StubHub po dlouho očekávaném IPO při debutu na burze oslabil o 6 %
Akcie společnosti StubHub, jednoho z největších světových online prodejců vstupenek, zaznamenaly při svém středečním debutu na newyorské burze nepříznivý vývoj.
Akcie StubHub při debutu na NYSE klesly o 6,4 % na 22 dolarů
IPO přineslo společnosti 800 milionů dolarů při valuaci 8,1 miliardy
StubHub těžil z boomu živých akcí po pandemii, ale zůstává ztrátový
Společnost čelí konkurenci Ticketmasteru i tlaku regulátorů na transparentní ceny
Po stanovení ceny své první veřejné nabídky (IPO) na úrovni 23,50 dolaru za akcii, tedy uprostřed očekávaného rozpětí, akcie zahájily obchodování na 25,35 dolaru. Závěr dne ale přinesl zklamání, když akcie klesly na 22 dolarů, což představuje pokles o 6,4 % a valuaci společnosti přibližně 8,1 miliardy dolarů. StubHub tak vstoupil na trh v prostředí, které je stále poznamenáno nejistotou investorů ohledně technologických titulů a jejich dlouhodobé výnosnosti.
Tento debut byl dlouho očekáván, protože StubHub několikrát odložil své plány na vstup na burzu. Nejprve v červenci 2024, kdy volatilita na trhu odradila investory, a následně v dubnu 2025, kdy rozhodnutí prezidenta Donalda Trumpa o zavedení nových cel vyvolalo propady akciových indexů. Teprve nyní se společnost odhodlala svůj krok uskutečnit, a to v době, kdy po sérii neúspěšných let technologické IPO začínají opět přitahovat pozornost investorů.
Zdroj: Bloomberg
Je třeba zmínit, že trh se v posledních týdnech skutečně otevírá novým hráčům. Úspěšný debut zažila švédská Klarna se svou službou „kup teď, zaplať později“, pozitivně byla přijata i kryptoměnová společnost Gemini bratrů Winklevossových. V poslední době na burzu vstoupily také Figma, poskytující designový software, burza Bullish podporovaná Peterem Thielem a vydavatel stablecoinu Circle. Přestože se jedná o různé segmenty, všechny tyto společnosti spojuje snaha využít postupného zotavení kapitálových trhů po turbulentních letech.
StubHub má za sebou bohatou historii. Založen byl před více než 25 lety a od té doby prošel několika významnými transakcemi. V roce 2007 jej za 310 milionů dolarů koupila společnost eBay, která jej vlastnila více než deset let. V roce 2020 se k němu ale vrátil spoluzakladatel Eric Baker, který jej prostřednictvím své společnosti Viagogo odkoupil za přibližně 4 miliardy dolarů. Od té doby StubHub těžil z oživení trhu s živými akcemi po pandemii Covid-19. Velké kulturní a sportovní události, jako Taylor Swift Eras Tour, Renaissance Tour Beyoncé nebo Super Bowl, přinesly společnosti výrazný růst tržeb, byť zároveň ukázaly, že příjmy mohou být značně nerovnoměrné a závislé na několika málo vysoce poptávaných akcích.
Finanční výsledky společnosti ukazují smíšený obraz. V prvním čtvrtletí roku tržby vzrostly meziročně o 10 % na 397,6 milionu dolarů. Na druhé straně čistá ztráta se prohloubila z 29,7 milionu dolarů na 35,9 milionu. Hrubý prodej zboží, tedy celková hodnota zaplacená zákazníky za vstupenky, dosáhl 2,08 miliardy dolarů. StubHub přitom stojí na modelu propojení kupujících a prodejců, díky němuž se v loňském roce prodalo více než 40 milionů vstupenek od zhruba jednoho milionu prodejců.
Konkurence je však značná. StubHub soupeří s Vivid Seats, který vstoupil na burzu v roce 2021, dále se SeatGeek a především s Ticketmasterem, jenž patří pod Live Nation Entertainment. Právě Ticketmaster je aktuálně v hledáčku americké Federální obchodní komise (FTC), která zkoumá, zda dostatečně brání botům v obcházení limitů vstupenek pro jednotlivce. StubHub sám čelí tlaku regulátorů – v květnu od FTC obdržel varování ohledně tzv. „nevyžádaných poplatků“. Podle agentury totiž některé nabídky vstupenek neobsahovaly transparentně celkovou cenu včetně všech povinných poplatků. Tento problém se stal v USA široce sledovaným a investoři pečlivě sledují, jak se s ním StubHub vypořádá.
Z pohledu vlastnické struktury má v současnosti největší podíl ve StubHubu investiční skupina Madrone Partners, která držela před IPO 24,5 % akcií třídy A. WestCap vlastní 12,3 % a Bessemer Venture Partners 8,8 %. Tito investoři budou mít velký vliv na budoucí strategii společnosti a její schopnost obstát v tvrdém konkurenčním prostředí.
