší časový rámec restrukturalizace, protože společnost Spirit se zaměří na optimalizaci své flotily, ziskovější trasy a snížení nákladů. Letecká společnost uvedla, že během restrukturalizace bude pokračovat v normálním provozu, ale agentura Fitch varuje, že zákazníci mohou rezervovat lety u jiných dopravců, což by mohlo urychlit čerpání hotovosti.
Finanční situace společnosti Spirit se před podáním žádosti výrazně zhoršila, když v první polovině roku 2025 došlo k odlivu provozních prostředků ve výši 473 milionů USD a hotovostní rezervy klesly z více než 1 miliardy USD na konci roku 2024 na 407,5 milionu USD ve druhém čtvrtletí roku 2025. Společnost plně čerpala svůj revolvingový úvěr ve výši 275 milionů dolarů a v červenci získala dalších 250 milionů dolarů prodejem motorů a náhradních dílů.
Agentura Fitch se domnívá, že riziko likvidace je po tomto druhém podání návrhu na konkurz „zvýšené“. Agentura poznamenává, že společnost Spirit má omezené zbývající aktiva, které může zpeněžit, a pokračující provozní ztráty spolu s nejistotami ohledně obchodního modelu snižují pravděpodobnost další podpory ze strany věřitelů.

Agentura Fitch Ratings snížila dlouhodobý rating emitenta společnosti Spirit Airlines z „CCC-“ na „D“ poté, co letecká společnost 28. srpna 2025 podala žádost o bankrot podle kapitoly 11.
Jedná se o druhé podání návrhu na konkurz společnosti Spirit v tomto roce, které přichází jen několik měsíců poté, co se v březnu 2025 dostala z předchozího řízení podle kapitoly 11. Letecká společnost plánuje provést „komplexní provozní a finanční restrukturalizaci“ s cílem snížit svou nákladovou strukturu v souvislosti s přetrvávajícími problémy s rentabilitou.
Agentura Fitch také snížila rating seniorního zajištěného dluhu společností Spirit IP Cayman Ltd. a Spirit Loyalty Cayman Ltd. z „CCC-“/„RR4“ na „C“ s ratingem návratnosti „RR4“, přičemž potvrdila certifikáty Spirit 2017-1 třídy AA, 2017-1 třídy A a 2015-1 třídy A.
Ratingová agentura očekává delší časový rámec restrukturalizace, protože společnost Spirit se zaměří na optimalizaci své flotily, ziskovější trasy a snížení nákladů. Letecká společnost uvedla, že během restrukturalizace bude pokračovat v normálním provozu, ale agentura Fitch varuje, že zákazníci mohou rezervovat lety u jiných dopravců, což by mohlo urychlit čerpání hotovosti.
Finanční situace společnosti Spirit se před podáním žádosti výrazně zhoršila, když v první polovině roku 2025 došlo k odlivu provozních prostředků ve výši 473 milionů USD a hotovostní rezervy klesly z více než 1 miliardy USD na konci roku 2024 na 407,5 milionu USD ve druhém čtvrtletí roku 2025. Společnost plně čerpala svůj revolvingový úvěr ve výši 275 milionů dolarů a v červenci získala dalších 250 milionů dolarů prodejem motorů a náhradních dílů.
Agentura Fitch se domnívá, že riziko likvidace je po tomto druhém podání návrhu na konkurz „zvýšené“. Agentura poznamenává, že společnost Spirit má omezené zbývající aktiva, které může zpeněžit, a pokračující provozní ztráty spolu s nejistotami ohledně obchodního modelu snižují pravděpodobnost další podpory ze strany věřitelů.