Celkově debut StubHubu ukazuje, že i přes dlouhé přípravy a očekávání mohou být první dny na burze nevyzpytatelné. Pokles ceny akcií o více než 6 % je pro investory varovným signálem, že trh bude od StubHubu očekávat nejen růst tržeb, ale především ziskovost a transparentní fungování. Teprve čas ukáže, zda se společnost dokáže prosadit mezi stále sílící konkurencí a získat důvěru širší investorské veřejnosti.
Po stanovení ceny své první veřejné nabídky na úrovni 23,50 dolaru za akcii, tedy uprostřed očekávaného rozpětí, akcie zahájily obchodování na 25,35 dolaru. Závěr dne ale přinesl zklamání, když akcie klesly na 22 dolarů, což představuje pokles o 6,4 % a valuaci společnosti přibližně 8,1 miliardy dolarů. StubHub tak vstoupil na trh v prostředí, které je stále poznamenáno nejistotou investorů ohledně technologických titulů a jejich dlouhodobé výnosnosti.Tento debut byl dlouho očekáván, protože StubHub několikrát odložil své plány na vstup na burzu. Nejprve v červenci 2024, kdy volatilita na trhu odradila investory, a následně v dubnu 2025, kdy rozhodnutí prezidenta Donalda Trumpa o zavedení nových cel vyvolalo propady akciových indexů. Teprve nyní se společnost odhodlala svůj krok uskutečnit, a to v době, kdy po sérii neúspěšných let technologické IPO začínají opět přitahovat pozornost investorů.Je třeba zmínit, že trh se v posledních týdnech skutečně otevírá novým hráčům. Úspěšný debut zažila švédská Klarna se svou službou „kup teď, zaplať později“, pozitivně byla přijata i kryptoměnová společnost Gemini bratrů Winklevossových. V poslední době na burzu vstoupily také Figma, poskytující designový software, burza Bullish podporovaná Peterem Thielem a vydavatel stablecoinu Circle. Přestože se jedná o různé segmenty, všechny tyto společnosti spojuje snaha využít postupného zotavení kapitálových trhů po turbulentních letech.StubHub má za sebou bohatou historii. Založen byl před více než 25 lety a od té doby prošel několika významnými transakcemi. V roce 2007 jej za 310 milionů dolarů koupila společnost eBay, která jej vlastnila více než deset let. V roce 2020 se k němu ale vrátil spoluzakladatel Eric Baker, který jej prostřednictvím své společnosti Viagogo odkoupil za přibližně 4 miliardy dolarů. Od té doby StubHub těžil z oživení trhu s živými akcemi po pandemii Covid-19. Velké kulturní a sportovní události, jako Taylor Swift Eras Tour, Renaissance Tour Beyoncé nebo Super Bowl, přinesly společnosti výrazný růst tržeb, byť zároveň ukázaly, že příjmy mohou být značně nerovnoměrné a závislé na několika málo vysoce poptávaných akcích.Finanční výsledky společnosti ukazují smíšený obraz. V prvním čtvrtletí roku tržby vzrostly meziročně o 10 % na 397,6 milionu dolarů. Na druhé straně čistá ztráta se prohloubila z 29,7 milionu dolarů na 35,9 milionu. Hrubý prodej zboží, tedy celková hodnota zaplacená zákazníky za vstupenky, dosáhl 2,08 miliardy dolarů. StubHub přitom stojí na modelu propojení kupujících a prodejců, díky němuž se v loňském roce prodalo více než 40 milionů vstupenek od zhruba jednoho milionu prodejců.Konkurence je však značná. StubHub soupeří s Vivid Seats, který vstoupil na burzu v roce 2021, dále se SeatGeek a především s Ticketmasterem, jenž patří pod Live Nation Entertainment. Právě Ticketmaster je aktuálně v hledáčku americké Federální obchodní komise , která zkoumá, zda dostatečně brání botům v obcházení limitů vstupenek pro jednotlivce. StubHub sám čelí tlaku regulátorů – v květnu od FTC obdržel varování ohledně tzv. „nevyžádaných poplatků“. Podle agentury totiž některé nabídky vstupenek neobsahovaly transparentně celkovou cenu včetně všech povinných poplatků. Tento problém se stal v USA široce sledovaným a investoři pečlivě sledují, jak se s ním StubHub vypořádá.StubHub Holdings, Inc. Chcete využít této příležitosti? Z pohledu vlastnické struktury má v současnosti největší podíl ve StubHubu investiční skupina Madrone Partners, která držela před IPO 24,5 % akcií třídy A. WestCap vlastní 12,3 % a Bessemer Venture Partners 8,8 %. Tito investoři budou mít velký vliv na budoucí strategii společnosti a její schopnost obstát v tvrdém konkurenčním prostředí.Celkově debut StubHubu ukazuje, že i přes dlouhé přípravy a očekávání mohou být první dny na burze nevyzpytatelné. Pokles ceny akcií o více než 6 % je pro investory varovným signálem, že trh bude od StubHubu očekávat nejen růst tržeb, ale především ziskovost a transparentní fungování. Teprve čas ukáže, zda se společnost dokáže prosadit mezi stále sílící konkurencí a získat důvěru širší investorské veřejnosti.